De Vazut

Beneficiile sucului de aronia

Beneficiile sucului de aronia

Aronia este un tip de arbust originar din America de Nord care este cultivat acum in Europa de Est. „Aronia” se refera in general la fructele de padure care cresc pe arbust. Aceste fructe de aronia sunt cunoscute si sub denumirea de cocos din cauza efectului lor ascutit, de uscare a gurii.

Fructele de aronia pot fi consumate proaspete sau utilizate ca ingredient in alimente, cum ar fi placintele, sucurile si ceaiul. Se spune ca fructele de padure au multe beneficii pentru sanatate, inclusiv proprietati anti-cancer.

Chiar daca multi descriu fructele de aronia ca fiind prea astringente pentru a le manca, fructele sunt inca consumate in alimente si bauturi pentru beneficiile sale pentru sanatate. Desi exista unele studii care sustin utilizarea fructelor de aronia pentru o sanatate mai buna, nu toate afirmatiile referitoare la sanatate sunt sustinute de stiinta. Sa vedem care sunt beneficiile aronia.

Informatii nutritionale

Urmatoarele informatii sunt pentru o singura portie (100 de grame sau aproximativ 3/4 cana) de boabe de aronia.

  1. Calorii : 47
  2. Grasime : 0,5g
  3. Sodiu : 1mg
  4. Carbohidrati : 9,6g
  5. Zaharuri : 4,3g
  6. Fibre : 5,3g
  7. Proteine : 1,4g

Carbohidrati

O portie de 100 de grame de boabe de aronia contine doar aproximativ 47 de calorii. Majoritatea caloriilor sunt carbohidrati.

Veti beneficia de 5,3 grame de fibre daca consumati o portie de boabe de aronia. Consumul de fibre  imbunatateste digestia si regularitatea si te ajuta sa te simti plin dupa ce ai mancat. Conform Administratiei SUA pentru Alimente si Medicamente, fibrele pot oferi alte beneficii pentru sanatate, inclusiv scaderea riscului de a dezvolta boli cardiovasculare. 1 Valoarea zilnica pentru fibre este de 25 de grame (pe baza unei diete de 2000 de calorii pe zi).

In fructele de aronia exista 4,3 grame de zahar natural. Zaharul care apare in mod natural in alimente este in general mai putin preocupant decat zaharurile care sunt adaugate la alimente ca parte a procesarii (numite „zaharuri adaugate”).

Sarcina glicemica a unei portii de 100 de grame de boabe de aronia este estimata a fi trei, ceea ce o face un aliment glicemic scazut. Incarcaturile glicemice iau in considerare dimensiunea portiunii atunci cand avem in vedere impactul alimentului asupra glicemiei.

Grasimi

Exista mai putin de un gram de grasime intr-o portie de boabe de aronia.

Proteina

Fructele de aronia furnizeaza o cantitate foarte mica de proteine, aproximativ 1,4 grame pe portie.

Vitamine si minerale

Fructele de aronia sunt o sursa foarte buna de vitamina C, furnizand aproximativ 21 miligrame sau aproximativ 35% din aportul dvs. zilnic recomandat. Boabele sunt, de asemenea, ambalate cu vitamina K, furnizand 13,5 micrograme sau 17% din aportul dvs. zilnic recomandat. Veti obtine, de asemenea, vitamina A (7% din nevoile dvs. zilnice), vitamina E (8%) si folat (6%).



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de