Din Zona

Încep lucrările la pasajul nou și sensul giratoriu subteran pe DN1 pentru viitorul Spital Regional din Florești

road construction 192894 1280

Încep lucrările la pasajul nou și sensul giratoriu subteran pe DN1 pentru viitorul Spital Regional din Florești

Proiectul major de infrastructură din zona Cluj-Florești avansează: lucrările la pasajul peste DN1 vor începe săptămâna viitoare, imediat după devierea traficului. Această investiție va permite realizarea unei girații subterane pentru accesul direct la viitorul Spital Regional de Urgență (SRU), facilitând traficul și reducând blocajele din zonă.

Relocarea utilităților, etapă finalizată

Primarul Emil Boc a anunțat că relocarea utilităților a fost finalizată, iar devierea traficului pe bretelele de ocolire, deja asfaltate, va începe cel târziu marți. „Pentru a putea construi pasajul și podul, deoarece pilonii podului sunt exact pe drumul actual, vom folosi aceste bretele de ocolire. Sub pasaj va fi amenajată girația de acces spre Spitalul Regional”, a precizat edilul la ZIUA LIVE, potrivit zcj.ro.

Cum va arăta traficul după finalizarea lucrărilor

La finalul proiectului, circulația pe tronsonul Cluj-Florești va fi semnificativ îmbunătățită. Cei care vor continua spre Cluj-Napoca vor circula direct peste pasaj, iar cei care vor să ajungă la spital vor folosi girația subterană. În plus, sectorul va beneficia de șase benzi de circulație, față de patru câte există în prezent.

Până atunci, traficul va rămâne tot pe patru benzi, două dintre acestea fiind deviate pe noile bretele.

Date tehnice ale proiectului

Lucrările sunt executate de asocierea SC Viarom Construct SRL – SC Electrogrup SA, care a câștigat licitația pentru primul tronson al Centurii Metropolitane, cu o valoare de peste 92 milioane de lei (fără TVA). Termenul de execuție este de 14 luni, la care se adaugă șase luni de proiectare.

Tronsonul vizat se desfășoară între km 481+500 (Nod N) și km 483+655 (SRU Florești) și va presupune extinderea la trei benzi pe sens: o bandă dedicată transportului public și vehiculelor de intervenție și două benzi pentru autovehicule.

Piste pentru bicicliști și trotuare

Proiectul prevede amenajarea de piste pentru biciclete și trotuare, astfel:

  • Pe partea dreaptă (spre Florești): o pistă bidirecțională de 3 metri lățime între km 480+500 și km 483+625, fără trotuare, zona fiind una de restricție sanitară severă.
  • Pe partea stângă (spre Cluj): o pistă bidirecțională de 3 metri până la km 482+665, urmată de o pistă unidirecțională de 1,5 metri. De asemenea, trotuarele vor avea 3 metri lățime până la km 482+593 și 1,5 metri până la sfârșitul tronsonului.

Atât trotuarele, cât și pistele pentru biciclete trebuie continuate prin proiecte complementare derulate de Primăria Cluj-Napoca și Primăria Florești.

Pasaj pietonal subteran și intersecție denivelată

În zona Metro va fi construit și un pasaj subteran pentru pietoni și bicicliști, cu o lățime totală de 5 metri și o înălțime de 2,75 metri, dotat cu rampe de acces.

Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență va fi amenajată o intersecție denivelată inferioară, cu sens giratoriu de tip similar celui de la mall-ul Vivo, supratraversat de un pod cu două benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea o lățime a căii inelare de 7 metri și o rază interioară de 13 metri.

Termen de finalizare

Primul tronson al Centurii Metropolitane trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2025, termen crucial pentru buna funcționare a Spitalului Regional de Urgență și pentru decongestionarea traficului în zonă.

sursa: zcj.ro



Lasă un răspuns

Site creat de