Social & Cultura

Începe concursul caritabil Walking Month | Se strâng bani pentru o „ambulanţă socială”

Începe concursul caritabil Walking Month | Se strâng bani pentru o "ambulanţă socială"

Concursul caritabil Walking Month anunță începerea înscrierilor la ediția 2019.

Competiția este deschisă tuturor celor care vor să trăiască mai sănătos și să facă mai multă mișcare: în funcție de numărul de pași pe care îl fac timp de o lună, în timpul activităților zilnice, ei pot câștiga premii precum vacanțe, abonamente la festivaluri, abonamente la săli de sport, produse cosmetice sau meniuri gratuite livrate la domiciliu.

Walking Month susține o cauză caritabilă în fiecare an, iar 2019 nu este o excepție! Taxele de înscriere vor fi integral direcționate pentru a achiziționa, dota și pune în funcțiune prima ambulanță socială din Transilvania.

Această „ambulanță socială” va fi un centru mobil de servicii, respectiv un vehicul dotat cu echipamente medicale și un mini-birou, care va călători în zonele rurale, izolate sau marginalizate, unde accesul la servicii medicale sau sociale de bază este dificil sau lipsește cu desăvârșire, unind astfel „cele două Românii” proverbiale.Voluntarii ambulanței vor oferi servicii medicale de bază, precum și servicii sociale, precum ajutor în relația cu autoritățile statului, consultanță juridică sau asistență pentru victimele violenței domestice.

Cei care vor să ajute la realizarea și finanțarea acestui proiect trebuie doar să se înscrie în Walking Month! Concursul este organizat de Betfair Romania Development, în parteneriat cu Banca Transilvania; cele două companii susțin toate costurile programului, în așa fel încât 100% din taxele de înscriere plătite de participanți vor reprezenta donații pentru proiectul ambulanței.

Anul acesta, vorbim despre a uni două Românii diferite. La Cluj, ca în alte orașe mari ale țării, accesul la servicii medicale și sociale nu este o problemă: medicul de familie e aproape, instituțiile au sedii, ghișee și reprezentanți. La doar câțiva kilometri de marile orașe, situația e radical diferită: de multe ori nu există nici măcar medic de familie, sunt mii de oameni care nu au acte sau care nu își cunosc drepturile. Am descoperit asemenea comunități prin programele de CSR ale Betfair Romania Development; dacă, până acum, am donat calculatoare și echipamente similare pentru școlile din mediul rural, acum ducem acest efort la un alt nivel, alături de Banca Transilvania și cele două organizații care vor gestiona ambulanța socială: AHS și Beard Brothers”, spune Andreea Misarăș, coordonatoarea Walking Month din partea companiei clujene de IT Betfair Romania Development.

O asociație non-profit fondată în 2013, Beard Brothers este o organizație cu rezultate dovedite: până acum, au achiziționat o ambulanță pentru SMURD, au renovat un întreg etaj al Clinicii Pediatrie III din Cluj-Napoca și, ca parteneri ai Walking Month 2016, au asigurat primul taxi comunitar gratuit al orașului. Asociația Hans Spalinger (AHS) oferă accesul la școlarizare pentru copii cu handicap mintal sever, de multe ori abandonați atât de familie, cât și de școlile de stat, folosind metode specifice alternativei de pedagogie curativă. Specialiștii și voluntarii AHS vor asigura servicii sociale, astfel încât ambulanța să funcționeze ca un serviciu acreditat.

Walking Month este o inițiativă cu adevărat deosebită, prin care încurajăm atât solidaritatea față de o cauză nobilă, dar și un stil de viață sănătos și contribuim la crearea unor obiceiuri bune. Ne bucurăm că suntem alături de Walking Month și este încă o oportunitate să ranforsăm valorile puternice pe care BT la are și atașamentul nostru față de comunitate”, spune Sergiu Mircea, director coordonator marketing și comunicare, Banca Transilvania.

Cei care vor concura în Walking Month 2019 pot câștiga premii atât dacă ajung pe unul din primele locuri la final, cât și prin tragere la sorți: organizatorii își doresc să îi răsplătească pe toți cei care vor să își îmbunătățească condiția fizică, nu doar pe cei aflați deja în formă fizică excelentă. De aceea, toți concurenții din Cluj-Napoca care se înscriu în prima săptămână vor câștiga automat primul premiu: o livrare gratuită cu un meniu oferit de HomeFresh, serviciul care îi ajută pe clujeni să mănânce sănătos și să redescopere plăcerea gătitului.

Despre Walking Month

Walking Month este un concurs caritabil inițiat de Betfair Romania Development și se află la ediția cu numărul V. În 2015, cei 600 de participanți au strâns 42.000 de lei pentru dotarea cu aparatură medicală a unui spital de copii din Cluj-Napoca; în 2016, numărul concurenților a crescut la 1.440, care au donat 132.126 de lei pentru terapia de care aveau nevoie copiii cu dizabilități neuro-motorii. În 2017, am avut 146.520 de lei donați către Beard Brothers, ceea ce a permis organizației să își dubleze capacitatea serviciului The Beard Mobile, primul taxi comunitar gratuit destinat persoanelor, care nu se pot deplasa. Anul 2018 a adus cele mai spectaculoase rezultate: cei peste 2.000 de participanți au strâns 300.000 de lei, sumă care a asigurat pregătirea sportivilor României legitimați la clubul Lamont pentru Jocurile Paralimpice 2020.

Mai multe detalii pe site-ul www.walkingmonth.roși pe pagina de Facebook Walking Month; pentru înscriere, este necesar un smartphone compatibil cu aplicația Walking Month, disponibilă în Google Play (Android) și AppStore (iOS).



Lasă un răspuns

Site creat de