Important, Social & Cultura

Recenzie. Cum a fost la HR Summit Cluj-Napoca – punctul de întâlnire al specialiştilor HR din Transilvania

Două zile, sute de participanți, workshop-uri și conferințe susținute de către „Supereroi” la cea de-a XII-a ediție a evenimentului HR Summit, plus multe alte suprize din partea organizatorilor – toate acestea au fost dedicate comunității HR din Cluj, dar și celor dornici să afle mai multe despre acest domeniu care joacă un rol esențial în dezvoltarea unui business.

Ziua 1 / Day 1

După ce participanții au fost primiți cu entuziasm de către domnișoarele de la check-in, au savurat o cafea desăvârșită și câteva gustări prima zi a început cu workshop-uri susținute simultan în cele trei săli de la Impact Hub Cluj.

În sala Singapore am avut onoarea să o cunoaștem pe Sorina Bradea, Managing Partner Thomas International Romania care ne-a vorbit despre recrutarea noilor Supereroi – generația celor născuți după 1993, The Millennials. Cei care fac parte din această generație au cerințe ridicate de la ei înșiși și așteptări mari de la companii. The Millennials doresc să participe, să le fie oferite training-uri, conferințe, cursuri care să îi ajute să se dezvolte personal și profesional. Spre finalul workshop-ului Sorina ne-a provocat să venim cu idei noi, creative pentru a încuraja mai mult cultura inovativă, adică metode de a sprijini inițiativele angajaților.

În sala New York, Oana B. Datki, SEE Managing Partner Consulteam, ne-a vorbit despre ce îi motivează pe angajați să aleagă o anumită organizație sau să rămână. Conform teoriei motivaționale a lui Daniel Pink angajații nu mai sunt motivați de stimulente financiare, stimulente ce satisfac nevoi primare, ci motivația lor e una intrinsecă. Există trei lucruri care îi motivează cel mai mult: autonomia, libertatea de decizie și scopul. Studiile au dovedit că recompensele financiare scad productivitatea în majoritatea cazurilor. Astfel, angajatorii trebuie să găsească adevărata motivație a fiecărui angajat.

Ultimul speaker din sala New York, Wouter Van Linden, HR Director la KMPG Belgia, a prezentat mecanismul de retenție a noilor angajați în cadrul KMPG. Încă din prima zi angajatul este ajutat să se integreze cât mai bine în echipă prin organizarea de întâlniri informale, oferirea de cursuri, training-uri, încurajarea de feedback din partea angajatului.

Ziua a 2-a / Day 2

O zi bună începe cu o cană de cafea în compania ”Supereroilor” zilelor noastre și cu o discuție despre managementul fericirii. Alina Perrin, International HR Director L’Oréal, susține că ”Fericirea aduce succesul, nu succesul fericirea”. Cu o voce caldă ne spune o mică povestioară: trei oameni lucrau la o carieră de piatră. Un alt om trece pe lângă ei și îl întreabă pe primul: ”Ce faci aici?”, iar el răspunde: ”Eu îmi câștig pâinea.”, al doilea spune: ”Eu tai piatra.”, iar al treilea spune:” Eu fac o catedrală.” Concluzia este că fiecare angajat își abordează jobul într-un anumit fel: unii o fac pentru bani, alții o fac din pasiune.

Ioana Dumitru, cel de-al doilea speaker, este Managing Associate în cadrul firmei Popovici Nițu Stoica și Asociații. Companiile trebuie să planifice foarte bine timpul de lucru, să se asigure că sunt pontate orele, să implementeze cele mai softuri și cu ajutorul departamentului de HR să verifice că toate deciziile legate de timpul de lucru și recompensa acordată angajaților au temei legal și să existe măsuri de prevenire a ilegalităților.

Elena Antoneac, Managing Partner, GMS-T Nestler Group, ne-a vorbit despre provocările pe care le poți întâlni în proiectele inbound, atunci când un detașat european vine în România, sau în proiectele outbound când românii sunt detașați în alte țări. Este foarte important să cunoaștem legislația ambelor țări pentru a știi cum, unde se plătesc impozitele sau ce se întâmplă dacă angajații au nevoie de servicii medicale.

Matt Buckland, Head Talent and Human Resources la compania Lyst, ne-a povestit puțin despre evoluția celui care face parte din departamentul de HR. Acest proces de dezvoltare este comparat cu evoluția lui Batman, începând cu anii ’60 până în prezent. Rolul departamentului de HR s-a schimbat foarte mult în ultimii ani devenind unul dintre cele mai importante sau chiar departamentul esențial al companiilor.

Următorul speaker a adus în discuție termenii de instruire, inducție și impact. Viorel Jigman, Cloud Learning Product Manager and AEL Development Department Manager, Siveco România, sprijină dezvoltarea personală și profesională a angajaților prin combinarea mai multor metode de învățare (blended learning) cum ar fi mixul dintre instruirea online cu ajutorul platformelor, cursurilor cu training-urile și dezvoltarea unor proiecte unde se pot aplica cunoștințele acumulate.

După un copios business lunch oferit de organizatori a urmat încă o sesiune alături de alți speakeri renumiți dintre care Doru Dima, CEO Great People Inside România. Doru susține că unica problemă în recrutare este lipsa candidaților, iar motivele care duc la această problemă sunt supraaglomerării pieței de joburi, sursele de căutare sunt greșite, credibilitatea CV-urilor este scăzută sau promovarea nu este axată pe companie.

La finalul conferințelor gazda evenimentului, Magnoliu Stan, a oferit câteva premii, iar cei prezenți au bifat oficial pe agenda lor participarea la cel mai important eveniment regional de HR din România. Urmează încă două ediții de HR Summit la Timișoara, în luna mai și la Iași în octombrie anul acesta.


Recenzie scrisă de Moldovan Daiana



1 Comment

  1. A fost a 4-a editia si ultima la care particip, organizarea sub orice aspect a fost jos, chiar la pamant. La 100 euro biletul este incredibil cum s-a baut apa cumpana la butoi si s-a mancat in picioare in hol cu farfuria suspendata in aer. A fost degradant si umilitor. In acesti bani ar trebui sa poti primii macar decenta. Golden Tulup a fost peste la orice aspect. E superb ca doriti sa sprijinitil proiectul „impact hub” insa a fost evident ca nu se preteaza pt acest eveniment. Chiar daca nu ma deranjeaza lipsa totala de respect fata de oamenii care stau in picioare (desii au achitat niste bani macar un scaun era cazul sa li se ofere) cera ce m-a surprins a fost ca in acest an a fost nivelul extrem de jos si printre speakeri.
    In primul rand Magnoliu este absolut pe langa orice subiect, inteleg ca si el ca multi alti si-a platit locul acela, insa noi audienta meritam sa il avem macar un fel de Doru Dima ca si moderator. dra Balan ne-a povestit despre actualitate pe studii din 2009 ridiculizandu-se maxim printre audienta din spate (deh astea era free of charge si pe astea a facut ea cercetare); Dna Soare ca de fiecare data este absolut fascinanta cu limitarile pe care le abordeaza „in urma studiuliul noi am decis sa nu mai recrutam entry level” atat! Pai de ce nu dna Monica ? E greu? E pe bani putini? Nu… e pentru ca nu poti.
    Va multumesc pentru cei doi speakeri care au tinut agenda summitului si a tinut lumea in sala.
    Incercati la summitul urmator sa nu mai batjocoriti audienta prin discursuri sponsorizate. Pentru o un an incercati da identificati subiecte de actualitate care sa surprinda audienta si speakeri care sa imparta valoare. No more Balan, Soare & alti sponsori de 2 lei gauriti.

Lasă un răspuns

cluju.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a www.cluju.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Citeşte mai multe detalii despre Politica de confidențialitate şi despre Politica privind fişierele de tip Cookie.

Site creat de