Untold, festivalul care nu mai are nevoie de nicio descriere începe astăzi și își așteaptă participanții cu brațele deschise primițându-le o atmosferă de ne uitat și un feeling încredibil.
Mulți dintre noi cunosc deja atmosfera din inima festivalului, alții așteaptă să o cunoască însă foarte puțini dintre noi cunosc eforturile depuse de oamenii dedicați din echipa Untold și secretele din culise.
Într-un interviu acordat celor de la Digi24, Edy Chereji, directorul de marketing și comunicare de la Untold ne vorbește concret despre cum s-a născut Untold și ce și-au propus organizatorii, ce costuri presupune un astfel de eveniment, câți turiști străini vin în România pentru acest festival, câți bani rămân în țară în urma Untold și Neversea dar și alte informații prețioase.
Ideea îndrăzneață s-a născut în 2014, cu un an înaintea primei ediții iar planificarea a ceea ce urma să fie cel mai mare festival din România care va aduce nume mari pe scenă și care va atrage mii de turiști a plecat de la o simplă schiță pe o coală de hârtie.
Organizatorii și-au propus să strâgă peste 50.000 de oameni pe zi și să creeze un festival așa cum n-a mai existat în România. Inspirând-se din marile festivaluri din întreaga lume, aceștia au reușit să preia diferite idei, să caute unele noi și să le implementeze în țara noastră.
Totodată aceștia și-au propus ca Untold să devină ambasador al României, un motiv pentru care turiștii străini să facă primul pas spre vizitarea acestei țări iar succesul vorbește de la sine: aceștia au reușit ceea ce și-au propus în urmă cu patru ani.
În jurului lui Bogdan Buta, cel care a avut ideea acestui festival, s-au strâns oamenii care i-au înțeles viziunea și care au depus eforturile necesare pentru a creea acest eveniment. În încercarea de a defini trăirea, experiența pe care festivalul o oferă participanților s-a născut numele de „Untold”.
Edy Chereji ne povestește cum în timpul multor sesiuni de brainstorming s-au găsit diferite variante: „am cochetat în jurul mai multor nume, la un moment dat erau chiar și câteva alăturări de cuvinte care puteau să dea numele festivalului iar la un moment dat s-a născut această idee a unui cuvânt care să exprime o trăire, o experiență pe care poate până atunci n-ai mai trăit-o”.
Festivalul crește de la an la an atât ca număr de participanți cât și ca sume investite. Dacă la prima ediție bugetul a fost de 5,5 milioane de euro, după care cu fiecare ediție costurile au crescut cu aproximativ 50%, anul acesta bugetul depășește suma de 12 milioane de euro.
Comparând bugetul Untold cu cel al altor festivaluri din lume aflăm că deși la Untold vin nume mari pe care le vedem și pe șcenele festivalurilor din America sau restul Europei, bugetul Untold este mai mic deoarece prețul abonamentelor și al biletelor este mult mai mic, adaptat la piața din România.
Atât prin Untold cât și prin Neversea, organizatorii își propun să creeze un „cârlig” prin care să dea un plus turismului românesc, tocmai de aceea s-au născut campaniile Transylvania all inclusive și anul acesta Romania all inclusive. Campaniile și-au propus să vină în sprijinul turismului și prin intermediul brățărilor de acces la festivaluri, turiștii pot vizita gratuit sau cu reducere diferite monumente sau zone turistice.
Ajutor de la BeardBrothers pentru persoanele cu dizabilităţi care vor să ajungă la UNTOLD
În urma celor două festivaluri în România au ajuns anul trecut peste 33-34 de mii de turiști străini la Untold și aproximativ 13 mii la Neversea. Anul acesta numărul turiștilor la Neversea a crescut depășind pragul de 15 mii de turiști străini iar la Untold se așteaptă ca creșterea să fie măsura așteptărilor. Din studiile făcute de către aceștia reiese faptul că un turist străin care vine la Untold mai recomandă altor trei. Tocmai de aceea cifrele din acest an se așteaptă să fie impresionante. În urma unor calcule simple, în comunitate au rămas în urma primei ediții a festivalului Untold aproximativ 18 milioane de euro. Sumele au crescut, în mod evident, în fiecare an datorită creșterii numărului de participanți. Anul trecut, spre exemplu, în comunitate au rămas peste 32 de milioane de euro (transport în comun, cazare etc.)
Deși festivalul este făcut după modelul celor din străinătate iar marii DJ ai lumii încântă publicul, organizatorii nu au neglijat nici artiști români care concertează și ei pe scenele festivalului.
Întrebat care ar fi șansele ca un nou festival să se nască și să aibă loc la București, Edy Chereji a afirmat că întreaga echipă este deschisă pentru noi propuneri, noi discuții. Renumele Untold a ajuns atât de departe încât echipei i s-a propus, desigur nu într-o formă avansată, să organizeze astfel de evenimente și în străinătate. Dacă aceste discuții se vor concretiza sau nu rămâne de vâzut. Cert este că succesul Neversea & Untold a depășit de mult granițele României și, sperăm noi, va continua să se extindă.
Black Eyed Peas, The Chainsmokers, Jason Derulo, The Prodigy, Armin van Buuren, Kygo, Diplo, Tiesto, Steve Aoki dar și mulți alții vor urca pe cele 9 scene ale festivalului UNTOLD.
Urmărește întreg interviul pentru Digi24 aici: