Politic, Important

Calea ferată dintre Cluj şi Oradea va fi modernizată | Trenurile vor circula cu viteze de până la 160 km/h

Calea ferată dintre Cluj şi Oradea va fi modernizată | Trenurile vor circula cu viteze de până la 160 km/h

Autorităţile centrale şi cele locale şi judeţene din Cluj și Bihor au semnat un acord prin care se angajează să avizeze cu maximă rapiditate toate lucrările pe care le presupune electrificarea și reabilitarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihorului (granița cu Ungaria), un proiect estimat la 7,3 miliarde de lei.

Mai exact, proiectul prevede reabilitarea liniei de cale ferată pe 166 de kilometri și electrificarea pe 160 de kilometri.

Obiectivul este să asigure conectivitatea regiunii de nord-vest a României cu Vestul Europei și să scadă presiunea pe punctul de trecere al frontierei de la Curtici, singurul electrificat de la granița de Vest.

La finalul lucrărilor, se va putea circula pe această rută cu o viteză de până la 160 de kilometri la oră, a arătat directorul CFR SA, Marius Chiper într-o prezentare a proiectului.

Am reușit să finalizăm studiul de fezabilitate, asta e important, altfel nu aveam ce căuta aici”, a spus acesta.

Tronsonul este împărțit în patru secțiuni, Cluj-Aghireșu, Aghireșu-Poieni, Poieni-Aleșd și Aleșd-Episcopia Bihorului, fiecare urmând să fie licitat separat.

Partea de execuție este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a proiectului. 

Proiectul, în valoare de 7,3 miliarde lei, este finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României, și reprezintă cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României.

Ungaria a lansat licitaţia pentru linia ferată de mare viteză Cluj – Budapesta



Site creat de