Din Oras

Şase troleibuze de ultimă generație puse în circulație de astăzi pe străzile din Cluj-Napoca (FOTO)

14980835 1160550704033753 5047462756894075472 n

6 troleibuze noi, cu dotări de ultimă generație, finanțate de Primărie în parteneriat cu CTP, intră de astăzi în circulație.

Cele 6 troleibuze articulate, puse în circulație de astăzi în orașul nostru, fac parte dintr-un proiect comun al Primăriei municipiului Cluj-Napoca și Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) prin care urmărim să achiziționăm 20 de troleibuze noi. La acest moment sunt introduse în circulație un număr de 7 troleibuze de ultimă generație, urmând ca până la finalul anului clujenii să poată circula cu cel puțin 10 dintre aceste mijloace de transport public.

Noile troleibuze au un consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi.

De asemenea, Primăria Cluj-Napoca are în derulare licitația pentru achiziționarea de autobuze electrice, proiect cu finanțare din fonduri elvețiene.

Municipalitatea clujeană și CTP au, totodată, în pregătire un contract de finanțare prin credite garantate de primărie pentru achiziționarea a alte 50 de mijloace de transport în comun (autobuze și tramvaie).

Prin aceste dotări ale parcului auto al CTP și prin implementarea benzilor dedicate pentru transportul public, Primăria Cluj-Napoca urmărește să încurajeze utilizarea transportului în comun de către un număr cât mai mare de clujeni, una dintre soluțiile posibile pentru decongestionarea traficului din municipiu.

 

 

Caracteristicile troleibuzelor noi, articulate, IVECO ASTRA TOWN 118 pentru transportul public de calatori

– capacitate de transport: 164 calatori din care 42 pe scaune (plus șofer);

– garanție: 3 ani sau 180.000 km; garanție caroserie: 8 ani; garanție motor: 500.000 km;

– lungime: 18m, lățime: 2,5m;

– podea complet coborâtă;

– rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități și funcția de „kneeling”;

– loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilitati la ușa 2;

– spațiu destinat pentru cărucior copii la ușa 3;

– sistem de încălzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece;

– sistem de ventilație și aer condiționat pentru sezonul cald;

– indicatoare de traseu electronice situate în față, lateral și spate;

– radio CD și microfon; stație de amplificare; sistem informare călători/ difuzare clipuri realizat cu monitoare LCD;

– sistem de numărare călători;

– sistem supraveghere video interioară și exterioară;

– sistem automat de taxare; 4 uși duble; acționare electrica cu motor asincron trifazat alimentat si controlat de invertor

– convertizor static pentru servicii auxiliare

– directie servoasistata hidraulic

– sistem electronic de control al franarii ABS/EBS/ASR

– computer de bord (OBD) cu afisaj digital

– sistem informatic de gestiune si diagnosticare electronica (SIDGE) prin CAN

– computer de gestionare si management trafic (CGMT)

– suspensie integral pneumatica gestionata electronic

– sisteme de franare : – frana electrica recuperativa si reostatica

– frana de serviciu pneumatica

– frana de stationare (de mana)mecanica cu resort ,

– frana de statie activata automat la deschiderea usilor

– consum de energie mai mic cu aproximativ 40% fata de troleibuzele vechi .

– Este primul model de troleibuz la Cluj care pe langa recuperarea energiei de franare in linia de contact este dotat cu o noua tehnologie de recuperare a energiei prin folosirea de supercapacitori .

– sistem de coborare a captatorilor la desprindere accidentala

– viteza maxima de circulatie limitata electronic la 50 km/h

– pretul unui troleibuz: 2.102.455 lei/ buc + TVA (aproximativ 467.200 EUR+TVA)



Lasă un răspuns

Site creat de