Din Oras

Atenție la țepele prin telefon: cum a fost păcălită o clujeancă

smartphone-ul

Infracțiunile de înșelăciune prin intermediul telefoniei sunt tot mai diverse și aplicate tot mai des de infractori pentru că reprezintă o sursă ușoară pentru a obține venituri.

Mass-media a mai atras atenția asupra unor metode de înșelăciune la telefon cum ar fi ”metoda accidentul”. Dar mai sunt și alte metode inovative care pot să ia prin surprindere până și pe cei mai pregătiți.

Așa s-a întâmplat cu o cititoare cluju.ro care ne-a scris ce i s-a întâmplat în urmă cu câteva zile. 

Eram la lucru și am primit un apel de la un domn. Avea o voce ciudată, nici nu am înțeles primele cuvinte pe care mi le-a spus. Apoi, mi-a spus că este un reprezentat al furnizorului de telefonie mobilă la care sunt abonată. Mi-a oferit o reducere la abonament și un telefon gratis. Deși i-am spus că nu aveam nevoie a insistat să accept cadoul, mai ales că era unul dintre ultimele modele de telefoane, deci destul de scump. 

Apoi, m-a întrebat de adresă, unde să fie livrat telefonul și mi-a cerut să îi spun codul pe care l-am primit pe telefon. Știu că nu trebuie să dau date personale oricui, dar nu mă așteptam să fie o țeapă.

Abia după ce am închis telefonul am procesat toată conversația și mi se părea foarte suspectă. Mai ales că persoana respectivă mi se adresa cu ‘Stimată doamnă’ tot la al treilea cuvânt și faptul că mi-a oferit un telefon scump gratis era prea de tot.

Așa că am sunat la furnizorul de telefonie încurajată și de o colegă căreia i-am povestit și așa am aflat că persoana respectivă și-a creat un cont cu datele mele, iar telefonul gratis nu era pentru mine, era pentru el.

Eu am primit pe telefon mesaje cum că mi s-a prelungit perioada contractuală, deși am specificat că nu doresc asta acum. Și m-a asigurat că nu se schimbă nimic. Din fericire, s-au anulat toate modificările. ”, ne relatează T.S.

Ce puteți face ca să evitați un astfel de incident:

  • De obicei, apelurile de la furnizorii de servicii sunt înregistrate așa că asigurați-vă că vi se spune asta sau vi se cere acordul
  • Nu transmiteți date personale sau nu dați coduri de securitate. Datele dumneavoastră personale sunt deja în bazele de date.
  • Puteți închide apelul și verifica printr-un apel la numerele oficiale pentru a afla dacă într-adevăr ați fost contactat de un reprezentant al companiei
  • Spuneți prietenilor, cunoștințelor despre tentativa de înșelăciune pentru a evita consecințele pierderii de bani sau folosirea datelor personale în alte scopuri
  • Dacă aveți publicate datele personale pe rețelele sociale sau în general, pe internet, șansele să fiți contactat de astfel de infractori cresc.


Lasă un răspuns

Site creat de