Politic, Important

Timbrul de mediu a fost eliminat, însă Guvernul pregătește o taxă auto de intrare în orașe, cu stickere colorate

kamoauto

Guvernul pregateste pentru proprietarii de masini, in locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub forma de vigneta, diferentiata ca valoare in functie de gradul de poluare al autoturismului, scrie Profit.ro.

Potrivit informatiilor Profit.ro, care au fost confirmate de surse oficiale din Ministerul Mediului, institutie care coordoneaza grupul de lucru ce lucreaza la introducerea noului sistem, soferii vor avea acces in diferite zone ale marilor orase doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz.

Valoarea taxei va fi stabilita in functie de normele de poluare Euro, emisiile de noxe, dar si de carburantul folosit.

Sistemul este deja aplicat in Germania si pregatit acum si pentru Romania. Guvernul incearca, astfel, sa opreasca invazia actuala de masini second-hand, resimtita inca din aceasta luna dupa eliminarea timbrului de mediu, cu o taxa similara celei care i-a ajutat pe germani sa scape de masinile vechi.

Confirmam ca este in lucru introducerea unei taxe de intrare in orase mari. Pentru Romania, este in lucru introducerea, in locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare in marile orase, care presupune o plata in functie de noxe si de combustibil plus un sticker, cu o anumita culoare, pe anumite zone ale unui oras. Astfel, pentru ca un sofer sa poata intra cu o masina poluanta in centrul orasului, de exemplu, el va trebui sa plateasca o anumita taxa si va primi in schimb un anumit sticker cu o culoare care ii va permite accesul. Din acest moment este in lucru si o «zonare» a Bucurestiului„, au aratat sursele citate de Profit.ro.

In Germania, pentru masini este eliberata o vigneta care permite sau nu accesul in orase, in zone numite „Umwelt”. Astazi, limita de acces este Euro 4, iar masinile sub acest nivel nu au dreptul sa circule pe teritoriul marilor orase. De asemenea, nivelul impozitelor este diferentiat in functie de gradul de poluare – si aici fiind vorba despre o ierarhizare – in momentul verificarii periodice a masinii.

Guvernul estimeaza insa ca va dura o anumita perioada pana cand noul sistem va fi introdus, deoarece este nevoie ca Registrul Auto Roman sa se doteze cu echipamente eficiente de masurare a noxelor si a emisiilor de CO2, dar si a altor tipuri de emisii.

Eliminarea timbrului de mediu a generat o crestere considerabila a numarului de programari in aceasta perioada pentru eliberarea actelor necesare inmatricularii masinilor second-hand, cumparate din strainatate.



2 Comments

  1. Astia sunt imposibili! De ce trebuie neaparat sa punem taxa asta? Pe cine trebuie sa protejam? Ca vedem pe strada camioane si alte utilaje care polueaza de zici ca marge cu pacura si nu le mai taxeaza nimeni. Este o discrepanta aici!

Lasă un răspuns

Site creat de