Lumânare, opaiț sau focul din sobă: în 2017, acestea sunt metodele de a avea lumină în casă pentru aproape 60.000 de familii din România. Într-un ocean de întuneric, Electric Castle Festival și NN Asigurări au reușit să schimbe viața a 25 de familii din România, în urma campaniei „Rain or Shine” derulate la cea mai recentă ediție a festivalului.
Echipele organizației „Free Miorița”, cea care implementează campania inițiată de Electric Castle, s-au apucat de treabă imediat după finalul ediției cu numărul V a festivalului. Până în prezent, șase familii din Harghita și Botoșani au primit instalații cu panouri fotovoltaice, care le-au și fost instalate de către voluntarii organizației.
Reacția lor? „Erau zile când spuneam Doamne, mai bine să n-am mâncare în casă, dar să am un pic de lumină!Zile de iarnă lungă. Când toată viața ta se oprește. Acum mă bucur pentru fiica mea, ea are altă șansă, să meargă la școală, să crească într-o casă normală”, spune Elena Jiga, din satul Filpea, comuna Subcetate, județul Harghita. Cele 6 familii care au primit instalații până acum au în total 11 copii. Ei pot acum să vadă în casa lor un loc al bucuriei, chiar și în cele mai lungi nopți.
Proiectul este posibil mulțumită sumei de 30.000 de euro pe care NN Asigurări a donat-o proiectului, dar și prin donațiile pe care participanții la festival le-au făcut pe platforma www.rainorshine.ro, unde au putut vota starea vremii la Electric Castle. Rezultatul celor peste 9.000 de voturi exprimate a înclinat balanța spre un soare strălucitor („shine”), lucru confirmat, cum altfel, și de cele 5 zile senine de care s‑au bucurat cei peste 174.000 de participanți la festival.
Free Miorița își propune să încheie lucrările la toate cele 25 de case incluse în proiect până în primăvara anului viitor.Pentru acest lucru, e nevoie de cât mai mulți voluntari: cei care vor să ajute pot găsi detalii pe www.freemiorita.ro.
În urmă cu 10 zile, echipa Electric Castle a fost prezentă și în prima zi de școală din Bonțida, pentru a se bucura alături de elevii de aici de renovările făcute peste vară. Un nou teren de sport și dotări în sălile de clasă, investiții ridicându-se la peste 70.000 de euro, a fost cadoul de „Bun venit la școală” pe care festivalul, alături de Lidl Romania, l-au oferit copiilor. „Acesta este efectul Electric Castle. El durează 365 de zile dintr-un an. Dacă până acum simțeau asta doar participanții la festival, ajungem, mulțumită partenerilor noștri, în locuri care au nevoie de noi, de toți cei care credem cu adevărat că muzica schimbă lucrurile în bine”, spune Andi Vanca, PR Manager Electric Castle Festival.
Festivalul va anunța la începutul lunii octombrie perioada de desfășurare a celei de-a 6-a ediții.