Social & Cultura

Una din cinci companii din România investeşte în dezvoltarea personală şi profesională a salariaţilor

studenți

Una din cinci companii cu peste 500 de angajaţi a investit, în anul 2015, peste 100.000 de Euro în dezvoltarea personală şi profesională a salariaţilor. Persoanele care lucrează în bănci fac cele mai multe ore de training, iar companiile farmaceutice investesc cei mai mulţi bani în oamenii lor, mai exact 1.093 de Euro per angajat, se arată într-un studiu realizat de Centrul Fericirii din Bucureşti.

            Lorand Soares Szasz, unul dintre cei mai cunoscuţi traineri din România, care a adunat peste 140.000 de participanţi la cursurile sale de dezvoltare profesională, afirmă că, în urma acestor programe de training, se constată o schimbare semnificativă, vizibilă atât în atitudinea angajaţilor şi în consolidarea grupurilor de lucru, cât mai ales în creşterea productivităţii angajaţilor şi a companiei.

IMM-urile au început să investească în pregătirea personalului

Dacă în trecut, numai multinaționalele sau companiile foarte dezvoltate investeau în astfel de cursuri, astăzi și IMM-urile sunt din ce în ce mai interesate să acumuleze informații practice despre dezvoltarea echipelor de lucru sau a angajaţilor. Specialistul afirmă că rezultatele pozitive sunt mai vizibile în rândul IMM-urilor, deoarece structurile organizaţionale sunt mai puţin complexe decât cele de la companiile mari, iar grupurile mai mici, bine pregătite şi motivate, sunt, de multe ori, mai flexibile.. “Sunt mai multe componente pe care atât corporaţiile, cât şi IMM-urile trebuie să le aibă în vedere pentru creşterea productivităţii. Un departament nu trebuie să fie ultra-populat că să fie eficient, ci strategia care a produs cele mai bune rezultate estea echipelor bine legate care lucrează după o strategie bine definită. De multe ori sistemele mai simple sunt mai eficiente. Asta pentru că fiecare om vede potențialul de creștere pe care îl are. E important pentru fiecare om să vadă că munca sa e valoroasă pentru companie, și nu e numai o rotiță într-un sistem. E un lucru pe care e bine să îl conștientizeze și antreprenorii și angajații”, declară Lorand SoaresSzasz.

IMM-urile reprezintă motorul Economiei naţionale

            Trainerul a analizat foarte bine piaţa mediului de afaceri, atât înainte de elaborarea cursurilor specifice pentru angajaţii în IMM-uri, cât şi după implementarea acestora. Motivul pentru care a început să dezvolte un amplu program de pregătire pentru afacerile mici şi mijlocii a fost reprezentat de potenţialul uriaş al acestora de dezvoltare şi de contribuţia majoră la bugetul de stat. “Nu trebuie să uităm că IMM-urile reprezintă motorul nostru economic, iar un studiu realizat în 2014 arăta ca acestea contribuie major la bugetul de stat, reprezentând aproximativ 53% din totalul contribuţiilor. Am construitfoarte atent programul de formare pentru specificul acestui segment şi am constatat că provocarea cea mai mare a managerilor sau proprietarilor de afaceri mici şi mijlocii este găsirea şi motivarea oamenilor serioşi şi responsabilizarea acestora. Rezultatele s-au dovedit foarte benefice, mulţi dintre cursanţi au aplicat tehnicile de vânzare şi de lucru în echipă, iar creşterile monitorizate în cifrele de afaceri au fost de 5% sau chiar 300%, în unele cazuri”, conchide Lorand Soares Szasz.



Loránd Soares Szász este unul dintre cei mai apreciați traineri români – a fost desemnat, de două ori consecutiv, cel mai bun speaker din România în cadrul Business Days. Loránd inspiră mii de oameni în fiecare lună la seminariile și workshopurile sale, dar și online, pe Facebook și pe blog, în cadrul unei comunități de peste 190 000 de membri.



Lasă un răspuns

Site creat de