Important, Social & Cultura

Cum a fost la evenimentul „Pinch of Salt” – prima conferință dedicată industriei ospitalității organizată la Cluj

pinch of salt

Pinch of Salt este prima conferință din Cluj Napoca dedicată în totalitate domeniului ospitalității, abordând diferite teme de interes din domeniul Horeca. Fie că vorbim despre restaurante, hoteluri sau cafenele, toate sunt locuri în care ne-am găsit cel puțin o dată în ipostaza de consumatori sau oaspeți.

Dar oare de câte ori am știut ce se întâmplă în spatele culiselor? Cum se construiește și ce presupune o afacere într-un asemenea domeniu de activitate, cum poți să crești și să construiești un brand, dar mai ales cum să oferi mereu calitatea necesară pentru a mulțumi clientul care alege să îți treacă pragul? Pentru că în Horeca până la urmă despre asta este vorba, despre oameni. În cadrul ”Pinch of Salt” participanții au avut ocazia de a afla răspunsul la întrebările mai sus menționate.

Conferința s-a desfășurat în trei paneluri importante: ” Business set-up”, ”Running the show” și  ”Good practices”. S-a urmărit o abordare cronologică a etapelor prin care trece un business, de la concept, nișarea pieței , până la tehnici de management, furnizori sau branding.

Primul panel, ”Business set-up” a fost alcătuit din patru speakeri care au împărtășit publicului din cunoștiințele pe care le-au acumulat activând în domeniul Horeca. Andreea Bălaj, managerul hotelului Double Tree by Hilton a fost cea care a luat cuvântul prima data. A vorbit despre experiențele ei de-a lungul celor 15 ani de carieră, până prezent, atât în calitate de manager cât și în calitate de angajat.

Următorul speaker a fost Gosho Stefanov. Gosho este un artist din fire, omul cu cele mai ingenioase idei când vine vorba de design interior. Și-a lăsat amprenta în aranjarea mai multor restaurante și cafenele din Cluj: Roots, Toulouse, 25 th, Charlie sau Chios fiind doar câteva exemple. Totuși, ce ar fi o afacere fără o bună strategie de marketing și un brand puternic? Subiectul brandingului a fost abordat de Alexandra Crăciun, care de-a lungul carierei sale a avut ocazia de a colabora cu branduri precum Marty, Meron, Olivo Cafe și nu numai. Panelul a fost încheiat de Teodora Rogobete, blogger culinar la Teo’s Kitchen.

Pauza de lunch a fost bine-venită. Participanții s-au putut bucura de un pahar de vin, aperitive și one bites, băuturi și cafea.

Al doilea panel ”Running the show” a fost început de Adrian Madar care a povestit despre ce înseamnă manageriezi un restaurant, dar mai ales cum îți poți fideliza angajații și cum îi poți menține.

Oana Coantă a fost următorul speaker care a luat cuvântul. Oana este owner la Bistro de L’Arte, din Brașov. Dar pe lânga asta, lucrează și în bucătăria bistro-ului și manageriază cu succes paginile de social media, reușind să comunice eficient cu clienții săi. Ea consideră că unul dintre cele mai importante lucruri când vrei să începi o afacere în domeniul Horeca este să reușești să îți formezi o echipă, dar mai ales să îți păstrezi promisiunile atât față de angajați cât și față de clienți. De asemenea, Oana a explicat și de ce este important ca aprovizionarea să se facă de la furnizori locali și felul în care calitatea produselor, inevitabil, influențează calitatea preparatelor finale.

Acest subiect a fost dezvoltat de Ghassan Shakkshir, director de marketing al Safeway, aceasta fiind una  dintre cele mai mari companii de furnizori în domeniul Horeca. Ghassan explicat pe larg relația dintre manager și furnizori. De asemenea, a vorbit și despre elementele necesare pe care trebuie să le ai în vedere când îți alegi furnizorul, dar și de responsabilitățile care îi revin acestuia.

Panelul a fost încheiat de Chef Foa care a povestit parcursul carierei sale, mereu influențată de pasiunea lui pentru gătit. Chef Foa a pus bazele unui nou concept de restaurant în București, Stradale, unde mâncarea este proaspăt gătită zilnic, iar clientul are ocazia de a vedea felul în care aceasta este preparată. Ah, apropo, oare v-am spus că Stradale va ajunge și la Cluj? Chef Foa a confirmat.

A urmat o mică pauză de cafea, oportunitate numai bună pentru networking, iar apoi s-a revenit cu al treilea și ultimul panel al conferinței.

Good practices”, după cum ne sugerează și numele, a abordat subiectul bunelor practici în domeniu, fie că vorbim despre timpul alocat mesei sau vinul care trebuie atent ales pentru a se potrivi preparatelor culinare.

Cosmin Tudoran, cunoscut și ca ”Profu de vin” a explicat mai multe despre arta alegerii unui vin bun și de ce acesta este un aliment care trebuie completat mai degrabă calitativ decât cantitativ. Discuția a continuat cu Bogdan Gheorghiu care de-a lungul carierei sale a manageriat proiecte precum Boema sau Roots, recent ajungând să se ocupe de parte de food court din cadrul festivalurilor Untold și Neversea.

Poate v-ați făcut și voi vreodată vinovați de mâncatul pe fugă, sau de mâncatul în picioare, probabil prinși fiind între două activități. Mircea Buteanu a explicat de ce este necesar să acordăm suficient timp meselor principale ale zilei și de ce trebuie să înțelegem procesul de servire al mesei la un nivel mai ridicat decât grab& go. De asemenea, Mircea a vorbit și despre evoluția domeniului ospitalității în Cluj Napoca, referindu-se cu precădere la restaurante. Conferința a fost încheiată de Constantin Covaliu, care conduce agenția de evenimente Why Not și care a pus bazele conceptului de Street Food Festival.

Concluzionăm că, deși aflată la prima ediție, Pinch of Salt s-a dovedit a fi o conferință promițătoare, care a reușit să adune la un loc persoane pasionate de domeniul Horecăi, specialiști sau simplii gurmanzi. Atmosfera a fost una plăcută, o îmbinare reușită între profesionalism și ospitalitate!



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de