Social & Cultura

Cum să îți îngrijești mai bine sănătatea mintală? Pune în aplicare aceste 5 sfaturi

sanatatea mintala

În ultimii ani, din ce în ce mai mulți oameni au devenit interesați de felul în care pot avea un stil de viață sănătos. Au început să facă mișcare și au adoptat o dietă variată și echilibrată. Cu toate acestea, nu s-au preocupat și de sănătatea mentală, care este la fel de importantă precum cea fizică. Trebuie să ai grijă de corpul tău atât pe plan fizic, cât și psihic pentru a avea o viață împlinită, fericită și lipsită de boli. Cum poți face acest lucru?

Citește în continuare 5 sfaturi venite din partea specialiștilor pentru sănătatea mentală

  • Folosește rețelele de socializare într-un mod cât mai inteligent

În ciuda tuturor avantajelor pe care internetul ți le aduce, există și câteva părți negative. De câte ori nu te-ai simțit anxioasă, singură sau invidioasă după ce te-ai uitat prin postările unor influenceri? Aceste sentimente sunt întâlnite foarte des în prezent. Vestea bună e că pot fi evitate cu ușurință. Tot ce trebuie să faci este să nu mai urmărești persoanele care îți trezesc sentimente negative și să le înlocuiești cu persoane care te inspiră.

  • Comunică des cu cei din jurul tău

Legăturile emoționale pe care le ai cu familia și prietenii trebuie întreținute, este nevoie să comunicați des. Poți evita sentimentul de izolare dacă alegi să contactezi o persoană apropiată. Oricând este posibil, interacționează cu aceste persoane față în față, nu în mediul virtual. 

  • Cere ajutor atunci când ai nevoie

Dacă te confrunți cu probleme, cel mai înțelept lucru pe care îl poți face este să ceri ajutorul cuiva. Fie că este vorba de un membru al familiei, fie că este vorba de un prieten, trebuie să te lași ajutată de persoanele cărora le pasă de sănătatea ta. În cazul în care simți că ai nevoie de ajutor din partea unui specialist, poți intra pe Mazecenter.ro pentru a te programa la o ședință de psihoterapie online, la care vei participa din confortul camerei tale, unde te simți în siguranță. Încearcă să comunici cât mai deschis gândurile tale și lucrurile care te frământă. 

  • Ia pauze speciale pentru a te relaxa

Multe persoane, în timpul pe care l-au alocat unei pauze, se ocupă cu tot felul de alte sarcini. Aceasta nu este, în adevăratul sens al cuvântului, o pauză. Îți poți propune să ai, pe parcursul zilei, măcar câteva minute în care să te relaxezi fără să îți ocupi mintea cu alte probleme. Pauzele reale te vor ajuta în lupta împotriva stresului și a senzației de epuizare.

  • Odihnește-te în fiecare noapte

Pentru a te putea simți bine, este necesar să dormi îndeajuns. Somnul are beneficii atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea psihică. Înainte de culcare, încearcă să îți umpli timpul cu activități relaxante, ascultă muzica unui artist care te liniștește sau fă o baie fierbinte. De asemenea, există anumite alimente pe care le poți consuma pentru a avea un somn mai odihnitor. Printre acestea se numără brânza cottage și untul de arahide. Nu uita de faptul că dormitorul trebuie să fie întunecat, răcoros și liniștit. 

Aplică aceste sfaturi pentru a avea grijă de sănătatea ta mentală. Nu uita că probleme precum anxietatea sau depresia afectează persoane din toate cercurile sociale, indiferent de vârstă sau ocupație. Așadar, nu te sfii dacă simți că ai nevoie de ajutor din partea unor profesioniști în momentul în care îți este dificil să gestionezi singură situațiile prin care treci și gândurile negative. 

sursă foto: Shutterstock.com



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de