Din Oras, Important

Piaţa Unirii din Cluj-Napoca va fi modernizată. O parte din aceasta va fi transformată în pietonală (FOTO)

Latura vestică, pietonalizată în lungime de 196 metri, va fi dedicată ofertelor comerciale și gastronomiei, fiind concepută în terase, deoarece există o diferență de înalțime între carosabil și trotuar de aproximativ un metru. Accesul va fi limitat cu stâlpișori retractabili.

Latura nordică, în lungime de 183 metri, este rezervată traficului auto. În această etapă se păstrează parcajul public. Punctele de intrare/ieșire vor fi deplasate față de poziția actuală. Pe ambele sensuri de mers, benzile transportului în comun vor fi dedicate și vor permite și circulația bicicliștilor.

Latura estică, în lungime de 216 metri, va fi reconfigurată astfel:
– până la intersecția cu str. Iuliu Maniu vor rămâne trei benzi curente de circulație și se amplasează o stație de taximetre de 12 locuri;
– de la str. I. Maniu până la intersecție cu Regele Ferdinand vor fi patru benzi de stocaj (două spre str. Memorandumului și două spre B-dul Regele Ferdinand); aliniamentul de arbori va fi amplasat la o distanță mai mare de fațada clădirilor, fiind o delimitare a standului de taxi față de pista de bicicliști cu dublu sens și aliniamentul stâlpilor de iluminat pietonal.
Lungimea pistei este de aproximativ 160 m, fiind o continuare a pistei de biciclete din B-dul Eroilor spre str. Memorandumului și B-dul 1 Decembrie 1989.

Latura sudică a pieței, în lungime de 130 m, se continuă din B-dul Eroilor cu amenajarea pavajului, iluminatului și a mobilierului urban. Până la pietonalizarea din etapa a treia, se păstrează cele patru benzi de circulație.

Trotuarele vor fi amenajate cu borduri și plăci din piatră naturală, pentru asigurarea continuității spațiului venit dinspre str. Memorandumului și B-dul Eroilor.

Fondul vegetal, parțial afectat de boli și cel aflat în declin fiziologic va fi înlocuit cu altul nou.

Mobilierul urban va fi amplasat astfel:
– 2 chioșcuri multifuncționale, similare cu cele de pe B-dul Eroilor pe latura vestică;
– un panou de afișaj pentru evenimente în dreptul Muzeului de Artă;
– 4 cișmele de apă potabilă, câte 2 pe laturile de est și de vest;
– rastele de biciclete, bănci stradale, coșuri de gunoi, borne metalice.

Iluminatul ambiental, arhitectural și public va fi modernizat cu surse LED cu componente de comunicație wireless și componente electronice, care permit programarea acestora pentru funcționarea la nivele diferite de putere pe paliere orare, pentru siguranța și confortul cetățenilor pe timp de noapte, limitarea impactului asupra mediului, prin reducerea consumului de CO2, reducerea fluxului luminos în cazul traficului redus și pentru limitarea poluării luminoase, prin dirijarea luminii doar spre locul necesar și dorit (fațade, statui, biserică, fântâni, etc).

Rețelele de apă și canalizare vor prelua apele pluviale și le vor evacua în rețeaua de canalizare centralizată subteran. Pe latura vest vor exista 2 rigole în lungime fiecare de 173 ml.

Valoarea investiției fără TVA : 7.943.756,83 lei.
Beneficiar : Consiliul Local al mun. CLUJ-NAPOCA
Executant : SC ARL SA – Contract nr. 48369/05 02 2016
Proiectant : SC PLANWERK SRL
Consultanța : SC AQUASERV SRL

Obiectivul de investiție este cuprins în lista de investiții a Consiliului Local Cluj-Napoca, având ca sursă de finanțare fondurile de la bugetul local. Documentația tehnico-economică inițială a fost aprobată de către Consiliu Local prin HCL nr.621/29 aug 2006.

3 Comments

  1. Dac-o veti moderniza ca si B-dul Eroilor, unde ati facut DOUA BUTOAIE oribile, nefunctionale, pe post de fantani arteziene, atunci mai bine lasati-o balta! Sau daca o veti face semi-pietonala, la fel ca si zona Casei Matei, unde masinile ai dubele mari circula non stop, calarind pietonii (trotuarele s-au desfiintat) si dandu-le cu flit pe la nas, pardon gaze de la teava de esapament, in timp ce-si beau pe terase cafeaua, la fel…lasati-o moarta…

  2. Fara pasaj auto subteran si parcari subterane, nu putem vorbi despre civilizatie. Orasele de 20 000 de locuitori din Austria au centrul amenajat asa, iar Clujul cu 500 000 reali, nu.

  3. domnule BOC statura d-voastra nu va permite sa vedeti circulatia care este supra aglomerata la populatia Clujului care a fost de zece ori mai mica sau poate chiar si de o suta de ori mai mica tinind cont si de floresti care tot in Cluj isi desfasioara activitatea circulind numai pe zonele centrului va mai vine sa faceti piste de biciclete si trotuare de marimea unei benzi de circulatie . Biciclisti sint foarte disciplinati ca circula printre masini numai pe banda lor nu circula semafoarele pentru ei sint adevarate piese de decor. Asta ati rezolvat decind sinteti primar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Site creat de