Social & Cultura

Schimbare de imagine pentru Filarmonica de Stat „Transilvania”

logo final gradient1

“Vibraţii Transilvane” – o inovaţie pe piaţa muzicală a instituţiilor de profil din întreaga lume

Vibraţii Transilvane: începutul unei colaborări

Creată de agenţia Heraldist & Wondermarks, noua identitate vizuală a Filarmonicii din Cluj-Napoca promite o reuniune inedită prin imagine a unei instituţi valoroase cu zona care o definește: regiunea Transilvaniei, o reasociere culturală definitivă. Rebranding-ul filarmonicii e doar un prim pas creativ al colaborării pro-bono între Heraldist și Filarmonica de Stat “Transilvania”, un proiect care va prinde contur tot mai expresiv în viitor.

O inovaţie pe piaţa muzicală

Cu Heraldist am reușit să traducem vizual regiunea Transilvaniei în legătură strȃnsă cu activitatea Filarmonicii din Cluj. Este, practic, o reasociere a Filarmonicii de Stat “Transilvania” cu o regiune care se bucură deja de notorietate in lume, printr-o identitate distinctă. Prin rebranding, am intermediat o reuniune culturală.

Noi am numit noua identitate vizuală “Vibraţii Transilvane”, iar transpunerea vizuală reflectă intenţile conceptuale”, ne spune Semida Duriga, Creative Director și Partener Heraldist.

Cuvintele din numele noii identităţi se oglindesc perfect prin vibraţiile armonice de sunet si, în același timp, ilustrează nu doar ideea de muzică, ci și formele Transilvaniei ca regiune, cunoscută și ca “ţara de dincolo de munţi și păduri “ așa cum am mai numit-o în proiectele Heraldist și anterior (numele provine din traducerea in latină a numelui Transilvania).

C-un ochi creativ orientat spre cultura Clujului

De la stadiul de start-up ambiţios, la cel de agenţie integrată, evoluţia Heraldist a însemnat și alocarea unui timp pentru a se dedica proiectelor locale ce poziţionează arta în centrul dezvoltării Clujului. Promotor neobosit al culturii acestei regiuni, rolul agenţiei a devenit mult mai vizibil după succesul campaniei “Transylvania Beyond”, alături de dezvoltarea si lansarea rebranding-ului din primăvară al Operei Naţionale Romȃne din Cluj Napoca. E o direcţie inovativă pe care Heraldist și-a asumat-o și e presărată de riscuri și pariuri creative, cu obiective și ambiţii pe termen lung.

Dincolo de profesionalismul şi interesul pentru realizarea unei identităţi îndrăzneţe şi nonconformiste, cei de la Heraldist & Wondermarks ne-au demonstrat că sunt şi melomani. Apreciem implicarea lor în campania de promovare a unei instituţii de cultură şi ne bucurăm de această colaborare, compania reuşind să găsească un nou concept de promovare ce se potriveşte foarte bine mesajului pe care noi vrem să îl transmitem, atât în România, cât şi în afara ţării.“, a declarat reprezentantul Filarmonicii de Stat “Transilvania”.

Originalitatea logo-ului e cu atȃt mai semnificativă dacă ne gȃndim la multe alte identităţi vizuale ale unor filarmonici celebre dezvoltate pȃnă acum: ele s-au concentrat fie pe a reda vizual ideea de „muzică”, fie au reinterpretat imaginea spaţiului de concerte (locaţie, arhitectura), fie s-au axat pe elemente neutre pentru a transmite cultura în formele ei, mai mult sau mai puţin moderne.

Echipa proiectului a fost formată din:

Noa Kruppa – Art Director

Semida Durigă – Creative Director & Partner

Adrian Docea – Innovation Director & Partner

De la prima întȃlnire și pȃnă la finalizarea proiectului, am găsit în echipa Filarmonicii un grup entuziast si deschis spre schimbare, ceea ce ne face să credem că eforturile noastre nu vor fi în zadar. Ȋi vom susţine, în continuare, în eforturile lor de a crea un spaţiu care să reflecte cu adevărat emoţia pe care concertele fiecărei stagiuni ne-o transmite. Credem că împreună vom crește notorietatea Filarmonicii și vom comunica valorile ei autentice

Ȋnfiinţată în 2014, Heraldist & Wondermarks creează branduri și comunică poveștile acestora.



Lasă un răspuns

Site creat de