Din Zona

Localitățile din Transilvania pot să se înscrie în rețeaua culturală Transylvania Myths Europe până pe 1 decembrie

Centrul Cultural Clujean anunță că localitățile transilvănene interesate să se înscrie în rețeaua culturală Transylvania Myths Europe o pot face până la 1 decembrie, urmând ca în timpul iernii să fie purtate discuții individuale cu fiecare comunitate, iar la 1 martie 2018 să fie anunțat calendarul proiectului pentru anul viitor.

Săptămâna trecută proiectul a fost prezentat la Cluj, în cadrul conferinței „Patrimoniu și cultură pentru dezvoltarea comunităților”, la care au participat peste 50 de reprezentanți de autorități locale și organizații de patrimoniu din Transilvania.

La conferință au fost prezenți reputați specialiști în patrimoniu: Csilla Hegedus, președinte al Transylvania Trust, Tudor Sălăgean, director al Muzeului Etnografic al Transilvaniei, Iozefina Postăvaru, cercetător științific la Institutul Patrimoniului, Peter Hurley, fondator al proiectului Statele Unite ale Maramureșului, Marlene Stanciu, fondator al Kraftmade, Arpad Furu, specialist al Transylvania Trust, Claudiu Salanță, arhitect șef al județului Cluj, Cristian Cismaru, co-fondator al asociației My Transylvania și Andras Farkas, inițiator al rețelei Castel în Transilvania. De asemenea, la eveniment au participat Vakar Istvan, vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj, și Dan Tarcea, viceprimar al Municipiului Cluj-Napoca, iar Ion Tucă, directorul Casei Regale a României, a transmis un mesaj de susținere.

Ne-am bucurat să vedem interesul mare pe care îl generează proiectul nostru. La conferința de lansare am avut alături comunități din Cluj, Sibiu, Brașov, Alba și Maramureș, care ne-au confirmat că e nevoie ca energiile lor și ale noastre să fie aduse împreună dacă vrem ca patrimoniul și cultura transilvăneană să fie păstrate într-un mod care să producă dezvoltare economică și socială pentru comunități”, a declarat Ștefan Teișanu, directorul Centrului Cultural Clujean.

În 2018, în primele comunități care se alătură proiectului sunt derulate două proiecte comune: Ziua Patrimoniului și Campionatul Transilvănean de-a V-ați Ascunselea. De asemenea, câte un eveniment tradițional este co-finanțat în fiecare comunitate membră, pentru a putea construi parteneriate generatoare de valoare economică adăugată cu organizații culturale membre ale Centrului Cultural Clujean. Tot pentru anul viitor proiectul își propune construirea brand regional și a unui label cultural și turistic omonim al rețelei și să promoveze comunitățile membre printr-o campanie media națională și o participare la un târg de turism.

Centrul Cultural Clujean va coordona toate aceste activități și invită administrațiile transilvănene să se alăture rețelei arătându-și intenția printr-un mail la adresa office@cccluj.ro până la data de 1 decembrie 2017. Nu există taxe de afiliere la acest proiect de rețea. De asemenea, comunitățile membre pot fi și urbane, nu numai rurale.

Proiectul Transylvania Myths Europe este organizat de Centrul Cultural Clujean și sprijinite de Consiliul Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Banca Transilvania și Evozon.


Transylvania Myths Europe este un proiect regional prin care Centrul Cultural Clujean invită comunitățile transilvănene să se dezvolte împreună și să se promoveze împreună în țară și în străinătate în cadrul unei rețele care caută să utilizeze patrimoniul, tradițiile și cultura ca motoare ale dezvoltării rurale și regionale. Proiectul poziționează în mod concret Clujul ca poartă de intrare în Transilvania, lucrând la dezvoltarea relației rural – urban și la dezvoltarea unor campanii integrate de turism cultural care au Clujul ca punct de intrare și de ieșire din Transilvania. Comunități locale reprezentative din Transilvania alcătuiesc, împreună cu Clujul, o rețea culturală, turistică și de dezvoltare regională care găzduiește proiecte economice, turistice, gastronomice și artistice dintre cele mai diverse. Proiectul include un program de dezvoltare locală pentru comunitățile membre, dezvoltarea unei rețele de turism acasă, găzduirea unor proiecte comune în toate localitățile membre și a unor evenimente majore în Cluj-Napoca, precum și crearea unui brand regional pentru turismul cultural în Transilvania.



Lasă un răspuns

Site creat de