Uncategorized

Tema "Be smart online" dezbatuta la conferinta "Lady today, business lady tomorrow” de la Cluj

Business Ladies Conference

Business Ladies Club a organizat astazi, in cladirea The Office din Cluj-Napoca, cea de-a IV-a editie a evenimentului „Lady today, business lady tomorrow” pe tema „Be smart online”.  La conferinta au participat tineri de succes din domeniul online-ului, dar si viitoare „business ladies” care au avut ocazia sa invete cele mai bune metode de promovare online si cum sa le foloseasca in favoarea afacerii lor.

Cea care a deschis evenimentul prezentat de Mihaela Doboseriu, preşedinta Business Ladies Club,  a fost Simina Porosnicu, Marketing Manager al brandului Lorand Soares-Szasz, o tanara de numai 30 ani, care crede ca marketingul online este „motorul noului tip de afaceri”. „Internetul te ajuta sa poti sa ajungi la clienti oriunde in lume si te ajuta sa masori tot ceea ce se intampla.” Simina a pus accent pe nevoile clientului si pe educarea acestuia in permanenta, oferindu-i o motivatie emotionala foarte puternica  in asa fel incat, sa castigi increderea lui. „Ajuta-i sa inteleaga care sunt beneficiile pe care le are si nu caracteristicile produsului. Puneti accent pe beneficii, nu pe caracteristici. Educa-i pana in momentul in care te intreaba despre produsul tau. Ei au nevoie sa stie ca pot sa aiba incredere in voi.”

Totul consta in a face bine ceea ce faci, pentru ca altfel risti sa cazi, „este atat de simplu sa mori in online”. Aceasta a incercat sa transmita viitoarelor femei de afaceri ca inima business-ului este clientul: „Pasiunea nu este pentru produs, pasiunea este pentru client; este modul in care te raportezi la nevoia lui”.

Urmatorul invitat a fost Daniel Matei, marketer online cu experienta in vanzari care a vorbit despre importanta facebook-ului in afacere. „Facebook-ul e precum un barbat, nu percepe aluzii”. Din experienta sa profesionala, Daniel recomanda Facebook-ul in promovarea unei afaceri datorita celor trei obiective pe care le poti indeplini cu ajutorul lui si anume: boost your posts, promote your page, send people to your website, insa aceasta promovare nu este gratuita, „clientii sunt platitorii de publicitate”.

Alex Ursa, Product Owner la Paddy Power Betfair, a sustinut un mic curs despre ceea ce inseamna Google Analytics si de ce trebuie sa folosescti Kanban-ul in marketing online. Cu un mic exercitiu, a reusit sa convinga participantele ca Kanban-ul, o abordare care indica capacitatea de munca disponibila, poate fi o metoda foarte buna de a cunoaste sarcinile echipei tale deoarece te ajuta sa ai un workflow organizat.

Echipa Netlogiq, formata din Adrian Ilovan, Ancuta Bodnarescu si Razvan Antonescu au purtat o discutie despre cum sa incepi sa faci promovarea pe online. Cu intrebari din partea publicului, au raspuns pe cazuri concrete, insa generalizand, trebuie sa incepi cu adunare de informatii: „Inainte de a lucra asupra site-ului trebuie sa stii ce faci. Daca vreti sa obtineti bani din business trebuie sa ai ori timp, ori bani. Una dintre aceste doua resurse”.

Ideea de baza a acestora s-a invartit in jurul ideii de a fii prezent oriunde, oricand, pentru ca marketingul online niciodata nu este prea mult. „Faptul ca esti foarte prezent nu este un spam, aceasta este definitia marketingului. Trebuie sa fii cat de prezent iti permiti. Trebuie sa fii vazut in cat mai multe locuri”. Echipa Netloginq a indemnat astfel pe viitoarele business ladies sa fie prezente pe toate retelele de socializare, aceasta fiind varianta ideala, ca sa iti poti da seama care dintre aceastea aduc un plus valoare afacerii tale.

Urmatorul invitat a fost Mihai Taranu, cunoscut sub numele de Zmenta, video blogger-ul care a avut succes inca de la primele filmulete, fiind printre primii care au facut videoblogging. ”Pe internet la inceput te nasti, pe urma cresti. Eu nu am urmarit sa fiu faimos niciodata; ca iasa un ban din asta, e partea a doua. Eu ma distrez.. Daca ai un vis merita sa incerci si sa fii perseverent”.

Comunicator pe alocuri, Anca Dinu a explicat elocvent de ce are nevoie de PR o afacere – „daca ai un client fericit, inseamna ca iti faci bine treaba”. Trebuie sa stii sa faci de toate pentru toti, tocmai pentru a crea o comunitate, fara a periclita nevoile clientului. Cele mai periculoase obstacole de care poti sa dai este un client nefericit care, nemultumirea acestuia reuseste sa iti afecteze imaginea. („pericolele zac cel mai mult in clienti”).

 „Ce puteti sa invatati de la barbati este curajul”. Cu aceasta a deschis discutia legata de cum sa iti construiesti un brand cu ajutorul mediului online Andrei Mutu, initiatorul brandului „I love Cluj”. Cum sa iti construiesti un brand cu ajutorul online-ului? Potrivit lui Andrei, raspunsul la aceasta intrebare este sa interactionezi cu clientul atat in mediul online, cat si in mediul offline. Nu in ultimul rand sa ii spui clientului povestea ta, sa crezi in ceea ce spui, iar prin ceea ce faci, ceea ce prezinti, sa educi clientul: „Un brand nu vinde, un brand educa”.

Ultimul invitat al evenimentului a fost Marian Hurducas, fost jurnalist de radio, actual manager de agentie digitala. Acesta a dat invitatelor cateva sfaturi si definitii la ceea ce inseamna sa fii antreprenor:

”Sa fii prost inseamna sa nu faci pe desteptul” – In lumea antreprenoriatului sa inveti sa asculti e foarte important.

E important sa inveti sa fii update sa te adaptezi la tot ce e nou, la tendinte.

Sa nu iti fie frica de esec”

„Sa nu fii perfectionist. Perfectiunea este un handicap major”

„Sa nu va raportati doar la cifre”

„Planurile se ajuteaza, nu se iau ad literam”

„Sa intelegeti ca nu oricine poate fi antreprenor”

„Sa ai rezilienta pshihica. Sa poti sa suporti sa incasezi cat mai multi pumni”.


Asociatia Business Ladies Club a fost fondată înanul 2011 de către un grup de tinere economiste din cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.

Citeste si: INTERVIU Mihaela Doboşeriu – preşedinta ONG-ului Business Ladies Club din Cluj



1 Comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de