Sport

Tu ştii care sunt cele mai sănătoase alimente şi cum să le combini pentru o siluetă de invidiat?

alimente sanatoase

Una dintre cele mai importante preocupari ale persoanelor tinere, dar si ale celor interesati de sanatatea si conditia lor fizica este, in ziua de astazi, alimentatia. Dat fiind faptul ca foarte multe alimente sunt injectatecu diverse substante, sunt tratate chimic si modificate genetic, oamenii cauta cat mai mult sa manance sanatos si sa se bucure de gustul adevarat al alimentelor si de proprietatile lor naturale.

Cu siguanta ca toate alimentele naturale sunt sanatoase, insa numai anumite alimente au proprietati exceptionale si nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic al celor care tin la sanatate. Specialistii au intocmit chiar un top cu cele mai sanatoase alimente. Acestea sunt foarte importante pentru ca pot fi incluse in diete de slabit si pot avea rezultate exceptionale.

Mens sana in corpore sano – ce combinatii de alimente sa consumi zilnic pentru o sanatate de invidiat

Unul dintre cele mai sanatoase alimente recomandate de medici este lamaia. Lamaia este un fruct exotic extrem de popular, care poate fi folosit in combinatie cu ierburi si cu mirodenii, in salate, sub forma de limonada sau in diverse sosuri savuroase.

Un alt aliment recomandat chiar din primele luni de diversificare a meselor bebelusilor este broccoli, o leguma care seamana cu un mic copac, foarte bogat in vitamine, in minerale, in compusi activi, in fier si fibre, dar si in vitamina C, ideal atat fiert, cat si crud. Broccoli contine antioxidanti si compusi bioactivi importanti pentru sanatate.

De pe lista alimentelor sanatoase nu lipseste nici ciocolata neagra, plina de minerale si fibre, antioxidanti si vitamine, si nici cartoful, o leguma foarte bogata in vitamina C, B6, A, fier, cupru si potasiu, consumul acestora fiind important pentru sanatatea inimii si pentru scaderea cantitatii de colesterol din sange.

Pe de alta parte, somonul este un aliment foarte sanatos, deoarece este bogat in nutrienti si reduce factorii de risc pentru mai multe boli, fiind o sursa importanta de acizi grasi Omega 3 si Omega 6. Nucile, avocado, usturoiul, spanacul si ouale sunt alimente care contribuie si ele in mod substantial la imbunatatirea starii de sanatate.

Ce dieta sa tii ca sa slabesti repede si sanatos?

Cand vine vorba despre diete de slabit, cei care le incep nu au rabdare suficienta sa vada rezultatele, asteptandu-se sa scada in greutate si in centimetri chiar dupa prima zi, daca s-ar putea. Unele diete au, intr-adevar, un efect foarte rapid, mai ales daca sunt combinate cu mult efort fizic, fara a exista acel efect yo-yo, adica de acumulare a kilogramelor pierdute si de adaugare a altor cateva kilograme dupa incetarea dietei.

Dieta mediteraneana este recomandata de specialisti deoarece reprezinta un mod echilibrat de a manca, fiind bazata pe fructe, legume, cereale integrale, peste gras, nuci, ulei de masline, vin rosu si lactate. Dieta vegetariana, pentru cine poate sa o tina, este foarte utila. Pierderea in greutate se datoreaza consumului zilnic de fructe si legume in loc de carne.

Pe de alta parte, exista si dieta bazata pe carne, care presupune consumul in mare parte a alimentelor bogate in proteine, inclusiv oua si lactate. Povestile de succes ale acestei diete sunt prezente oriunde pe internet, cu mentiunea ca, in timp, aceasta poate pune in pericol sanatatea persoanelor prin cresterea nivelului de colesterol.

 



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de