De Vazut, Important

Tips & Tricks | Succesul și propria imagine pe Instagram

Trăim într-o eră digitală în care viața dublă își spune cuvântul: încercăm să ne prezentăm în social media așa cum suntem în realitate sau poate, un pic mai mult de atât.

Un lucru e clar: ne preocupă imaginea pe care o avem pe rețelele sociale și sinceri fiind, ne preocupă urmăritorii căci, în fond, ei sunt factorul pentru care suntem atât de activi în social media.

Pentru ca imaginea pe care o transmiți pe Instagram să fie cea pe care ți-o dorești, iar succesul tău în ceea ce privește urmăritorii să fie în creștere, iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta în ceea ce privește câștigarea și menținerea urmăritorilor pe Instagram ca individ și nu ca brand.

Instagram nu e Facebook

În primul rând, succesul din social media e dat și de faptul că știi despre ce este fiecare rețea în parte astfel încât să postezi conținutul potrivit. Facebook-ul are ca principal scop comunicarea. De la mesaje private între două sau mai multe persoane până la grupuri de Facebook cu persoane din diferite contexte sociale, Facebook este despre comunicare.

Instagramul, în schimb, a fost creat cu scopul de a distribui conținut vizual – fotografii și videoclipuri, deci, cu toate că are și opțiunea de direct message de ceva timp, scopul pentru care a fost creat este ca oamenii să caute și să ofere inspirație prin conținut vizual.

Totul începe din BIO(GRAFIE)

Primul lucru pe care îl face cineva când intră pe profilul tău este să citească biografia. Aceasta trebuie să arate bine, să nu pară că este doar despre tine, ci să și inspire prin ceva. În bio, adaugă și site-uri relevante precum link-ul blogului tău, de exemplu. Scrie-ți propriul slogan sau ceva unic despre cine ești.

Fă-i pe ceilalți să se regăsească în diferite elemente din biografia ta. Nu uita să ai o fotografie de profil bună și numele pe care dorești să ți-l adreseze ceilalți în mod obișnuit.

Ce fotografii postăm pe Instagram?

Este important să știi că nu toate fotografiile își merită locul în feed-ul tău. Fie că este vorba de o fotografie în care apari tu sau alte persoane ori o fotografie cu text sau elemente grafice, asigură-te că aceasta are o calitate bună, te reprezintă pe tine – cel din viața reală sau inspiră prin ceva. Și musai, trebuie să arate bine din punct de vedere estetic și să se încadreze în continuarea celorlalte postări, adică să aibă o anumită coerență.

De asemenea, este bine ca fotografiile tale din feed să aibă aplicat același filtru sau unul asemănător, astfel încât întregul tău profil să capete o identitate vizuală unică și să atragă privirea vizitatorilor. Poate ai observat sau nu că fotografiile de tip portret arată mai bine în profilul unei persoane. De ce? Pentru că imaginea apare mai mare și mai clară decât în cazul celor orientate pe orizontală, Instagramul în sine fiind orientat vertical. De aceea, sunt recomandate fotografiile portret.

Dacă filtrele pe care Instagramul ți le oferă nu te satisfac per total, există o multitudine de aplicații care te ajută să îți editezi fotografiile. Noi îți recomandăm Snapseed, VSCO, Canva. Însă nu exagera! Când imaginile sunt prea departe de realitate, riști să îți pierzi credibilitatea.

instagram

Când postăm videoclipuri…

Trebuie să ținem cont de faptul că au mai mult succes cu cât sunt mai scurte ca durată în timp. De exemplu, gif-urile se bucură de mult succes pe Instagram (și nu numai). Cum adică au succes? Obțin mai multe vizualizări și reacții din partea celorlalți decât un video care pare interminabil. Răbdarea noastră, a milenialilor, nu mai e chiar așa mare. Ca să și arate bine în rândul postărilor tale, un videoclip ar trebui să înceapă cu o imagine statică de 1-2 secunde, reprezentativă pentru video căci aceea va apărea prima în feed. Poți adăuga imaginea prin editare video, ceea ce e foarte simplu cu aplicația Video Maker, de exemplu.

Cât de des e ok să postezi?

E bine să fii activ pentru că da, atunci exiști. Nu există un interval de timp ideal între postări, însă dacă vrei un reach crescut, atunci ai grijă să nu postezi mai mult de trei ori pe zi pentru că urmăritorii nu vor interacționa cu toate postările oricât de bune ar fi și poate, se vor simți copleșiți și plictisiți de atâta conținut din partea unei singure persoane.  Însă nu lăsa nici perioade mari de timp în care să nu postezi nimic – o lună, de exemplu.

La ce ore ar trebui să postezi?

Părerile sunt multe și împărțite în acest sens. Din experiența reală, audiența pe instagram este crescută la orele serii așa că cel mai bun moment în care să postezi ceva ar fi după ora 18:00. În week-end, însă, poți posta și la orele târzii ale dimineții.

Arta Story-urilor

Nu, nu e chiar o artă, dar e un element-cheie în menținerea urmăritorilor tăi pe Instagram. Poveștile pe instagram durează doar 24 de ore, ceea ce înseamnă că e bine să adaugi conținut actual – fotografii de moment, video-uri scurte din ziua respectivă care, poate, nu se potrivesc în feed, dar te reprezintă – ori ceva inspirațional sau educativ. Știm cu toții vorba aceea că ce-i prea mult strică, așa că e bine să nu exagerezi cu numărul de story-uri dintr-o singură zi. Pentru unii dintre urmăritorii tăi, poate deveni plictisitor sau obositor să vadă tot ceea ce faci în fiecare minut al vieții. Dacă ți se pare că un story merită mai mult de 24 de ore, dar parcă nici nu l-ai posta pe feed, soluția perfectă o reprezintă…

Highlight-urile

Sunt story-uri evidențiate astfel încât să devină permanente și fiindcă apar sub biografie, trebuie să aibă o anumită semnificație, să spună ceva despre tine. Highlight-urile se folosesc, cel mai des, drept categorii pentru diferite activități, locuri în care călătorești, hobby-uri, etc. Important este ca acestea să fie în concordanță cu feed-ul tău. Fiecare highlight ar trebui să aibă o copertă și un nume care să fie relevante pentru conținut și care, împreună cu celelalte, să existe în armonie, potrivindu-se din punctul de vedere al vizualului.

#f4f sau urmărește-mă ca să te urmăresc

Toți știm despre modalitatea de a da follow unor persoane la întâmplare pentru a primi follow înapoi, după care le poți spune pa și le poți șterge din lista celor pe care îi urmărești. Această metodă este cât se poate de GREȘITĂ și poate spune ceva nu tocmai frumos despre tine.

Mult mai eficient este să urmărești persoane care au ceva în comun cu tine pentru că ați putea fi interesați reciproc de conținutul distribuit ori persoane total diferite pentru că ați fi o gură de aer proaspăt unul pentru celălalt, iar în acest fel șansele ca acești urmăritori să îți rămână în listă sunt mari. E o situație win-win. Într-adevăr, dacă, după ceva timp, îți dai seama că nu te mai satisfac postările unei persoane, îi poți da unfollow.

Nebunia hashtag-urilor

Și folosirea unor hashtag-uri populare în descrierea postărilor tale te ajută să atragi noi urmăritori, în cazul profilurilor publice, desigur. Totuși, asigură-te că hashtag-urile folosite sunt în concordanță cu postarea ta și nu sunt mai mult de 11-15 la număr. Din nou, în privința numărului există multe, multe păreri – împărțite și ele. Iată câteva dintre hashtag-urile populare: #instagood, #instamood, #cluj, #clujlife, #food, #foodie, #instapic,etc.

Și-ncă ceva

Folosirea locației în postări este, iarăși, o modalitate de a ajunge pe pagina de căutări a instagramului de unde poți fi găsit de potențiali urmăritori, însă nu este un factor decisiv în algoritmul folosit de instagram.

Acestea sunt doar câteva sfaturi utile care să te orienteze în activitatea ta pe Instagram, însă cel mai bun sfat ar fi să experimentezi pornind de la aceste trucuri de bază și să vezi ce ți se potrivește ție. Exact ca în modă.


Articol realizat de Irina Pelin



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de