Important, Social & Cultura

Ce trebuie să conțină un studiu de piață bine realizat?

Ce trebuie să conțină un studiu de piață bine realizat?

Fie că îl numești cercetare de piață, sondaj de opinie sau cercetare de marketing, studiul de piață reprezintă cea mai importantă modalitate de creștere a unei afaceri prin decizii strategice atent gândite. Prin obiectivele sale, o astfel de analiză de cunoaștere și prospectare a pieței oferă un avantaj deosebit față de competiție și ajută la lansarea, testarea sau îmbunătățirea produselor și serviciilor oferite de un agent economic. În baza informațiile colectate, antreprenorii își pot diminua riscurile de business și au șansa să aplice o strategie de dezvoltare adecvată pieței, într-un context foarte bine definit. Iată ce trebuie să includă un studiu de piață realizat în mod corect:

Informații despre mărimea pieței

Indiferent dacă apelezi la o firmă specializată sau optezi pentru varianta unor studii de piață gratuite pe Termene.ro, analiza trebuie să îți ofere informații vitale ca să poți determina profilul pieței de interes. Un astfel de studiu te va ajuta să identifici numărul și dimensiunea producătorilor și a consumatorilor, modul în care informația se poate răspândi pe piață, detalii despre reputația unei companii sau a produselor sale, tipurile de bunuri sau servicii ce pot fi comercializate în aria respectivă, etc.

Date referitoare la consumatorii finali

Un studiu de piață bine realizat îți va oferi toate detaliile legate de dorințele, nevoile și opiniile consumatorilor finali. În acest fel, vei putea să-ți cunoști clienții și poți stabili cum să acționezi ca să le oferi produsele și serviciile de care au nevoie. Cercetarea de piață poate determina nivelul de satisfacție al clienților tăi, fie că te adresezi consumatorilor persoane juridice, fie că îți îndrepți atenția spre persoanele fizice.

Analiza concurenței

Studiul de piață îți este deosebit de util pentru a analiza concurența din două perspective: clienți și competitori. În orice domeniu îți vei desfășura activitatea economică și chiar dacă strategia ta de vânzare este unică, întotdeauna vor exista și alte firme care să concureze cu tine pentru atragerea clienților. Este important să cunoști strategiile de marketing, obiectivele de business ori tarifele practicate de competitori pe piața pe care activezi. O cercetare amănunțită te poate ajuta să înțelegi dinamica și condițiile unei piețe, să identifici, din timp, riscuri și oportunități ca să te poți adapta și să poți depăși cu succes o companie rivală.

Politica de prețuri

Cercetarea pieței trebuie să includă politica de prețuri a competitorilor pentru ca și tu să poți determina corect intervalele de prețuri pentru produsele și serviciile firmei tale. Totodată, astfel de informații sunt necesare pentru ca firma să-și poată stabili și discounturile pe care le pot oferi partenerilor de afaceri și clienților.

Oportunități noi

Evaluarea potențialului pieței este crucială în determinarea oportunităților care se regăsesc pe respectiva piață. Analiza detaliată a unei arii de interes furnizează informații foarte importante despre ceea ce lipsește din piață, evoluția pe termen scurt, măsura în care anumite produse sau servicii satisfac nevoile consumatorilor și modul în care pot fi îmbunătățite anumite aspecte ori acoperite lipsurile.

Restricții și limitări legislative

Cunoașterea și prospectarea pieței este necesară pentru a înțelege ce impact au asupra unei afaceri diferitele restricții și limitări legislative, atât din țară cât și la nivel internațional. Tematica legislativă și modificările survenite în economie sunt esențiale pentru ca o firmă să-și poată planifica și modifica prețurile, numărul angajaților sau stocurile.

Detalii referitoare la eficiența canalelor de promovare

Orice firmă trebuie să cunoască date legate de eficiența anumitor canale media pe care aceasta intenționează să le folosească în campaniile publicitare. Prin urmare, dintr-un studiu de piață corect efectuat, nu trebuie să lipsească astfel de date care ajută la crearea mesajului de promovare și stabilirea publicului vizat.

O astfel de cercetare folosește mijloace de colectare, centralizare, analiză și interpretare a datelor cu privire la dimensiunile pieței, clienți, competiție, produse și servicii. Studiul de piață îți oferă informații vitale despre ce se întâmplă într-un anumit sector, într-un anumit moment, așa că este necesar să fie corect realizat pentru a putea lua cele mai bune decizii de dezvoltare a companiei.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de