Candidatul propus de PMP, Fițiu Avram, și-a propus o reformă în școlile clujene, dorind să introducă educația alimentară activă pentru elevi. Acest lucru presupune finanțarea școlilor, prin intermediul unei politici publice, pentru a deveni autonome în producția de legume, și mai ales pentru a servi orelor de educație alimentară.
În aceste școli vor fi amplasate garduri interioare de legume, iar copiii vor fi implicați în tot ce înseamnă semănatul, udatul și în ceea ce presupune procesul de întreținere a unor legume. Rodul obținut va fi consumat de către elevi în școală, având oportunitatea de a mânca legume proaspete și nechimizate, și în același timp acumulând competențe despre cum se produce hrana pe care o consumă. Aceștia vor avea răsplata de a se hrăni din ceva ce ei înșiși au obținut, aspect care le va impacta pozitiv dezvoltarea autonomiei.
Profesorul Fițiu este de părere că e important pentru elevi să știe ce consumă, și să învețe cum ajunge mâncarea de la stadiul de semințe la produsul final din farfuria fiecăruia dintre ei.
Cum va fi primită această propunere de către comunitate? Ar putea să fie părinții încântați de idee și elevii să fie mai implicați în sănătatea proprie?
Nu ar putea o simplă vizită la o fermă de legume, organizată anual în „săptămâna altfel”, spre exemplu, să-i învețe același lucru și să-i treacă la fel de bine prin ceea ce înseamnă procesul de producție ca și cum ar face-o un astfel de proiect desfășurat în școli?
Candidatul PMP susține că este important ca noțiunile de educație alimentară să fie bine integrate în educația elevilor, și că ar fi nevoie de implementarea unui astfel de proiect pentru ca aceștia să interacționeze regulat cu modul în care se produc legumele și să fie conectați cu hrana pe care o consumă. Odată cu învățarea acestei agriculturi școlare, există mai multe șanse ca elevii să dezvolte un obicei de a mânca mai sănătos, iar ca viitori consumatori să își aleagă mai corect hrana.