Important, Timp liber

300.000 de oameni au participat la Zilele Culturale Maghiare din Cluj în cele zece zile de festival

300.000 de oameni au participat la Zilele Culturale Maghiare din Cluj în cele zece zile de festival
  • Aproximativ 300.000 de persoane au luat parte la 630 de evenimente desfășurate în 133 de locuri

  • A XI-a ediție a Zilelor Culturale Maghiare va avea loc între 17-23 august 2020

A X-a ediție, aniversară, a Zilelor Culturale Maghiare a fost pe cât de plină de evenimente, pe atât de apreciată de public.

Astfel, în timpul celor 10 zile de festival, la cele 630 de activități din program, care s-au desfășurat în 133 de locuri, au luat parte aproximativ 300.000 de persoane.

O parte dintre aceste evenimente, precum expoziția în aer liber ‘’Zilele Culturale Maghiare’’ din Piața Unirii, au fost dedicate marcării aniversării de 10 ani a manifestării culturale.

Închiderea Zilelor Culturale Maghiare din Cluj 2019 a avut loc duminică, 25 august, în Piața Unirii, la eveniment participând Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, viceprimarul Olah Emese și Gergely Balázs, organizatorul principal al festivalului.

’’Dacă ar trebui să descriu Clujul în trei cuvinte acestea ar fi: talent, tehnologie și toleranță. Este orașul în care trăim sub semnul toleranței, în care tinerii dobândesc cunoștințe pe care apoi, cu ajutorul inovațiilor tehnologice, le dezvoltă astfel încât viața aici să fie mai ușor de trăit. Clujul este un model de urmat pentru alte orașe, iar la formare lui ca model au contribuit și Zilele Culturale Maghiare’’, a punctat în discursul său primarul Emil Boc.

‘’Lăsăm în urmă 10 ediții frumoase și sperăm să avem înainte multe altele. Mulțumim tuturor organizatorilor, voluntarilor și sponsorilor, și în special Primăriei municipiului Cluj pentru sprijinul acordat. Mulțumim din suflet publicului că a fost alături de noi și că am putut sărbători din nou împreună. Sperăm să ne revedem cu bine la anul”, a spus Gergely Balázs, organizatorul principal al festivalului.

Festivalul a numărat anul acesta nu mai puțin de 44 de concerte pop și rock și 14 concerte de muzică clasică, care s-au ținut atât în aer liber, pe cele trei scene aflate în Piața Unirii, strada Kogălniceanu și curtea Palatului Bánffy, cât și în biserici, săli de concerte sau muzee.

Cele mai atractive concerte în aer liber pentru public s-au dovedit a fi Neoton Familia, Zorán, Ákos și Tamás Gábor, dintre care concertul Neoton Familia a fost urmărit de aproximativ 30.000 de persoane. Pe întreaga perioadă a desfășurării festivalului, pe scene au urcat aproximativ 1.000 de artiști din Ungaria și România, cele mai ample formații fiind Filarmonica de copii din Vlăhița și Orchestra muzicienilor din afara granițelor Ungariei, care au avut fiecare câte 100 de artiști în componență.

În timpul Zilelor Culturale Maghiare au avut loc 25 de vernisaje, 37 de tururi ghidate în două limbi (română și maghiară) la expoziții, 39 de tururi ghidate în trei limbi (română, maghiară, engleză) prin oraș, 100 de activități pentru copii, 50 de proiecții de film, 110 prezentări, dezbateri și mese rotunde. Strada Kogălniceanu și Aleea Muzeelor au fost pline de viață, pe aceasta din urmă participând 16 edituri care au vândut cărți și 15 muzee din țară și din Ungaria cu activități interactive pentru copii și adulți, care s-a bucurat de un mare succes.

De asemenea, 530 de alergători de toate vârstele s-au înscris la cea de-a doua ediție a Crosului ZCMC Donaton, care a avut loc pe străzile din locurile de desfășurare a evenimentului. Numărul de alergători a crescut foarte mult față de prima ediție ceea ce dovedește interesul tot mai crescut pentru sport al clujenilor și, de asemenea, pentru Zilele Culturale Maghiare. La finalul concursului, participanții s-au delectat timp de 4 ore cu un taur la proțap, la gătitul căruia și-au adus aportul 8 grupuri de prieteni.

Și în online publicul Zilelor Culturale Maghiare a avut o prezență activă. Astfel, site-ul festivalului a avut 37.000 de vizitatori unici în timpul evenimentului și 53.000 de vizitatori unici în luna august, iar cele două pagini de Facebook ale festivalului (în limba maghiară și în română) au avut un reach total de 682.490 persoane și 458.488 interacțiuni (like-uri, comentarii, share-uri etc).

Ediția aniversară a Zilelor Culturale Maghiare din Cluj s-a bucurat de sprijinul a 156 de sponsori, parteneri și finanțatori instituționali, iar 150 de voluntari au contribuit cu entuziasm la buna funcționare a festivalului, alături de cei 130 membri din echipa de organizare.

Organizatorii festivalului, Asociația Clujul Comoară și Asociația Zilele Culturale Maghiare, mulțumesc atât publicului pentru deschiderea și interesul arătat, cât și voluntarilor, partenerilor instituționali, finanțatorilor, sponsorilor și partenerilor media care au contribuit la organizarea, desfășurarea și promovarea acestei manifestări de mare anvergură.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de