Studentie

UBB Cluj organizează conferința națională „Museums and Individuals with Visual Impairments: Friends or Strangers?”,

conferinta-muzee

Departamentul de Psihopedagogie Specială din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației a UBB, în parteneriat cu Muzeul Etnografic al Transilvaniei și Asociația Nevăzătorilor din România Filiala Interjudețeană CLUJ, organizează vineri, 28 octombrie 2016, de la ora 09.30, conferința națională „Museums and Individuals with Visual Impairments: Friends or Strangers?”.

Evenimentul se va desfășura la sediul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației (str. Sindicatelor, nr. 7). Conferința este organizată în cadrul proiectului Erasmus+ Bridging the Gap between Museums & Individuals with Visual Impairments, proiect coordonat de Universitatea din Tesalia (Grecia), în parteneriat cu Universitatea Babeș-Bolyai și instituțiile mai sus amintite.

Lucrările din cadrul conferinței abordează metode și tehnici de acces la educație, cultură, viață socială și profesională a persoanelor cu dizabilități vizuale, în context specializat și incluziv.

Conferința reunește specialiști din domeniul educației specializate și incluzive, muzeografi, profesori psihopedagogi, specialiști din cadrul instituțiilor centrale și locale. Scopul principal al proiectului Erasmus+ Bridging the Gap between Museums & Individuals with Visual Impairments constă în facilitarea accesului la cultură și creșterea calității vieții persoanelor cu dizabilitate vizuală, prin încurajarea participării acestora la viața culturală, socială și la viața comunității.

Obiectivele proiectului: (1) Conștientizarea din partea muzeelor a barierelor care pot exista și care împiedică vizitatorii cu dizabilități vizuale la o participare activă, spontană și funcțională; (2) Crearea de oportunități de învățare, culturale și sociale pentru persoanele cu dizabilități vizuale și respectarea cerințelor și standardele unui muzeu incluziv; (3) Promovarea colaborării dintre muzee, asociații și școli pentru persoane cu dizabilități vizuale; (4) Diseminarea exemplelor de bune practici și elaborarea unei metodologii privind crearea muzeelor accesibile și incluzive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Site creat de