IT

Cum alegi cea mai buna platforma de magazin online care sa fie SEO-friendly?

Tinand cont de faptul ca 93% din activitatile din mediul online incep cu o simpla cautare, gestionarea cu succes a unui magazin online este aproape imposibila daca site-ul tau nu poate fi descoperit de catre utilizatori cu ajutorul lui Google. Asadar, unul dintre cele mai importante criterii pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand alegi o platforma de magazin online sunt caracteristicile SEO pe care tii le ofera.

Succesul unui magazin online este strans legat de usurinta cu care produsele sau serviciile oferite pot fi gasite in motoarele de cautare. Pentru ca paginile site-ului tau sa fie cat mai relevante pentru Google pe cuvintele cheie pe care utilizatorii le folosesc, este nevoie de o strategie de optimizare SEO eficienta.

Fiecare platforma de magazin online este mai mult sau mai putin SEO-friendly, in functie de caracteristicile de care dispune, multi antreprenori online ignorand acest aspect. Unele platforme dispun doar de cele mai elementare caracteristici SEO, altele sunt „dotate” cu module si tool-uri avansate, in timp ce altele ofera chiar instrumente si aplicatii de testare pentru a verifica nivelul de optimizare SEO al site-ului tau.

Daca detii un magazin online si esti in cautarea unei platforme de ecommerce SEO-friendly, iata care sunt cele mai importante criterii de care trebuie sa tii cont pentru a face cea mai buna alegere:

  1. Linkuri de navigare independente

Linkul de navigare este reprezentat de textul asociat fiecarui produs si categorii de produse din meniul de navigare al site-ului. Unele platforme de ecommerce genereaza automat linkurile de navigare din meniu, folosind aceleasi denumiri ca cele ale produselor si categoriilor de produse din magazinul tau online. Asadar, din punct de vedere SEO, este mai indicat sa optezi pentru platformele de ecommerce care permit un control independent al linkurilor de navigare.

  1. Titluri independente ale paginilor site-ului

Similar linkurilor de navigare, unele platforme de ecommerce genereaza automat titlurile paginilor din site, utilizand denumirile produselor si categoriilor de produse din magazinul tau online. Acest lucru este un dezavantaj din punct de vedere SEO, deoarece titlurile paginilor care pot fi denumite independent iti permit sa inserezi cuvintele cheie targetate. Drept urmare, este recomandat sa alegi o platforma de ecommerce care iti permite sa faci acest lucru.

  1. URL-uri independente ale paginilor site-ului

URL-ul (Uniform Resource Locator) reprezinta adresa unei pagini web, acesta fiind afisat in bara de adresa a browserului. O strategie de optimizare SEO de succes presupune URL-uri relevante, care sa nu fie prea lungi, si care sa contina cuvinte cheie. Asadar, opteaza pentru o platforma de ecommerce care sa iti permita sa denumesti independent URL-urile paginilor, pentru a nu avea de suferit in privinta pozitiilor site-ului in motoarele de cautare.

  1. Meta descrieri independente

Meta descrierea este textul care apare sub meta titlu si adresa URL a site-ului tau, in pagina de rezultate Google. Desi meta descrierea nu mai este considerata in prezent un factor decisiv pentru pozitiile unui site in Google, aceasta poate avea un impact semnificativ asupra traficului daca utilizatorii o considera relevanta, acestia alegand sa viziteze site-ul tau in defavoarea concurentilor. Acest lucru va fi, cu siguranta, observat de catre motoarele de cautare si apreciat ca atare. Asadar, o meta descriere relevanta si corect redactata poate avea o influenta indirecta pozitiva asupra pozitiilor site-ului tau in SERP.

O platforma de ecommerce SEO-friendly trebuie sa iti ofere posibilitatea de a controla independent meta descrierile site-ului tau.

  1. Taguri ALT independente

Tagul ALT este reprezentat de textul asociat unei imagini, avand rolul de a descrie imaginea pentru Google si pentru utilizatorii carora le este returnata o eroare la incarcarea unei imagini in browser. Este recomandat sa alegi o platforma de ecommerce care iti permite editarea independenta a tagurilor ALT, deoarece acestea pot avea un impact semnificativ asupra vizibilitatii atunci cand un utilizator cauta imagini in Google.

  1. Taguri H1 independente

Tagul H1 asociat unui text indica faptul ca acesta este headingul principal care apare in paginile de produse si in categorii. Atunci cand headingurile sunt optimizate SEO corespunzator, pe cuvintele cheie pe care publicul tau tinta le cauta, acest lucru poate influenta pozitiv pozitiile site-ului in Google. Asadar, daca platforma de ecommerce nu iti permite sa editezi tagurile independent, este recomandat sa  alegi o platforma care iti ofera aceasta optiune.

  1. URL-uri canonice

URL-ul canonic reprezinta adresa originala a unei pagini care poate fi gasita in mai multe locatii. Cele mai multe platforme de comert electornic permit editarea URL-urilor canonice.

  1. Platforma integrata de blogging

Atunci cand ai un magazin online, cel mai util instrument pentru construirea unui profil solid de backlinkuri este blogul, care trebuie sa aiba continut relevant, util si interesant pentru utilizator. Atentie, insa! Platforma de ecommerce pe care o alegi trebuie sa permita ca blogul sa fie listat sub acelasi nume de domeniu ca magazinul online, altfel backlinkurile care fac trimitere catre blog nu vor avea un impact asupra pozitiilor site-ului tau in Google.

  1. Butoane de social sharing

Butoanele de social sharing sunt iconite care permit utilizatorilor sa redistribuie site-ul, produsele, sau articolele de pe blogul magazinului online, pe cele mai populare retele de socializare (Facebook, Twitter, Google+, etc).

Unele platforme de ecommerce ofera aceasta facilitate doar contra-cost insa, cele mai multe platforme de ecommerce SEO friendly pun la dispozitie, intr-o forma sau alta, butoane de social sharing.

  1. Sitemap XML generat automat

Un sitemap XML este un fisier disponibil pe serverul tau web care are rolul de a ajuta motoarele de cautare sa identifice si sa indexeze continutul site-ului tau.

Cele mai multe platforme de ecommerce detin functia de generare automata a sitemap-ului XML, in timp ce altele vand aceasta optiune ca un add-on premium, pentru care platesti separat. Indiferent de platforma aleasa, oricine poate trimite sitemap-ul XML la Google cu ajutorul modulului Google Search Console.

  1. Propriul domeniu

Atunci cand infiintezi un magazin online, cel mai important factor de care trebuie sa tii cont este numele de domeniu, care trebuie sa fie unic. Majoritatea platformelor de comert electronic permit folosirea propriului nume de domeniu, insa exista cateva care ofera aceasta posibilitate numai contra-cost.

  1. Adresa IP unica

Adresa IP (Internet Protocol address) este un numar unic care indica locatia serverului ce gazduieste site-ul tau.

Unele platforme de ecommerce aloca aceeasi adresa IP mai multor magazine online, iar majoritatea furnizorilor de platforme de comert electronic nu ofera o adresa IP personalizata. Pentru a evita situatia neplacuta de a imparti aceeasi adresa IP cu un magazin online penalizat de Google, cel mai indicat este sa optezi pentru o platforma de ecommerce care iti ofera posibilitatea de avea o adresa IP unica.

  1. Redirecturi 301

Un redirect 301 este o comanda folosita pentru redirectionarea unui browser sau a unui motor de cautare de la o adresa URL la alta. In timp ce majoritatea platformelor de ecommerce iti vor oferi posibilitatea de a crea redirecturi 301 pentru linkuri mai vechi catre linkuri noi, altele iti ofera aceasta caracteristica doar ca extraoptiune, pentru care trebuie sa platesti separat.

Alegerea unei platforme de ecommerce SEO-friendly este un pas important in dezvoltarea unui business online, drept pentru care acesta trebuie facut cu mare atentie, luand in considerare toate elementele de mai sus.



Lasă un răspuns

Site creat de