Pas important pentru metroul din Cluj: „Cârtițele” au ajuns în Portul Constanța și se pregătesc de drum spre Florești
Un nou capitol important în realizarea metroului din Cluj a început odată cu sosirea celor două mașini de forat tuneluri (Tunnel Boring Machines – TBM), denumite sugestiv „cârtițe”, în Portul Constanța Sud-Agigea.
Aceste utilaje impresionante, produse de China Railway Construction Heavy Industry (CRCHI) și China Railway 14th Bureau Group, au fost transportate din China la bordul navei Tian Qi.
Transportul rutier agabaritic spre Cluj
După descărcarea din port, cele două „cârtițe”, fiecare cântărind peste 250 de tone, vor fi urcate pe trailere speciale și transportate pe cale rutieră până în județul Cluj.
”În perioada 10.12.2024 – 19.12.2024 se vor desfășura două transporturi cu depășiri pe traseul:
Agigea RORO PTF – DN39A – DN39 – Agigea – A4 – DN2A – Giurgeni – Slobozia – DN21 – Drajna – A2 – DN Centura București – A1 – Pitești – DN65B – DN65 – Albota – Drumul Expres Craiova – Pitești – DN65 – Craiova – DN65F – DN6 – Filiași – DN66 – Târgu Jiu – Centura Târgu Jiu – Simeria – A1 – A10 – A3 – DN1 – Florești (CJ).
Vehiculele transportă componente necesare pentru lucrările de la metroul din Cluj.
Lățimea maximă a vehiculelor este de 6,35 m, masa totală 188,08 tone, lungime 32,50 m, înălțime 4,50 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate cu OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră”, a transmis CNAIR, într-un comunicat.
Calendarul lucrărilor pe șantier
Odată ce vor ajunge pe șantierul din Florești, la stația Teilor, urmează o etapă esențială: montarea și instalarea TBM-urilor. Acest proces complex va dura aproximativ trei luni, iar primele săpături ale tunelurilor sunt preconizate să înceapă în luna aprilie 2025.
Caracteristici tehnice
Cele două TBM-uri, de ultimă generație, au fost produse special pentru metroul din Cluj de către companiile chineze CRCHI și China Railway 14th Bureau Group, renumite pentru expertiza lor în domeniul construcțiilor subterane.
O fotografie postată de constructorul proiectului arată una dintre „cârtițe” vopsită în culorile tricolorului românesc, un gest simbolic care subliniază importanța acestui proiect pentru comunitatea locală și națională.
sursa: cluj24.ro, clubferoviar.ro