Social & Cultura

Expoziția de pictură și sculptură: REDADA, să revizităm vizual Dadaismul cu Rareș Stoica

În cadrul evenimentului „Întâlnirile Internaționale de la Cluj” (3-9 octombrie 2016) la Teatrul National Cluj-Napoca va avea loc Expoziția de pictură și sculptură: REDADA, să revizităm vizual Dadaismul cu Rareș Stoica.

Rareș Stoica este absolvent al Facultății de Teatru din cadrul UBB Cluj-Napoca, clasa Miriam Cuibus, promoția 2002, își dedică viața artelor vizuale, iubind în egală măsură emoția jocului pe scenă ca și actor, a jocului cu imagini în mișcare surprinse cu camera de filmat- regizor și producător de film în cadrul Persona Media Production, organizator și manager artistic al Festivalului Internațional de Film de Scurtmetraj ClujShorts (producător și organizator Asociația Persona), a jocului pensulei pe pânză și a daltei în lemn. În prezent este doctorand la Facultatea de Teatru și Televiziune- CFM a UBB unde se specializează în filmul horror și fantasy.

„Artist clujean pasionat de film și teatru, Rareș Stoica intră în dialog cu imaginile picturale și sculpturale avangardiste. În câteva cuvinte: o ocheadă aruncată panourilor de lemn ale lui Hans Arp, o explorare a picturilor teatrale care trec puntea dadaistă către suprarealism și o nouă împrietenire cu liniile curbe primitiv-abstracte ce amintesc de pasiunea lui Sophie Taeuber pentru marionetele și statuetele de lemn.” (Stefana Pop-Curșeu, Director artistic TNC)

“Rareș Stoica, actor, regizor de film și animator cultural se joacă subtil cu măștile „artistului“, venind azi în fața publicului în rolul de plastician care piruetează dezinvolt printre modele culturale ilustre și folosește citatul și parafraza plastică drept mijloace ale unei demonstrații personale.

Lucrările de față au ca referință asumată operele unor artiști ca Giorgio de Chirico, Salvador Dali, Jean Arp și Raoul Hausman. În spiritul avangardei și/sau al suprarealismului, organele evocatoare ale simțurilor, limba, nasul, ochii, urechile, buzele, devin semne ale nevoii disperate de comunicare într-o infra-lume.

În spatele metaforei picturale ce prezintă elemente ale corpului, fragmente de schelet, organe interne hiperbolizate ghicim părți din corpul actorului sacrificat, sfâșiat și împrăștiat în pustiu ca în vechile rituri ale fertilității.

Ecoul celebrei formule caragialene „Simț enorm și văz monstruos“ răzbate de dincolo de pânzele, statuetele și plachetele lui Rareș Stoica, artistul care găsește mereu căi surprinzătoare de a transmite, în fond, un același mesaj: arta trebuie și poate să spună adevăruri, indiferent de context. “ ( Filip Odangiu, curatorul expozititiei REDADA, Lect. Univ. Dr. Facultatea de Teatru și Televiziune a UBB)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Site creat de