Atragerea atentiei consumatorilor de astazi devine o problema din ce in ce mai dificila, caci toate reclamele si banner-ele care bombardeaza utilizatorii, atat in mediul online, cat si in cel offline, nu au facut decat sa creasca dorinta acestora de a le ignora.
Acesta este motivul pentru care cei mai multi dintre cei care lucreaza in agentiile de branding si marketing online au trebuit sa gaseasca o modalitate de a atrage din nou atentia publicului, care sa se adapteze nevoilor si obiceiurilor acestora, folosind metode de publicitate care sunt mult mai susceptibile pentru a fi observate. Iar cu ajutorul unor articole de tip advertorial, acest lucru poate fi realizat foarte usor.
Cu ajutorul acestor articole, companiile pot sa interactioneze cu publicul lor, fara a fi nevoie de publicitate insistenta, dar mai ales, permit spunerea unor povesti care ajuta la dezvoltarea unei legaturi mai stranse cu utilizatorii si sa promoveze loialitatea brand-ului.
Ce inseamna publicitatea cu ajutorul advertorialelor?
Un advertorial este un produs promotional care este conceput intr-un mod care sa semene indeaproape cu continutul editorial al unei publicatii.
In multe privinte, aceste advertoriale actioneaza exact ca un articol obisnuit, oferind informatii valoroase si avand un stil similar cu continutul editorial, dar principala diferenta intre acestea este aceea ca advertorialul are si calitatile unei reclame.
In acest fel, in loc sa apara ca un anunt care este foarte probabil sa fie ignorat, un advertorial va fi deschis si citit de catre publicul interesat. Si cea mai buna parte este aceea ca, desi utilizatorii observa ca este un produs publicitar, atat timp cat acesta ofera informatii cu adevarat valoroase si relevante pentru cititori, ei nu vor fi deranjati.
Brand-urile pot utiliza astfel de articole de tip advertorial nu doar pentru a-si promova ofertele, dar si pentru a-si transmite propriile opinii despre un subiect si pentru a explica de ce serviciile sau produsele lor sunt cea mai buna alegere pe care utilizatorii o pot face.
Cat de eficienta este publicitatea cu ajutorul advertorialelor?
Unele companii se tem sa foloseasca advertorialele, deoarece considera ca publicul lor tinta ar putea fi deranjat de incercarea de a deghiza continutul publicitar in articole editoriale.
Cu toate acestea, numeroase studii au aratat ca advertorialele ajuta la cresterea atentiei cititorului si a relevantei percepute asupra mesajului, caci acestia sunt factorii care ii indemna pe oameni sa actioneze.
Chiar si in cazurile in care textele sunt complet identice, cel care a fost conceput sa arate ca un produs editorial se comporta mult mai bine decat cel care arata ca un anunt. Iar asta se intampla datorita naturii agresive a publicitatii din ultimele doua decenii, ceea ce a facut ca oamenii sa devina ostili fata de metodele de publicitate traditionale, precum banner-ele, chiar daca mesajul in sine al acestora este bine orientat si ofera valoare autentica.
Si, spre deosebire de publicitatea traditionala, articolele de tip advertorial ofera o oportunitate unica de a spune o poveste cu o voce mult mai putin centrata pe vanzari. Companiile care au incredere si cred in serviciile si produsele lor pot utiliza aceste advertoriale cu mare eficienta, deoarece mesajul lor ofera, de fapt, valoare clientilor lor.