Patru eleve din Cluj-Napoca, înscrise în programul iXperiment, au pus bazele unei idei care va uşura vieţile multora dintre noi.
Alexandra Hirsch, Andreea Ticala de la Colegiul Naţional “Emil Racoviţă”, Denisa Danci de la Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” şi Daria Perde elevă la Liceul Teoretic “Gheorghe Şincai” vor să pună bazele unei afaceri axată în jurul unei aplicaţii.
Este vorba de GiftPedia o aplicaţie pentru Android şi iOS prin care utilizatorul este ajutat să aleagă mai ușor cadoul dorit. Procedura este destul de simplă: utilizatorul va răspunde unor întrebări, iar în funcţie de răspunsuri, aplicaţia va oferi mai multe idei de cadou.
„Într-o seară stăteam liniştită pe Facebook şi m-am trezit cu un mesaj: <<Alexandra, mă ajuţi şi pe mine să fac un cadou?>>. Atunci prin minte mi-au trecut numeroasele momente în care auzeam prieteni care nu ştiau ce cadou să cumpere şi astfel am zis să fac ceva care să ajute în căutarea un cadou. Asta, ca să nu mai pierzi mult timp gândindu-te la cadoul perfect” a declarat Alexandra Hirsch pentru cluju.ro.
În primă fază, elevele din Cluj-Napoca vor lansa un site care poate fi utilizat de pe telefon şi de pe laptop/PC. Mai apoi, vor fi implementate şi aplicaţiile pe Android şi pe iOS. Mai mult, aplicaţia va pune la dispoziţia utilizatorului magazine de cadouri şi producători hand-made, tocmai pentru ca ajutorul să fie cât mai eficient.
„La baza aplicaţiei GiftPedia va sta un chestionar de personalitate despre persoane căreia trebuie să i se cumpere cadoul. Fiecare întrebare va avea mai multe variante de răspuns, iar dacă crezi că niciuna nu i se potriveşte vei avea opţiunea de a nu răspunde la întrebare şi de a primi o întrebare în plus pentru ca, în final, să rezulte mai multe trăsături ale persoanei respective. Pe baza chestionarului vor fi filtrate o serie de 3-6 cadouri din care persoana care face cadoul va putea să aleagă, iar după aceea va avea opţiunea de a comanda cadoul sau de a rezerva cadoul. De ce am ales să generăm 3-6 cadouri, şi nu unul singur? Deoarece ne-am gândit că diversitatea îl va putea ajuta pe utilizator să aleagă cadoul perfect” au declarat elevele pentru cluju.ro.
Alexandra, Andreea, Denisa şi Daria vor ca în viitor să transforme aplicaţia într-o afacere. Deocamdată, cele patru fete caută finanţare pentru a putea duce la bun sfârşit acest proiect. Faptul că încă sunt eleve şi nu au surse de venit nu le opreşte, însă, să se gândească la dezvoltarea afacerii.
„Dorim să punem în legătură magazinele cu clienţii. De asemenea, în viitor vrem să ne extindem în toată România şi să avem şi sedii unde se vor putea împacheta cadourile cumpărate” ne-au povestit cele patru eleve.
Viitoarele antreprenoare se gândesc deja şi la partea de promovare, deoarece au înţeles cât de important este acest aspect în succesul unei afaceri.
„Înainte de a implementa complet ideea GiftPedia vrem să facem gift-hunt-uri pentru a ne creea o relaţia mai bună cu viitori utilizatori şi pentru a facem lumea să ştie mai multe despre noi. Prin urmare, vom anunţa pe pagina noastră de Facebook (Giftpedia) când se vor organiza. Tot acolo vom posta indicii cu locuri în care se vor găsi cadouri. Dar pentru a face aceste gift-hunt-uri o să avem nevoi de un mic buget, lucru la care mai lucrăm încă” a încheiat Alexandra.
iXperiment este primul accelerator de start-up-uri creat pentru elevii de liceu din România, fiind o inițiativă care conectează sistemul educațional cu cel privat.