Uncategorized

De ce o companie trebuie să își protejeze marca sau mărcile?

the power of branding

Deja majoritatea firmelor realizează importanța utilizării mărcilor pentru a-și diferenția produsele de cele ale concurenței, nu toate înțeleg importanța protejării lor prin înregistrare. Înregistrarea, în conformitate cu legea specială în vigoare, oferă companiei drepturi exclusive pentru a-i împiedica pe alții să comercializeze produse similare sau identice sub aceeași marcă sau o marcă similară de natură să creeze confuzie pentru public.

agentia TASFără înregistrare, investițiile realizate pentru comercializarea unui produs se pot risipi deoarece companiile rivale pot utiliza aceeași marcă sau o marcă similară până la confuzie pentru produse similare sau identice. În situația în care concurența adoptă o marcă similară sau identică, atunci clienții pot fi induși în eroare astfel încât să cumpere produsul firmei concurente crezând că este produsul companiei care deține marca. Aceasta nu numai că va duce la scăderea profiturilor companiei  și va crea confuzie pentru clienții acesteia, dar pot aduce prejudicii reputației și imaginii companiei, mai ales dacă produsul concurenței este de o calitate inferioară.

În plus, o marcă înregistrată poate fi licențiată altor companii, astfel fiind asigurată o sursă suplimentară de venit pentru companie sau poate fi baza unui contract de franciză.

În anumite ocazii, o marcă înregistrată care are o bună reputație printre consumatori poate fi folosită și pentru obținerea de fonduri de la instituții de finanțare care încep să fie din ce în ce mai conștiente de importanța mărcilor pentru succesul în afaceri.

Amalia Borlea


Lasă un răspuns

Site creat de