Social & Cultura, Studentie

Experiment al profesorilor Universității Tehnice din Cluj Napoca | Benzina de performanță, cu 93% mai eficientă în reducerea sedimentelor din motor, decât cea obișnuită

experiment universitatea tehnica

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca a realizat, în această vară, o cercetare cu scopul de a evalua impactul carburantului asupra funcționării motorului.

Rezultatele studiului confirmă faptul că benzina aditivată reduce cu  93% cantitatea de sedimente depuse pe supapele de admisie, în timp ce utilizarea alternativă a celor două tipuri de carburant, aditivat și neaditivat, le reduce cu 52% față de o utilizare a motorului doar cu un carburant neaditivat.

Cum a fost realizat studiul?

În cadrul cercetării, am testat performanțele carburanților în condiții tehnice controlate, măsurând depunerile din motor pe trei cicluri diferite. Primul ciclu fost alimentat cu benzină neaditivată, cel de-al doilea a fost alimentat alternativ cu benzină neaditivată și, ocazional, cu benzină de performanță OMV MaxxMotion 100plus, iar cel de al treilea a fost alimentat exclusiv cu benzina de performanță OMV MaxxMotion 100plus. Motoarele respective au fost supuse unui efort echivalent cu parcurgerea a 3.000 de kilometri, cu condiții variate de trafic, atât urban cât și în afara orașului, conforme cu distanța medie parcursă de un șofer român în anotimpul estival. Rezultatele finale au arătat că motorul alimentat doar cu benzina de performanță OMV MaxxMotion 100plus a redus cu 93% depunerile de pe supapele de admisie, comparativ cu alte benzine neaditivate”, a declarat Bogdan Varga, Profesor PhD. Habil. Eng., Facultatea de Mecanică a Universității Tehnice Cluj Napoca.

Testele efectuate au fost realizate în Laboratorul de Testare, Cercetare și Certificare a Motoarelor cu Ardere Internă, pe un motor de 1,6, iar pentru realizarea acestora profesorii Universității Tehnice din Cluj Napoca au utilizat echipamente tehnice care permit atât măsurarea consumului și controlul temperaturii combustibilului cu care este alimentat motorul, cât și simularea computerizată a unui vehicul care se deplasează pe un anumit drum, implementat pe segmente sau exportat din Google Earth. După finalizarea fiecărei etape de testare, au fost montate supape și pistoane noi, iar uleiului, filtrul de ulei și garniturile au fost schimbate. În final, evaluarea cantităților de depuneri de pe supape a fost realizată prin cântărirea pieselor înainte și după parcurgerea celor 3.000 de kilometri aferenți fiecărui ciclu de testare, în condiții de trafic urban, rural și extra-urban.

Potrivit cercetătorilor clujeni, „depunerile de carbon pe supapele de admisie se dezvoltă în cazul unor arderi incomplete, care sunt provocate de carburantul neaditivat. În plus, din cauza acestora, raportul de admisie dintre aer și carburant în motor se poate deteriora, ceea ce poate conduce la scăderea performanțelor mașinii. Tocmai de aceea, carburantul OMV MaxxMotion 100plus are o eficiență crescută și asigură funcționarea optimă a motorului, demonstrând astfel o contribuție importantă la prelungirea duratei de viață a motorului.”

Pentru că este important ca șoferii să descopere cum își pot proteja mașinile pe termen lung, caravana OMV MaxxMotion 100plus și-a început călătoria prin țară. Caravana a sosit astăzi la Cluj Napoca, în stația OMV Mărăști și îi așteaptă pe toți șoferii care vor să afle secretul longevității motorului mașinii. De asemenea, caravana va reveni în Cluj Napoca în zilele de 17 și 18 septembrie, în stația OMV Turzii. În cadrul Caravanei OMV MaxxMotion 100plus, șoferii vor putea vedea şi interacţiona cu părțile afectate ale motoarelor, vor putea urmări prezentarea experimentului și vor putea trăi o experienţă virtual reality. De asemenea, vor avea ocazia să își testeze cunoștințele proaspăt căpătate cu ajutorul unei aplicații dedicate, pentru șansa de a câștiga premii instant.

„Experimentul realizat de profesorii de la Universitatea Tehnică din Cluj  Napoca este unul complex și oferă informații extrem de interesante despre motorul mașinii. Tocmai de aceea ne-am gândit la o modalitate interactivă de prezentare, astfel încât să transformăm o simplă vizită la benzinărie într-o experiență inedită, care le va arăta cum să își protejeze mașina, pe termen lung”, a declarat Decebal Sorin Tudor, Retail Manager OMV.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de