Social & Cultura

De ce este recomandat să nu foloseşte cauciucurile de iarnă pe post de cauciucuri de vară?

De ce este recomandat sa nu foloseste cauciucurile de iarna pe post de cauciucuri de vara

Dupa o iarna continentala de obicei ploioasa si sau plina de zapada, soarele straluceste, pasarile canta, iar temperaturile mai calde s-au intors pentru a ramane timp de cateva luni. Este recomandat sa se treaca de la cauciucuri de iarna la cele de vara.

Desigur sunt foarte multe persoane care aleg sa le foloseasca pe cele de iarna pe post de cauciucuri all season. Pentru utilizarea anvelopelor de vara pe timp de iarna se dau amenzi si se iau taloane, insa invers nimciun politist nu va aplica sanctiuni, acesta fiind motivul pentru care soferii profita de ocazie si tin anvelopele de iarna chiar si cand afara sunt 40 de grade.

Cheltuieli mai mari cu cauciucuri de iarna

Anvelopele de iarna sunt fabricate pentru o temperatura mai scazuta decat anvelopele pentru toate anotimpurile sau cele pentru vara. Multi soferi cred ca pot economisi bani folosind anvelopele  de iarna pe tot parcursul anului.

Cu siguranta daca o anvelopa care poate suporta conditii grele de iarna poate face fata caldurii. Din pacate, aceasta afirmatie este complet gresitz. Fiecare tip de anvelope au compusi diferiti pentru a fi potrivite unor intervale specifice de temperatura.

De aceea nu se folosesc cauciucuri de iarna, vara. Anvelopele de iarna sunt mai scumpe decat cele de vara si folosite necorspunzator, ele genereaza costuri mult mai mari, decat daca ar fi inlocuite la timp.

Anvelopele de iarna sunt proiectate sa aiba banda de rulare flexibila sub marcajul de inghet. In comparatie cu anvelopele de vara, care au o mai multe parti netede si rigide pentru o mai buna aderenta la asfaltul cald.

Cauciucurile de iarna se distrug mai repede la temperaturi peste 7 grade

Pe masura ce bumbii si elementele aderente ale cauciucurilor de iarna, mentionate anterior vin in contact cu pavajul cald si uscat, aceste denivelari se aplatizeaza si se comprima. De ce? Deoarece compusii din ele se topesc efectiv la temperaturi mari. Astfel, anvelopele se vor distruge mai repede.

Masina nu se va opri la fel de repede

Prin design, in comparatie cu o anvelopa buna pentru toate anotimpurile, o anvelopa de iarna va avea de 2-3 ori mai multe straturi aderente pe zona de rulare. Cu toate acestea, pe asfal uscat si cald, aceasta constructie flexibila prin design poate face ca distantele de oprire sa fie semnificativ mai lungi.

Indiferent de brandul care a produs anvelopa, prea multa caldura face ca elementele de pe zona de rulare sa fie mult mai flexibile. Anvelopa va deveni aproape diforma, deoarece literalmente se dizolva chimic.  La peste 30 de grade Celsius, cauciucul anvelopelor de iarna va incepe sa se deformeze. Aceasta este o situatie periculoasa, deoarece se formeaza bule mari de aer care pot exploda.

Masinile echipate cu anvelope de iarna (in conditii de primavara / vara) au nevoie de o distanta de oprire mai lunga decat aceeasi masina echipata cu anvelope de vara sau all season. acesta este un scenariu destul de periculos.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de