Uncategorized

Studiu IRES: 85% dintre românce primesc cadouri de 8 Martie! Majoritatea primesc flori

8 Martie

Soțiile, iubitele și mamele sunt cele pentru care sunt cumpărate cadouri cel mai frecvent de Ziua Femeii, opt din zece persoane afirmând că obișnuiesc să ofere cadouri de 8 Martie, potrivit unui studiu realizat de IRES – ”Ziua Femeii – percepții și reprezentări”.

Potrivit cercetării, 6 din 10 români sărbătoresc Ziua Femeii și 85% dintre femei declară că primesc cadouri de 8 Martie.

Cadourile oferite cel mai frecvent cu ocazia zilei de 8 Martie sunt florile. Preferințele femeilor în ceea ce privește cadourile primite cu ocazia zilei de 8 Martie corespund, în mare, cu ceea ce primesc deja; ele își doresc să le fie oferite flori, bijuterii, parfumuri, obiecte vestimentare, cosmetice”, afirmă realizatorii cercetării.

De asemenea, 8 din 10 respondenți cred că este nevoie de o zi specială pentru a sărbători femeile și o cincime dintre cei intervievați ar prefera ca șefii lor să fie persoane de gen feminin.

Cercetarea mai relevă faptul că hărnicia, frumusețea, blândețea, înțelegerea, tandrețea/bunătatea, sensibilitatea/gingășia/delicatețea — sunt identificate drept principale calități ale femeilor, în timp ce realismul/simțul practic, hărnicia/puterea de muncă, siguranța/stăpânirea de sine și respectul față de femei/politețea — sunt principale calități ale bărbaților.

În cazul disputelor în cuplu, aproximativ o treime dintre respondenții care sunt căsătoriți sau trăiesc în uniune consensuală declară că femeia este cea care are ultimul cuvânt, iar aproximativ un sfert menționează bărbatul.

Majoritatea respondenților sunt mulțumiți de viața lor de familie, de viața de cuplu, de cea socială și de cea profesională. Satisfacția cea mai ridicată este exprimată cu privire la viața de familie, iar procentul cel mai ridicat al nemulțumirilor e legat de viața socială.

Cercetarea a fost realizată pe 1 și 2 martie, pe un eșantion total de 1.515 subiecți cu vârsta de peste 18 ani, reprezentativ pentru populația adultă din România. Marja de eroare este de plus/minus 2,5%. Studiul a fost realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de