IT

De ce orice afacere trebuie să investească în optimizarea SEO?

De ce orice afacere trebuie să investească în optimizarea SEO?

Când deții sau conduci un business, scopul tău principal este să faci profit. Astfel, companiile care au înțeles importanța promovării investesc sume considerabile de bani în marketing, PR și chiar optimizarea SEO.

Optimizarea SEO, adică optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, poate părea o activitate simplă, pentru care consideri că nu ai nevoie neapărat de un specialist. Până la urmă, cât de greu poate fi să alegi câteva cuvinte cheie, să editezi câteva titluri și subtitluri și gata, au venit vizitatorii.

Realitatea este, însă, cu totul alta! Mulți înțeleg care sunt principiile de bază, însă foarte puțini sunt cei care sunt la curent cu schimbările și tendințele SEO pentru 2023. Practic, SEO este un proces în plină schimbare, nu este o activitate pe care o faci doar o dată, iar timp de ani întregi îți va aduce clienți și vizitatori.

Ceea ce majoritatea așa-numitelor firme de SEO ”omit” să îți spună este că procesul este unul complex și de durată, în care atât partea de onsite, cât și cea de backlinking trebuie să se facă cu simț de răspundere.

Ce presupune optimizarea SEO?

Atunci când optezi pentru servicii SEO de calitate, ai garanția că nu arunci banii pe fereastră. Optimizarea SEO poate lua mai multe forme și constă în următorii pași:

  • Keyword research – alegerea celor mai potrivite cuvinte cheie pentru business-ul tău;
  • Realizarea meta title-urilor și a meta description-ului – trebuie să fie informative și să aibă lungimea potrivită;
  • Optimizarea link-urilor interne;
  • Backlinking – atragerea de link-uri externe prin advertoriale SEO.

Practic, procesul de optimizare SEO se desfășoară pe două paliere: onsite și offsite. Ambele integrează un set de tactici și strategii de optimizare care se folosesc pentru a îmbunătăți prezența site-ului companiei tale în motoarele de căutare.

SEO on-site

Putem spune că un site fără SEO on-site este ca o mașină fără motor. Pozițiile obținute de site-ul tău în Google  sunt parțial decise de factorii de optimizare on-site, respectiv aspectele ce pot fi influențate prin diferite modificări. Acestea pot fi de ordin tehnic (calitatea codului, viteza de încărcare a site-ului etc.) și legate de conținutul site-ului – structura, calitatea textelor. Practic, nu te poți apuca de SEO off-site dacă nu ai făcut modificări în interiorul site-ului.

SEO Off-Site

În această parte, specialiștii SEO creează strategii de atragere a link-urilor relevante de pe alte site-uri, cu Domain Rating mare, precum și diverse activități de marketing în afara site-ului. Ca un domeniu să poate fi clasat în primele zece pagini din Google, acesta are nevoie de un număr mare de link-uri de calitate, precum și de cuvinte cheie bine stabilite.

Un alt aspect legat de SEO off-site este competiția. În anumite domenii, cum sunt cele de nișă, este foarte greu să ajungi în topul rezultatelor organice tocmai din cauza competiției extrem de puternice.

Ce instrumente sunt cel mai des folosite în SEO?

Ca o agenție sau un specialist în optimizarea SEO să își poată desfășura activitatea are nevoie de o serie de tool-uri care să îl ajute în acest proces. Cele mai utilizate instrumente sunt: Google Search Console, Google Lighthouse, Google Trends, SEMrush, Screaming Frog, Yoast SEO (pentru site-urile realizate cu CMS-ul WordPress), Majestic, MOZ și Pingdom.

Photo by Myriam Jessier on Unsplash



Lasă un răspuns

Site creat de