Social & Cultura

Treci printr-o perioadă solicitantă? Uite ce greșeli faci atunci când ești stresat

Treci printr-o perioadă solicitantă? Uite ce greșeli faci atunci când ești stresat

Din păcate stresul este un factor prezent zilnic în viața noastră. Nu contează dacă este vorba despre greutățile întâmpinate la școală, facultate, job sau familie, fiecare trăiește stresul cu o intensitate diferită. 

Indiferent care sunt cauzele stresului, această stare te împinge să faci greșeli chiar și în mod involuntar. Deobicei aceste greșeli sunt frecvente la toată lumea care suferă de stres. Dar dacă această stare de spirit se înrăutățește, atunci ar trebui să apelezi la un psiholog. 

Sigur ai observat ca atunci când ești stresat, nu mai ești tu. Simți că ceva nu faci bine. Să știi că nu ești singurul. Iată ce greșeli frecvente fac persoanele care suferă de stres.

Ce mișcări greșite faci când ești stresat?

 

  • Te descarci mult pe cealaltă persoană

 

Poate părea util să eliberezi toate problemele, să ai pe cineva cu care să vorbești și să te asculte, dar ai grijă să nu exagerezi cu problema. Studiile arată că stresul este o emoție contagioasă și, în curând, stresul tău poate deveni și al altcuiva. Nimeni nu vrea să facă parte dintr-un ciclu de anxietate vicios. În schimb, încearcă să stai cu cel mai bun prieten al tău  în timp ce faceți câteva activități care vă plac.

 

  • Să te gândești prea mult

 

Când ești stresat, ai tendința să începi să te gândești la evenimentele sau problemele care s-au întâmplat în trecut când lucrurile au mers prost. Acest tip de gândire te va distrage de la responsabilitățile de la locul de muncă și nu vei mai da randament. Cu cât te gândești mai mult la problemele tale, care poate nu sunt chiar așa de grave, cu atât te afunzi mai mult în teamă și stres.

 

  • Ai tendința de a procrastina

 

Te simți copleșit și decizi că cel mai bun mod de a face față listei tale de sarcini este doar să o ignori. Faptul că îți amâni responsabilitățile nu înseamnă că o să scapi de ele, ci că se vor aduna și vei deveni și astfel vei deveni mai anxios și mai stresat.  

 

  • Nu ai grijă de tine

 

Chiar dacă stresul este un sentiment care se creează pe fond psihic, să știi ce faci și fizic contribuie mult la aspectul acesta. Sau mai bine zis ce nu faci. Iată câteva lucruri care sunt recomandate să le iei în calcul atunci când ești stresat:

  • Alimentație corectă. Este dovedit științific că mâncarea nesănătoasă cauzează oboseală acută și reduce cheful. O alimentație corectă și bogată te menține sănătos psihic și îți conferă o bunăstare, pentru că fizic te vei simți bine. 
  • Sport. Orice fel de activitate fizică este un mare beneficiu pentru reducerea stresului. Nu este nevoie să mergi la o sală de fitness. Chiar și 30 de minute de mișcare zilnică este suficientă pentru a menține starea de stres pe linia de plutire. 
  • Nu iei destule vitamine. Suplimentele cu calciu, vitamina C sau magneziu sunt un colac de salvare atunci când ești la muncă și ai o stare de neliniște. În plus, magneziul are efecte și pe termen lung, de aceea este bine să ai la îndemână câteva pastile. Descoperă beneficiile magneziului de la Magnerot.ro și nu uita să cumperi o cutie cu prima ocazie. 

Stresul este un factor prezent în viața noastră și dacă îl ignori, îți poate influența zilele într-un mod negativ. În multe cazuri, stresul poate fi controlat  cu puțină răbdare sau, dacă este cazul, cu ajutorul unui terapeut. 

sursă foto: Freepik.com



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de