IT

O imagine bine optimizată, o victorie în e-commerce garantată

O imagine bine optimizată o victorie în e-commerce garantată

În cadrul paletei de servicii seo, cel de optimizare seo pentru imagini începe să fie din ce în ce mai important, deoarece adaptarea acestui tip de conținut la ce vor utilizatorii, ca să obții un loc fruntaș în topul Google, este o cale sigură de a atrage mai mulți vizitatori pe site-ul tău de afaceri.

Căutarea de imagini, vizualul în general, capătă tot mai multă importanță și este păcat să nu fie exploatat așa cum trebuie de către designeri, programatori și cei care produc content online.

Motivele pentru care oamenii preferă acum pozele, nu textele online

Gradul de răbdare a scăzut tot mai mult în prezent, utilizatorii își doresc să obțină dacă se poate totul de-a gata Acum și Aici, iar între un text de 1000 de cuvinte și o imagine sugestivă vor alege întotdeauna imaginea, deoarece ea presupune un efort mult mai mic din partea lor spre deosebire de un conținut scris care trebuie să fie citit și procesat, ceea ce necesită timp și chiar un efort mai mare din punct de vedere intelectual al internautului în cauză.

Mai mult decât atât, atunci dacă vorbim de un magazin online, înainte de a citi descrierea unui produs, un potențial cumpărător alege cu ochii, așa încât calitatea imaginilor este aceea care va face diferența, având în vedere că prin cascada de  informații ce ne sosește pe cale vizuală, perioada de izolare ne-a făcut să tânjim după imagini frumoase.

Este clar că un seo asupra conținutului vizualul este esențial. Serviciul de optimizare seo pentru imagini nu trebuie trecut pe plan secund, așa cum nu trebuie neglijat nici celălalt tip de conținut, la mare modă în prezent, respectiv videoclipurile. Asta chiar dacă vin tare din urmă și podcast-urile, iar conținutul scris are în continuare fanii lui declarați.

Cu toții știm cât de importantă este o imagine și cum poate aceasta să surclaseze dacă este bine aleasă orice text, indiferent cât de documentat, de interesant ar fi acesta.

Se întâmplă la fel ca în cazul unei piese de teatru: indiferent dacă pe scenă sunt cei mai mari actori ai momentului, dacă scriitura piesei este una cu adevărat excepțională, dacă replicile sunt capabile să stârnească o emoție puternică, e suficient ca în scenă să intre un copil sau un cățel, iar atunci toată atenția va fi focusată asupra acestuia, iar toate celelalte elemente de care am amintit mai sus vor fi eclipsate.

La fel se întâmplă și pe net. În condițiile în care oamenii au tot mai puțină răbdare și vor ca să primească totul de-a gata, fără să mai depună niciun efort, a primi niște informații pe cale vizuală este cel mai facil mod de a-i prinde, de a-i trage către site-ul tău.

De multe ori cei care au afaceri online acordă o mult prea mică importanță imaginilor pe care le pun pe site, chiar dacă, spre exemplu, vorbim de un magazin online care vinde mărfuri fizice nu neapărat servicii, iar pozele sunt esențiale. Fii tu acela care să faci diferența!

În cursurile online care au ca tematică promovarea online se dă exemplul unei mari firme de închirieri case de vacanță care și-a sporit vertiginos veniturile în momentul în care a schimbat pozele întunecate făcute chiar de proprietarii respectivelor locuințe cu unele profesioniste.

Niște imagini care să fie foarte bine pozitionate, chiar dacă nu sunt cu pisici, pot ajunge virale în online rapid!

 Cum se poate face acest lucru?

Prin mai multe metode:

  • numele fișierelor trebuie să fie bine alese (mai exact denumirile imaginilor originale care vor fi publicate);
  • adresa url să aibă un sens pentru căutare;
  • adăugarea unei legende atașate fiecărei poze este de asemenea importantă;
  • textul alt trebuie selectat cu grijă;
  • dimensiunile imaginilor sunt extrem de importante;
  • cel mai bine este să se opteze pentru imagini dreptunghiulare (ca format);
  • poziționarea corectă a imaginilor aduce puncte suplimentare;
  • folosirea unor imagini responsive care se adaptează automat atât la desktop, cât și la smartphone și tablete au prioritate în clasamentul Google; chiar dacă arată bine, cele în formatele digitale folosite de către fotografii profesioniști nu sunt indexate pe Google; formatele prietenoase, uzuale, sunt acelea care vor avea întotdeauna câștig de cauză.

Pentru mai multe informații și colaborări apelează la echipa de profesioniști seo Digital Metrics!



1 Comment

  1. Din fericire, optimizarea imaginuilor este tot mai mult lăsată în seama unui software. (vezi wordpress și alte sisteme CMS) Oamenii în general trișează, iar pentru a obține vizite pe site mai folosesc și limbaj de lemn sau care nu are acoperire tehnică. De exemplu, am reținut mai sus, imagini responsive… Păi ce este asta? Software-ul afișează aceeași iamgine în mai multe dimensiuni, de fapt o redimensionează, face mai multe fișiere și le expune în funcție de rezoluții. Imaginea în sine este aceeași. Administratorul de site se ocupă doar de alegerea imaginii. Nu și de redimensionarea ei în „n” variante… Mai gândiți-vă!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de