Social & Cultura

Personalizarea strategiei de marketing online este unul dintre cele mai mari trenduri ale anului

Personalizarea strategiei de marketing online este unul dintre cele mai mari trenduri ale anului

Mai mult de jumatate dintre consumatorii din online sunt nemultumiti de faptul ca site-urile ofera continut care nu are nicio legatura cu ceea ce ei cauta. De aceea, personalizarea strategiei de marketing online a devenit unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere anul acesta. Astfel, vei reusi sa ajungi la consumatori la nivel individual si nu doar sa difuzezi un mesaj catre toata lumea. Concret, personalizarea presupune ca un site sa „stie” ce vrea utilizatorul sa cumpere inainte ca acesta sa se fi gandit macar ce-si doreste.

Realizata la nivel rudimentar, personalizarea se poate obtine foarte usor. Dar ca sa ajunga la nivel de arta, strategia ta de marketing online trebuie sa fie optimizata, asigurandu-te –  ca te adresezi persoanei potrivite, in locul si la momentul potrivit si ca ii transmiti mesajul potrivit. Suna dificil? Nu si daca iti planifici corect strategia. Stabileste inca de la inceput:

  • Ce mesaj vrei sa transmiti utilizatorilor?
  • Ce tip de comportament vrei sa inoculezi utilizatorilor (vizite repetate, incredere mai mare, mai multe vanzari etc)?
  • Ce resurse de marketing online detii pentru a-ti atinge scopurile?
  • Planul tau de marketing implica o activitate pe termen scurt sau care se va intinde pe o durata mai lunga de timp?
  • Detii resursele necesare (oameni, timp, bani, instrumente etc) pentru a-ti pune in aplicare strategia?

Acum este momentul sa treci la pasul urmator: implementarea! Exista mai multe modalitati prin care poti sa-ti rafinezi activitatea in online. Spre exemplu, poti regandi strategia de marketing prin email.

Acest instrument de marketing este una dintre cele mai usoare modalitati de a-ti personaliza strategia. Daca pana acum trimiteai mail-uri in numele companiei tale, schimba tactica: afiseaza la expeditor numele unuia dintre membrii echipei de marketing. Daca folosesti email-uri predefinite, asigura-te ca acestea arata autentic!

De asemenea, este indicat ca si mesajul transmis sa fie personalizat. Daca folosesti o formula de adresare impersonala, precum „Draga consumator”, nu-ti va aduce foarte multe beneficii. In schimb, adreseaza-te direct consumatorilor tai. Foloseste-le numele real pentru a crea o relatie virtuala mult mai personala. Nici nu este dificil sa aplici aceasta tactica. Asigura-te ca formularul de inregistrare solicita si numele utilizatorilor!

De asemenea, desi la prima vedere poate parea ineficient sa raspunzi personal la mesajele, comentariile si review-urile vizitatorilor tai de pe Social Media, este o tehnica pe care ar trebui sa o incluzi in strategia de marketing online. Consumatorii folosesc din ce in ce mai mult platformele de social media pentru a cauta servicii si produse, ceea ce inseamna ca tu trebuie sa fii acolo pentru ei. Monitorizeaza-ti activitatea zilnic, inclusiv in week-end-uri, si rezolva personal nevoile fiecaruia in parte.

In esenta, oricine detine un business online ar trebui sa inteleaga ca atunci cand experienta este personalizata, utilizatorul simte o conexiune cu mesajul. Atunci cand aceasta strategie de marketing online este implementata bine, acesta are sentimentul ca i s-a oferit o scurtatura catre rezolvarea problemei sale. Nu mai trebuie sa navigheze pe zeci de pagini ca sa gaseasca exact ceea ce isi doreste. Desigur, companiile inca nu sunt familiarizate cu acest trend, insa tehnologia evolueaza, iar experienta personalizata continua la randul ei sa se dezvolte.

In fapt, personalizarea are potentialul de a oferi de pana la 8 ori recuperarea investitiei cheltuite in marketing online, ceea ce poate creste vanzarile cu cel putin 10%. Comportamentul utilizatorilor se schimba, ceea ce inseamna ca si impactul este diferit.



Lasă un răspuns

Site creat de