Mulți comercianți și artiști artizanali sunt obișnuiți să călătorească pentru afacerile lor. Având în vedere numărul de festivaluri, piețe volante și alte oportunități independente de a-ți vinde marfa, cu siguranță, știi că trebuie să profiți de fiecare ocazie care îți stă la dispoziție.
Află din acest articol câteva sfaturi importante pe care ar trebui să le pui în aplicare atunci când participi la un eveniment local pentru a te apropia și mai mult de succes.
Informează-te în legătură cu evenimentul din timp
Este recomandat să faci o mică cercetare înainte de a participa la un eveniment. Fie că suni organizatorul sau cauți informații pe Internet, trebuie să afli detalii din timp. Dacă este vorba de un eveniment distractiv, axat pe tineri, atunci poți să mergi cu jocuri electronice sport de la Waterboyz. Succesul este aproape garantat și pe litoral, desigur.
În schimb, dacă este vorba despre un eveniment academic, vei avea succes mai mare dacă te axezi pe tematica aceasta, care poate include cărțile de specialitate sau suveniruri dintr-o categorie anumite, discutată la acel eveniment. Dacă ai posibilitatea, pliază-te pe eveniment, cât mai mult posibil.
Respectă limitele legii
Înainte de a te înscrie drept comerciant în cadrul unui festival, cel mai probabil, va trebui să semnezi o serie de documente legale. Va trebui să completezi un formulat de participare pentru a lua parte la festival, să obții permisul pentru distribuirea de bunuri sau chiar să cumperi o asigurare pentru comercianți.
De cele mai multe ori, astfel de informații pot fi aflate online, de pe situl web al festivalului sau evenimentului. Dacă acestea nu sunt afișate, poți suna la numerele de telefon disponibile pentru a afla ce documente legale trebuie să ai pentru a te asigura că nu primești amendă, în cazul unui control.
Determinarea logisticii operaționale
După ce ai primit aprobarea de participare din partea festivalului și ai completat toate documentele legale necesare, trebuie să analizezi situația. Este momentul în care trebuie să te hotărăști la ce oră ajungi la festival, cât de mult durează instalarea cortului tău etc.
Trebuie să te decizi și cum vei transporta bunurile la eveniment, dacă vei avea nevoie de ajutor pentru instalarea cortului, ce fel de masă și cort vei folosi, precum și modalitățile de plată pe care le vei accepta din partea clienților.
Ca urmare a popularității cardurilor de credit, dacă ai posibilitatea, este recomandat să achiziționezi un cititor de carduri. Investiția nu este mare și îți poate mări numărul de clienți, deoarece multe persoane adesea preferă să plătească folosind cardul și nu în numerar. Așadar, dacă oferi ambele posibilități de plată, îți vei crește numărul de potențiali clienți.
Promovează-te folosind rețelele de socializare
Este o idee bună să-ți faci publicitate, iar, mulțumită Internetului, acest lucru este mai ușor ca niciodată – iar unele variante sunt gratuite. Dacă evenimentul are o pagină pe Internet, mai ales pe o rețea de socializare, poți să te promovezi acolo, fără nicio problemă.
De asemenea, poți să-ți creezi propriul eveniment online în care menționezi ce anume oferi și unde te vei afla. În plus, poți să-ți faci propria pagină, dedicată afacerii tale, prin care ții oamenii la curent cu locul în care te afli în acea perioadă, ce produse ai la dispoziție și orice altceva mai consideri a fi relevant.
Atrage atenția asupra ta
Odată ajuns la eveniment, ai grijă să ai o poziție cât mai bună în cadrul acestuia, preferabil, una centrală. Dacă te afli mai către margine, poți folosi culori puternice pentru a atrage atenția asupra afacerii tale, iar oamenii te vor observa sau te vor lua drept reper pentru întâlnire. Ajunși în fața cortului tău, este timpul să-ți pui în aplicare afinitățile de comerciant!
Dacă urmează să participi la un eveniment drept comerciant, aplică aceste sfaturi pentru a te promova și pentru a te bucura de succesul așteptat.