Important, Social & Cultura, Studentie

Povestea studenţilor din Republica Moldova care au deschis o mică afacere de succes în Cluj-Napoca

bucuriacluj

George, Tudor şi Constantin sunt trei studenţi din Republica Moldova care şi-au deschis în Cluj-Napoca o mică afacere: BucuriaCluj – un magazin specializat de dulciuri.

Cei trei studenţi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor din cadrul UBB au declarat pentru cluju.ro că au ales să intre în sfera business-ului cu o idee diferită, inspirată din copilăria lor. „Cred eu că inspiraţia se ascunde undeva în copilăria mea. Şi când zic de copilărie îmi amintesc de dulciurile <Bucuria> care erau preferatele mele. Bunica a fost un lucrător fidel al acestei fabrici din Republica Moldova, timp de 40 de ani. Pe când eram mic, mereu avea grijă să mă îndulcească. Astfel, ajungând în Cluj, m-am gândit să fac şi eu acelaşi lucru, bucurând oamenii cu dulciurile care sunt atât de căutate aici” povesteşte George.

bucuria-cluj-3

Cluj-Napoca a reprezentat pentru cei trei studenţi o piaţă de desfacere receptivă, unde există perspectiva de a promova produsele mult căutate, dar puţin răspândite în mediul local: „Avem un asortiment variat. Nu doar produse <Bucuria>, ci avem şi biscuiţi şi bomboane de la alţi producători străini, neîntâlniţi în Cluj. De asemenea, la noi găsiţi şi ceaiuri” a adăugat Tudor.

BucuriaCluj s-a deschis pe 30 octombrie, iar George, Tudor şi Constantin au rămas plăcut surprinşi de numărul mare al clienţilor care au trecut pragul magazinului chiar în ziua deschiderii. „În perioada în care trebuia să aibă loc deschiderea oficială a magazinului nu eram prezent în Cluj, aşa că urmăream totul pe Facebook. Am rămas uimit când am văzut că aproape 600 de oameni sunt interesaţi de evenimentul nostru. În ziua deschiderii am văzut o mulţime de like-uri, check-inuri şi recenzii numai de bine. Sperăm că toţi au rămas încântaţi!” a povestit George.

Erau momente în care nu ştiam pe unde să o apucăm: unul fugea încolo, altul încoace. La finalul zilei am fost extrem de obosiţi, însă a meritat! Laudele oamenilor şi vizitele lor ne bucură foarte mult.
Credem că doar clujenii pot să îşi spună părerea despre <BucuriaCuj>, însă din câte am putut observa se pare că ne-a reuşit să îi surprindem şi să îi lăsăm mulţumiţi” a adăugat Constantin.

bucuria-cluj-4

Până la deschiderea magazinului BucuriaCluj, cei trei studenţi de la FSEGA au fost nevoiţi să înceapă de jos. S-au interesat cum se pune „pe roate” o mică afacere şi au aflat de SRL-D (un SRL cu unele facilităţi pentru tinerii antreprenori). Apoi, aceştia au venit în Cluj şi după o lună de perfectare a actelor necesare înfiinţări firmei şi magazinului au căutat şi un spaţiu comercial. Abia apoi a urmat aranjarea propriu-zisă a magazinului şi aprovizionarea acestuia cu dulciuri şi, în final, promovarea.

În primul rând să nu uităm că suntem studenţi, astfel că problemele financiare au fost şi sunt primele în lista greutăţilor întâmpinate. Toţi banii economisiţi îi investim în magazin. Am renunţat şi la fumat!

De asemenea, apar greutăţi când realizezi că ai de făcut atât de multe lucruri, despre care nici nu bănuiai vreodată. Partea birocratică e atât de complexă şi greoaie, deoarece ai nevoie de foarte multe documente şi avize.
Acum că am deschis magazinul suntem norocoşi dacă dormim câte 4-5 ore pe noapte. Nu reuşim să ajungem la frizer şi să mâncăm regulat – totul, însă, pentru bucuria clienţilor noştri. Și acesta este abia începutul” au declarat cei trei studenţi pentru cluju.ro.

bucuria-cluj-2

Studenţii din Moldova se gândesc deja la viitor şi doresc să transforme „BucuriaCluj” într-un brand cât mai prezent în mediul online şi offline: „Dorim promovarea <BucuriaCluj> ca brand unic şi penetrarea mediului online (e-Commerce). Totodată, dorim să lărgim varietatea de produse și mereu să ne surprindem clienţii cu ceva nou.

Atunci când vorbim despre dezvoltarea afacerii se iau în considerare trei termeni de timp: scurt, mediu şi lung. Actualmente, putem spune că avem obiective clar planificate pe termen scurt, precum ar fi o colaborare eficienţa cu alţi parteneri economici care sunt cointeresaţi de produsele noastre şi care pot deveni potenţiali clienţi” au concluzionat George, Tudor şi Constantin, studenţi în anul II la FSEGA.


Magazinul BucuriaCluj îl găsiţi pe strada Dunării la numărul 20B.


bucuria-cluj-1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Site creat de