Social & Cultura

Cum să asiguri succesul unei afaceri tip brutărie

afacere brutarie

Mirosul acela îmbietor de pâine proaspătă sau de pateuri tocmai scoase din cuptor este inconfundabil și incomparabil pentru simțurile noastre. Totuși, este nevoie de mai mult de atât pentru a asigura succesul unei noi brutării sau patiserii. Haide să vedem la ce ar trebui să acorzi atenție.

Fii atent la detalii

Detaliile sunt cele care fac cu adevărat diferența atunci când vine vorba despre o afacere care lucrează cu mâncarea. Trebuie să te asiguri că nu este praf depus pe raftul metalic de mijloc al dulapului pentru depozitare, că toate ustensilele sunt impecabile, că frigiderul funcționează în parametri normali și că toate produsele sunt în termenul de valabilitate.

Toate aceste aspecte te vor ajuta să îți câștigi clientela și să o fidelizezi. În plus, amenzile pentru nerespectarea regulilor de igienă nu doar că îți afectează bugetul, ci și reputația, care este mai greu de recâștigat decât de format.

Pune-ți documentele în ordine

Verifică-ți asigurarea, taxele, chitanțele și impozitele. Toate acestea trebuie să fie întotdeauna la îndemână, în cazul unei inspecții sau atunci când apare un eveniment neprevăzut. Va trebui să deții și un desfășurător al cheltuielilor, evidențe ale veniturilor, ale angajaților și ale salariilor. 

Comercializează produse diverse

Este bine dacă vrei să intri pe o nișă, care are în vedere vânzarea de deserturi extravagante, dar există posibilitatea ca acestea să nu prindă la public suficient de bine. Pentru a te asigura că nu rămâi fără clienți, creează-ți un repertoriu de produse, cu prețuri diverse și ingrediente pentru toate gusturile, care să atragă atenția din mai multe părți.

Totuși, fii atent să nu cazi în cealaltă extremă, în care produsele tale nu se diferențiază cu nimic față de cele deja existente pe piață. Cercetează, inspiră-te și folosește-ți imaginația pentru a veni cu cele mai apetisante preparate, deserturi și pâini, care să cucerească publicul chiar de la prima interacțiune.

Creează-ți o imagine în mediul online

Îți place sau nu, mediul online este la putere acum, așa că dacă nu exiști pe social media, exiști cu adevărat? Dacă nu îți permiți financiar să optezi pentru un site propriu, poți începe cu pagini pe rețelele de socializare, precum Facebook, Instagram sau chiar TikTok.

Creează conținut sau roagă pe cineva să te ajute cu acest aspect, atrage atenția oamenilor, oferă-le discount-uri, promoții și îndeamnă-i să interacționeze cu brandul tău și produsele pe care le comercializezi.

În prezent, o persoană va fi tentată să încerce un produs sau un serviciu dacă îl va vedea recomandat sau promovat de către cineva cunoscut, în special din mediul online, așa că trebuie să pornești cu pași mici din acest punct.

Investește în aparatură

Chiar dacă ești la început, nu îți poți desfășura treaba suficient de repede sau bine fără ustensilele necesare și aparatura adecvată. Asigură-te că ai măcar un mixer performant, un cuptor eficient și un frigider încăpător, în primă instanță, pentru a face față procesului de producție.

Apelează la servicii de livrare

În prezent oamenii sunt mai mereu pe fugă și găsesc cu greu timp pentru a merge la cumpărături. De aceea, o idee bună este să adaugi pe lista ta de necesități și serviciile de livrare. Prin intermediul acestora îți vei putea face produsele accesibile chiar și pentru oamenii care locuiesc în cealaltă parte a orașului.

Mai mult, prezența ta pe o aplicație de tip delivery, te va putea pune în contact cu și mai mulți oameni, care nu ar fi reușit să afle despre afacerea ta în alt mod. Review-urile bune îți asigură întotdeauna un plus de încredere.

Oferă mostre gratuite

Toate afacerile la început de drum trebuie să își atragă clienții. Poți încerca să oferi trecătorilor mostre din produsele tale, pentru a le putea încerca. Mâncarea gratuită are mereu priză la public.

Te poți folosi și de rețelele de socializare pentru a anunța promoțiile pe care le ai disponibile.

De exemplu, unele patiserii oferă prețuri mai mici după o anumită oră sau organizează concursuri în mediul online și oferă premii dulci sau savuroase celor norocoși. 

Realizează colaborări

Vezi ce afaceri mai există în vecinătate și verifică dacă restaurantul de pe colț nu are nevoie de pâine sau dacă acea cafenea din centru nu dorește să comercializeze și prăjituri. Asocierile cu businessuri care au o reputație bună nu poate decât să te ajute în crearea unei imagini pozitive.

Nu uita să fii prezent pe rețelele de socializare, să ai grijă ca rafturile de panificație să fie șterse de praf și ca preparatele tale să iasă în evidență, prin aspect, gust și modul de preparare, pentru a putea ajunge la inimile oamenilor.



Lasă un răspuns

Site creat de