Georgiana Ciceo, fondatoarea brand-ului MONOM, a anunţat deschiderea la Cluj-Napoca a locaţiei fizice MONOM concept store.
În cadrul MONOM concept store (situat în Cluj-Napoca pe strada David Ferenc la numărul 7) veţi putea regăsi bijuteriile minimaliste realizate de Georgiana Ciceo, dar şi alte brand-uri consacrate în România: Irina Schrotter, Atu Body Couture, Lucian Broscăţean, Crina Bulprich, De Ceramică, Agnes Kezseg, Matca, Vilegiatura.
Un aspect extrem de important, dar şi demn de laudă, îl reprezintă decizia MONOM de a dona tot profitul obţinut în prima lună de funcţionare către refugiaţii din Ucraina.
Mai multe însă despre MONOM concept store puteţi afla de la Georgiana Ciceo care a acceptat să ne răspundă la câteva întrebări:
Ce este MONOM concept store?
„Un concept store este un magazin care are un concept în spate şi care, de obicei, prezintă o selecţie de produse care aparţin aceluiaşi stil, de la producători care împărtăşesc aceleaşi valori sau care transmit mesaje similare.
Monom the concept store este un magazin care a pornit de la nevoia de a avea un showroom în Cluj, pentru brandul nostru de bijuterie minimalistă care s-a născut aici în 2016.
Ne-am dorit însă ca acest magazin să ofere mai mult decât doar bijuteriile noastre – în primul rând pentru că în Cluj nu există un astfel de magazin şi, în al doilea rând, pentru că mediul online ne oferă atât de multe, iar timpul tuturor e atât de preţios, încât am considerat că este mult mai rezonabil din acest punct de vedere ca magazinul nostru să îţi ofere o experienţă mai complexă.
Eu sunt şi parte din echipa ZAIN, festivalul de design de la Cluj pe care îl organizăm din 2015 – şi încă de când am pornit acest festival am înţeles nevoia existenţei unui magazin permanent care să reunească mai mulţi designeri români la Cluj.”
Care a fost motivul pentru care ai deschis un magazin fizic?
„Când am pornit monom, acum 5 ani, nu era necesar un magazin fizic în cluj – comunitatea noastră era destul mică, eram noi la rândul nostru foarte mici, era arhisuficient magazinul nostru online.
Treptat însă am început să simţim tot mai mult această nevoie, tot mai mulţi clienţi ne cereau să vină fizic în spaţiul nostru şi îşi doreau să vadă piesele fizic, aşa că, de la un punct, am început să căutăm spaţiul potrivit pentru noi.”
Ce brand-uri vor descoperi cei care vor trece pragul MONOM concept store?
„Bineînţeles, MONOM. Bijuterii minimaliste, arhitecturale, statement, realizate în atelierele noastre din Cluj din 2016.
IRINA SCHROTTER – un brand cu mare greutate în modă românească, lansat acum mai mult de 30 de ani, în Iași, România. Brandul Irina Schrotter are de foarte mulţi ani o frumoasă colaborare cu Universitatea de Artă şi Design din Cluj, din rândurile căreia mai mulţi absolvenţi au lucrat pe partea de creaţie.
ATU BODY COUTURE – este un brand românesc înfiinţat în vara anului 2011de către Lăcrămioara Ilie la Bucureşti. ATU Body Couture exploreazã universul feminin și manifestãrile estetice ale acestuia, concretizat prin douã colecții sezoniere: Primãvarã – Varã și Toamnã – Iarnã. Din iarnă anului 2015, colecțiile ATU poartã semnãtura lui Cãtãlin Vãlean (Creative Director), de asemenea absolvent al UAD Cluj.
LUCIAN BROSCĂŢEAN – predă la UAD Cluj-Napoca, în cadrul Departamentului Modă-design vestimentar din 2008, cu o experiență de 20 de ani în industria modei.
CRINA BULPRICH – a apărut la Cluj în urmă cu şapte ani, imediat după absolvirea Universităţii de Artă şi Design, secţia Moda- Design Vestimentar (Cluj- Napoca), la asta adăugându-se un internship de asistent designer pentru brandul Lucio Vanotti, Milano.
DE CERAMICĂ – un studio de ceramică din București, fondat în 2013 și condus de Mădălina Teler, artist și designer ceramist.
AGNES KEZSEG – ilustrator de modă și pentru cărți de copii clujean, care foloseşte în ilustrații referințe din istoria modei și istoria artei.
MATCA – un brand ce produce în Sibiu parfumuri botanice, făcute numai cu ingrediente naturale.
VILEGIATURA – un brand de accesorii și design vestimentar fondat de asemenea la Cluj, care propune piese inspirate din tehnici meșteșugărești și realizate printr-un proces de producție sustenabil.”
MONOM s-a alăturat campaniei de ajutorare a refugiaţilor din Ucraina. Ne poţi da mai multe detalii?
„Situaţia din Ucraina a început chiar în momentul în care noi ne pregăteam să lansăm concept store-ul şi să anunţăm un eveniment de deschidere. Am lucrat timp de 7 luni la amenajarea spaţiului şi, dintr-o dată, totul părea absurd. Din 24 februarie am intrat într-un fel de freeze, am oprit comunicarea şi am decis să lăsăm informaţiile importante să ajungă la cei ce aveau nevoie de ele.
După o săptămână am înţeles că situaţia s-ar putea să nu se schimbe curând şi că singura variantă în care putem ajuta e făcând mai departe ceea ce ştim cel mai bine să facem.
Am aflat tot atunci de reactivarea iniţiativei Un Singur Cluj în sprijinul Ucrainei şi am considerat cel mai oportun să donăm profitul nostru din prima lună de funcţionare a magazinului către activităţile lor la graniţă.„
Mai multe despre brand-ul MONOM puteţi citi aici: