Liceu, Important

Roboţi multifuncţionali introduşi în mai multe şcoli din Cluj-Napoca (FOTO)

Roboţi multifuncţionali introduşi în mai multe şcoli din Cluj-Napoca

Pe lângă profesori dedicați avem nevoie de o nouă infrastructură școlară pentru ca elevii să se poată împrieteni cu noile tehnologii, să-și antreneze creativitatea, imaginaţia, capacitatea de a lucra în echipe și pentru a deprinde noile tehnici de învățare transdisciplinară.

„Roboţi pentru şcoli!” în Cluj şi Mureş

În acest sens, Asociația „Descoperă-ți pasiunea în IT” (DpIT) a demarat un nou proiect educaţional: “Roboţi pentru şcoli!”, acțiune desfășurată alături de partenerii de la Accenture România.

Educația trebuie să se alinieze la noile nevoi ale elevilor de a învăţa mai inteligent, mai digital și aplicat.

Prin urmare, împreună cu Accenture România, Asociația DpIT a decis să contribuie la îmbunătăţirea bazei materiale didactice a mai multor şcoli, într-o primă etapă din judeţele Cluj şi Mureş, prin donarea unor roboţi educaţionali care azi, în plină revoluție tehnologică, sunt la fel de necesari în școli precum sala de sport, laboratorul de informatică, fizică ori chimie.

Astfel, din septembrie, odată cu începerea noului an şcolar, elevii din 12 şcoli clujene şi mureşene se vor putea deja bucura de noile dotări.

Roboţii au fost donaţi următoarelor şcoli din Cluj-Napoca:

  • Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”,
  • Liceul Teoretic „Lucian Blaga”,
  • Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu”,
  • Colegiul Național „Emil Racoviță”,
  • Liceul Teoretic „Bathory Istvan”,
  • Liceul Teoretic „Avram Iancu”,
  • Colegiul Național „George Barițiu”,
  • Liceul Unitarian „Janos Zsigmond”,
  • Liceul Teoretic „Apaczai Csere Janos”,
  • Liceul Teoretic „Eugen Pora”.

Totodată, se vor bucura de funcțiunile roboților educaționali și elevii de la Colegiul Naţional „Unirea”, precum și de la Liceul Teoretic „Bolyai Farkas”, ambele din Târgu Mureș.

Mesajul Accenture Industry X

Acest proiect, pe care l-am realizat cu mult entuziasm, alături de partenerii noștri de la Asociația DpIT, reprezintă angajamentul nostru față de educație. Pe lângă informația teoretică, știm cât de importantă este pentru elevi partea practică, iar cu ajutorul roboților programabili Rover Sphero aceștia vor beneficia de un proces de învățare mult mai aplicat. Ne dorim ca tot mai mulți elevi dornici să învețe și să se dezvolte să aibă acces la cele mai noi tehnologii”, au declarat reprezentanții Accenture Industry X.

Alfabetizarea tehnologică și digitală a devenit la fel de importantă azi pentru calitatea vieții ca alfabetizarea funcțională.

Mesajul Asociației DpIT

Misiunea noastră este dezvoltarea unei generaţii de tineri capabili să se adapteze la provocările viitorului, iar dacă acesta este digital, atunci școala ar trebui să fie azi digitală. Construirea şi programarea roboţilor, la fel ca şi inteligența artificială sau IoT sunt competenţe la mare căutare astăzi, fiind deja aplicate în toate domeniile de activitate, de la agricultură până la medicină. Meseriile care presupun munca repetitivă vor dispărea mai curând decât ne aşteptăm şi e nevoie să ne pregătim copiii să înveţe inteligent şi creativ, pentru a munci mai inteligent, a găsi mai uşor soluţii la probleme şi a ne face tuturor viaţa mai uşoară şi sigură”, declară Liliana Ştefan-Cazacu, președinte al Asociației DpIT.

Roboţii educaţionali donaţi sunt multifuncţionali, putând fi folosiţi atât la orele de informatică şi TIC sau în cluburile de robotică ale şcolilor, cât şi pe parcursul sesiunilor de instruire ale celorlalte discipline.

Deşi se aflau în vacanţa de vară, la aflarea veştii că vom veni cu roboţii, în multe şcoli am fost întâmpinaţi de profesorii de informatică împreună cu elevii lor, şi ne-au bucurat reacţiile elevilor, în special ale celor mici, care, nerăbdători, n-au mai aşteptat până în septembrie şi s-au grăbit să se “joace” deja cu roboţii, testându-i. Sperăm că profesorii vor antrena creativitatea elevilor provocându-i spre a le descoperi roboţilor aplicații fantastice şi în proiecte din domeniile biologiei, istoriei, geografiei, limbilor străine, artelor etc.”, adaugă Liliana Ştefan-Cazacu.

roboti multifunctionali
Roboţi multifuncţionali introduşi în mai multe şcoli din Cluj-Napoca (FOTO) 3


Lasă un răspuns

Site creat de