IT

Cum sa iti alegi corect platforma e-commerce: 5 caracteristici SEO cruciale

5 caracteristici SEO cruciale

Atunci cand trebuie sa alegi o platforma e-commerce pentru magazinul tau online, este esential sa iei in considerare si factorii SEO. Indiferent de nivelul tau de cunostinte in domeniu, atunci cand utilizezi o platforma, poti avea mai mult sau mai putin control asupra elementelor ce influenteaza rankingul.

Citeste, in continuare, acest ghid pentru a descoperi care sunt caracteristicile SEO pe care platforma aleasa trebuie neaparat sa le includa, precum si exemple de platforme pe care le poti alege.

Iata 5 dintre optiunile pe care TREBUIE sa le cauti la platforma de e-commerce!

  1. Posibilitatea de editare a fisierelor robots.txt

Pentru a intelege de ce este extrem de importanta aceasta optiune, este suficienta ilustrarea unui exemplu clar. Sa presupunem ca, atunci cand un client achizitioneaza ceva de pe site-ul tau, el este redirectionat pe o anumita pagina, unde i se multumeste pentru comanda plasata si i se ofera posibilitatea de a se inscrie la un newsletter exclusiv, prin care va primi oferte si promotii speciale, diferite fata de cele accesibile publicului larg. Cand cineva viziteaza aceasta pagina, inseamna ca a trecut printr-un anumit proces si, in final, a cumparat produsele tale. Poti folosi acest lucru pentru a analiza si pentru a optimiza experienta clientilor tai.

Ei bine, cu siguranta, nu ai dori ca aceasta pagina sa fie indexata de motoarele de cautare si – daca nu blochezi accesul la ea prin fisierul robots.txt – ea sa fie disponibila publicului general. Cu alte cuvinte, daca nu doresti ca userii sa acceseze o pagina anume fara sa treaca, mai intai, prin anumiti pasi, trebuie sa blochezi acest lucru.

O platforma care permite accesarea fisierului robots.txt este BigCommerce. In plus, aceasta iti permite si conectarea magazinului tau online la Google Shopping, Facebook si eBay, pentru a putea obtine un boost SEO suplimentar, fara a fi nevoie sa listezi manual produsele pe mai multe platforme.

  1. Titluri si URL-uri independente

Pentru a evita problemele cauzate de continutul duplicat si pentru a te asigura ca ai un ranking bun pentru anumite cuvinte cheie si expresii, trebuie sa ai deplin control asupra acestor elemente metadata, pentru fiecare pagina a site-ului in parte.

Unele dintre platformele e-commerce nu iti permit sa controlezi acest lucru, insemnand ca vei avea un titlu general, pe fiecare pagina a magazinului. URL-urile pot fi diferite, insa este posibil sa arate asa: “/caracterealeatorii453j.htm”, in timp ce varianta ideala ar fi “/categoria-produselor”.

Asadar, desi iti vei dori sa folosesti anumite cuvinte cheie, diferite pentru fiecare pagina, daca platforma nu iti permite sa controlezi titlurile si URL-urile, vei targeta aceleasi keywords, pe toate paginile magazinului tau.

O optiune convenabila, in acest sens, este platforma Magento. Aceasta iti permite sa detii controlul si sa folosesti la maximum potentialul SEO.

  1. O platforma de blogging integrata

In prezent, bloggingul reprezinta un element important in e-commerce marketing. Aceasta este cea mai buna metoda pentru a publica un continut diversificat, dinamic si bogat pe site. Este demonstrat ca businessurile care posteaza pe blog de 11 sau mai multe ori pe luna ating un trafic de doua sau trei ori mai mare, in comparatie cu cele care scriu rar sau deloc.

Poate fi dificil sa iti construiesti magazinul online pe o platforma separata, iar blogul pe o alta, urmand sa le unesti. In acest sens, Shopify iti poate veni in ajutor. Platforma iti permite sa integrezi blogul, sa explorezi optiunile SEO si, totodata, sa alegi titluri si URL-uri independente pentru paginile tale.

  1. URL-urile Canonical

Aceste URL-uri permit continutului tau sa fie diseminat online, in mai multe locuri, in timp ce ii transmit motorului de cautare Google sa ia in considerare un singur URL. Totodata, folosirea lor este indicata si atunci cand doresti sa folosesti mai multe URL-uri pentru aceeasi categorie de produs.

URL-urile de tip Canonical iti permit sa semnalezi motoarelor de cautare faptul ca URL-urile similare reprezinta acelasi lucru, astfel produsele tale fiind accesibile sub mai multe linkuri.

WooCommerce este una dintre platformele e-commerce care iti permite sa iti transformi structura WordPress intr-o adevarata experienta dedicata shoppingului online. Este disponibila gratuit, insa varianta premium aduce teme si optiuni suplimentare. Suportul pentru URL-uri de tip Canonical este built-in, indiferent de versiune.

  1. Gestionarea redirectului automat

Daca afacerea ta foloseste mai multe domenii, va trebui sa iti aloci destul de mult timp pentru a putea seta URL-urile Canonical si redirecturile de tip 301. Daca nu faci acest lucru, userii si motoarele de cautare nu vor fi directionati in locul potrivit. Astfel, experienta utilizatorilor va fi afectata, precum si rankingul.

Daca setarea manuala a acestor aspecte nu reprezinta o optiune la indemana pentru tine, este recomandat sa iti indrepti atentia spre acele platforme care fac asta in locul tau. De exemplu, SquareSpace este una dintre platformele e-commerce care iti va redirectiona userii si motoarele de cautare catre domeniul tau principal si va folosi URL-uri Canonical pentru a te ajuta.

Asadar, care este cea mai buna platforma?

Din pacate, nu exista un raspuns universal la aceasta intrebare. Varianta perfecta pentru tine depinde de bugetul pe care esti dispus sa il aloci, precum si de specificul magazinului tau.

Indiferent de platforma pe care o vei alege, vei avea, in mod clar, nevoie de una care sa favorizeze aspectele SEO si este indicat sa apelezi si la servicii SEO profesionale printr-o agentie/firma. Daca nu este SEO-friendly, nu va putea aduce trafic organic, ceea ce inseamna ca va trebui sa aloci sume mari pentru atragerea clientilor.

 

 



1 Comment

  1. Platformele gratuite precum opencart, magento sunt suficiente pentru cei care stiu ce si cum trebuie sa configureze pentru optimizarea SEO. Totusi, un business care au depasit acest nivel are nevoie sa-si integreze ERP-ul cu platforma online si sa beneficieze si de alte facilitati si este bine sa aleaga o platforma cat mai pregatita.

Dă-i un răspuns lui DanAnulează răspunsul

Site creat de