Sport

3 moduri distractive de a-l ajuta pe cel mic să facă mișcare

3 moduri distractive de a-l ajuta pe cel mic să facă mișcare

Sportul joacă un rol deosebit de important atât în viața noastră cât și în cea a copiilor noștri, iar asta pentru că are o mare pondere în a ne menține sănătoși și activi.

Încă din primii ani de viață ar trebui să le insuflăm copiilor dorința de a face mișcare, deoarece activitatea fizică contribuie, în egală măsură, la dezvoltarea fizică, prin întărirea organismului și la dezvoltarea afectiv-emoțională, stimulându-i în direcția explorării și a exprimării emoțiilor de orice tip. Iată câteva moduri distractive prin care încurajăm copilul să facă mișcare!

1. Joaca în aer liber

Copiii iubesc să se joace afară. Este de altfel și recomandat să îi lăsați să se joace în aer liber cât de mult cu putință. Vor prefera parcurile cu locuri de joacă unde pot testa tot felul de activități.

Vor îndrăgi, pe rând ,leagănul, toboganul, balansoarul, ori vor fi fascinați de groapa cu nisip. După ce vor explora locurile de joacă din toate perspectivele și variantele de joacă, se vor orienta către terenurile de sport unde vor testa, în joacă, o serie de sporturi.    

Încă de la vârste, cei mici fragede stăpânesc o serie de  abilități fizice, precum: aruncarea și prinderea mingii, lovirea mingii cu piciorul, sărituri cu coarda, alergări, mers în linie dreaptă. Pot face cu ușurință tumbe, rostogoliri, aplecări, salturi cu avânt, ceea ce le permite practicarea unei game variate de jocuri și activități.

Trebuie să iei parte activ la jocurile de mișcare care-I stimulează și-l învață să-și  controleze corpul în spațiu. Pune accentul pe mișcare ca și joc și asigură-te că îți încurajezi și lauzi copilul să experimenteze noi activități.

2. Mersul pe bicicletă 

Un alt mod distractiv care îmbunătățește echilibrul și starea fizică generală a copilului este mersul pe bicicletă. Pedalatul este o modalitate plăcută de petrecere a timpului liber, fiind văzut și ca o activitate sănătoasă care arde calorii și consumă din energia copiilor, pe alocuri inepuizabilă.

Plimbările zilnice cu bicicleta, antrenează inima, plămânii, dar și mușchii membrelor.  Pedalând, copiii exersează coordonarea membrelor, dar și coordonarea vizuală.

Pentru a ne bucura de toate beneficiile mersului pe bicicletă, trebuie să știm care este poziția corectă în timpul pedalării, astfel încât greutatea copilului să fie distribuită corect, prevenind astfel accidentările.

Kinetoterapeuții recomandă ca șaua să fie reglată la înălțimea potrivită, astfel încât, atunci când talpa piciorului de pe pedală este în poziția inferioară, genunchiul să fie ușor flexat. În același timp, șaua trebuie să fie poziționată paralel cu solul. Dacă este cu vârful în jos, poziția umerilor este defectuoasă, pentru că se exercită o presiune prea mare pe articulațiile mâinilor prin manevrarea ghidonului. 

Cand ați decis împreună ca a venit momentul să vă aventurați pe două roți, aruncați o privire pe educlass.ro! Veți găsi variate modele de biciclete pentru copii, sigure și potrivite pentru orice vârstă. După alegerea bicicletei, nu uita de echipamentul de protecție! Optează pentru cască de protecție pentru cap, dar și pentru alte accesorii la fel de importante pentru a-l feri de posibilele pericole: cotiere, genunchiere și mănuși.

Mersul pe bicicleta este una din activitățile preferate din copilăriei. Procesul de învățare este ușor, distractiv și, după ce este înțeles, nu se uită niciodată.

3. Practicarea unui sport

O altă activitate menită să încurajeze mișcarea este practicarea unei activități sportive. Alegerea unui sport pentru copil este o decizie nu tocmai simplă, dar în acelaşi timp foarte importantă .   

În funcție de preferințele și de deprinderile motrice ale copilului, se poate identifica sportul care i se potrivește cel mai bine. Astfel, unii copii pot alege sporturile care implică un antrenament fizic complex, alții preferă să alerge, să joace tenis ori să facă gimnastică. De asemenea, sunt mulți cei care preferă sporturile de echipă, fotbal, volei, handbal, baschet. La polul opus sunt cei care pun mare accent pe competențele personale și se îndreaptă către ciclism, înot sau patinaj.

Participarea la diferite activități sportive îi ajută să dezvolte abilități sociale de care să poată beneficia de-a lungul vieții. Vor interacționa ușor nu numai cu persoane  de vârsta lor, ci și cu cei mai în vârstă precum antrenorii și coordonatorii cluburilor sportive. Totodată, vor fi mai încrezători în forțele proprii, puternic motivați și orientați către succes.

Oricare ar fi metodele prin care îi amplifici dorința de mișcare, asigură-te că ești cel mai bun exemplu de urmat în direcția aceasta. Fie că intri pe un teren și practici un sport (baschet, fotbal, tenis), mergi la o sală de fitness, pedalezi, sau pur și simplu faci o simplă plimbare în natură, copilul îți va copia obiceiurile. Așadar, de tine depinde, în mare măsură, ca activitățile sănătoase să fie practicate cu regularitate. 


sursa foto: https://unsplash.com/photos/JOnaeVoNkTQ

 



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de