Important, Social & Cultura

Studiu: peste 93% dintre români vor face cadouri de Crăciun şi Revelion

Conform datelor studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de MEDNET Marketing Research Center în mediul urban (orașe mari +100.000 locuitori, orașe mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori și orașe mici sub 30.000 locuitori), o parte semnificativă a bugetului pentru Sărbătorile de iarnă este destinată cumpărării produselor alimentare și nealimentare.

Astfel, bugetul alocat produselor alimentare (carne, cozonac etc.) este, în medie, 788,13 lei, iar pentru produse nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente etc.) 492,07 lei.

Persoanele care vor pleca de sărbători în excursii sau călătorii au alocat un buget mai mare decât anul trecut (872,80 lei în 2019 comparativ cu 835,52 lei în 2018).

De asemenea, și pentru ieșirile la restaurant / în oraș respondenții estimează că vor cheltui ceva mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut (323,68 lei în 2019 față de 312,04 lei în 2018).

Procentul celor care intenționează anul acesta să ofere cadouri de Sărbători (Crăciun și Revelion) este 93,7%, cele mai căutate produse fiind articolele de îmbrăcăminte / încălțăminte, dulciurile și jucăriile. Cei care vor primi aceste cadouri sunt, cel mai adesea, membrii familiei.

Studiu: peste 93% dintre români vor face cadouri de Crăciun şi Revelion

În ceea ce privește bugetul pentru cadouri, suma alocată de respondenți este în creștere de la an la an (650,14 lei în 2019 față de 628,52 lei în 2018), creșterea fiind însă explicată de creșterea prețurilor.

În ceea ce privește Revelionul 2020, 82,8% dintre respondenți intenționează să-l petreacă în țară, iar 3,0% vor pleca în străinătate.

Dintre cei care vor rămâne în țară de Revelion, cei mai mulți (82,5%) vor sărbători alături de familie ori prieteni, în propriile locuințe sau ale prietenilor, 7,7% au optat pentru o stațiune montană sau balneară, în timp ce 6,6% vor întâmpina noul an într-un club sau restaurant, iar 3,2% vor ieși în centrul orașului / Piața Centrală / Piața Universității etc.

În privința beneficiilor extra-salariale, peste jumătate dintre angajați știu deja sau se așteaptă că nu vor primi niciun beneficiu. Cele mai frecvente beneficii extra-salariale în acest an sunt: prime (pentru 25,2% dintre angajați), tichetele cadou (16,7%), masa festivă organizată de angajator (10,4%) sau cadouri în produse alimentare (9,5%).


Studiul a fost realizat online pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 28 noiembrie – 2 decembrie 2019.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de