Sport

HIIT – intensitate versus durată în antrenament

hiit

Ai dorit vreodată sa te apuci de exerciții fizice, dar să nu știi exact de unde să începi sau ce să faci, astfel încât să fie eficient?

Îți dau eu o idee: HIIT (High Intensity Interval Training) – antrenamentul pe intervale de mare intensitate. Acest tip de antrenament iți va schimba părerea pe care o ai asupra exercițiilor fizice, ințelegând că nu durata este cea care determină rezultatele, ci intensitatea.

Cu până la 6 ori mai puțină grăsime corporală

Un experiment realizat de Laval University din Canada aduce cele mai propice argumente pe baza rezultatelor obținute. Folosind două grupuri de oameni, un grup ce s-a antrenat monoton, la o intensitate moderată, și un alt grup, bazat pe un antrenament de mare intensitate. Grupul care promova antrenamentul HIIT, a acoperit 15 săptămâni, iar celălat grup, ce s-a antrenat la o intensitate medie, 20 de săptămâni. În final s-a constatat o diferență de 15000 de calorii între cele două grupuri. Și puteți ghici din ce grup făceau parte cei care le-au pierdut. Exact! Grupul care s-a antrenat la mare intensitate și într-un timp vădit mult mai scurt.

Explicația?

Deoarece HIIT acționează într-o manieră mult mai dură asupra organismului (efectuat corect nu ai avea capacitatea de a vorbi in timpul lui), necesită mult mai multă energie, energie utilizată pentru a repara organismul, după antrenament.

Alte beneficiu extraordinar, pe lângă scăderea indicelui de grăsime corporală, este că aceasta se face fără micșorarea masei musculare. Dimpotrivă, HIIT stimulează și menține musculatura, pe când antrenamentele monotone, ce au ca și scop creșterea rezistenței organismului, îngustează și micșorează fibrele musculare. Priviti diferența dintre un maratonist si un sprinter :

Un exeplu de antrenament HIIT – 30 de min

2-3 min încălzire

Mers 1 min

Sprint 1min

Repetăm de 12 ori intervalul de mai sus

Pauză 2-3 min

Deci, data viitoare când vă gândiți să faceți orice tip de exerciții, încercați să adaptați antrenamentul dumneavoastră la o eficiență sporită prin modelul HIIT. În acest fel rezultatele nu vor întârzia să apară, starea voastră de spirit se va îmbunătați, și totul în timp ce se accelerează procesul de oxidare al grăsimilor.


Articol realizat de Mihalescu Diana


1 Comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de