De Vazut

Advertorialele tip poveste vor da rezultate și în 2019

Conform digitalmetrics.ro , a spune o poveste pentru a descrie o experiență trecută sau viitoare este în firea omenească, de aceea un conținut captivant, care să ajungă la sufletul cititorului, să îi declanșeze o emoție, reprezintă singura cale de a fi remarcat în online. Ca și în lumea reală, de altfel.

Niciodată, indiferent de vârstă, nu renunțăm la povești!

Se poate apela la povești, dacă ești creativ, fie și dacă scopul unui articol postat pe site sau pe blog este acela de a oferi o soluție care să-i fie utilă segmentului de public-țintă pe care îl vizezi.

Doar dacă îmbraci informația seacă, rece, într-o mantie emoțională, ea va trece de bariera minții conștiente, raționale, pătrunzând rapid, insidios, la nivelul subconștientului care se bazează pe alte reguli, mult mai profunde și mai stabile, decât acelea de suprafață.

Un advertorial pentru un serviciu sau un produs trebuie, din acest motiv, nu doar să fie scris după toate regulile unui SEO obiectiv (mereu în schimbare), ci și după acelea ale unui SEO subiectiv, unde emoția să fie vehiculul care urcă o postare pe primele locuri de pe Google datorită numărului de vizualizări și comentarii.

Se poate scrie conținut tip poveste nu doar dacă se transmit sfaturi și recomandări legate de un serviciu sau produs anume, ci și dacă textul include instrucțiuni și tutoriale.

Chiar și un text publicitar referitor la o marfă poate să fie inspirațional, dacă se prezintă sub forma unei narațiuni cu un impact emoțional puternic. Totul ține de creativitatea autorului și… de multe ori, de gradul de deschidere pe care o are clientul ce comandă respectivul advertorial.

Dacă userii găsesc o poveste din care rămân și cu niște informații folositoare pentru ei, cu o morală, este mult mai probabil ca să devină ambasadorii brandului care a ales ca să își facă o campanie publicitară în acest fel.

Este cumva o întoarcere la anii de început ai publicității online din țara noastră, când, din pricina mijloacelor tehnice reduse, specialiștii suplineau acest neajuns printr-o inventivitate debordantă. Acum există și la noi posibilitățile din Vest, dar s-a redus drastic partea creativă din conținuturile prin care se face acum promovare pe net.

Conținut text versus conținut video publicitar

Dacă ne referim strict la advertorialele sub formă scrisă, trebuie ca să fie dusă o luptă dură cu acele conținuturi video care tind să devină vedetele incontestabile ale anilor ce vin.

Cu ajutorul scrierilor creative, a poveștilor, acest tip de promovare în online poate să reziste și chiar să depășească de multe ori superficialitatea unor videoclipuri care, de cele mai multe ori, nu pot oferi în 3 minute bogăția de informații pe care un text, fie el și advertorial, o poate conține.

Plus că, la nevoie, un text bun se poate și printa, pe când a copia un video este mai greu, necesită un efort mult prea mare pentru un user actual.

Nu se pot nega elementele vizuale, deoarece ele generează de trei ori mai multe link-uri, cu mai mult de 65% interacțiunile online și dublează timpul petrecut pe un site/blog, dar trebuie avut în vedere că, deși reduc plictiseala unor texte scrise și sporesc numărul de share-uri, ele nu sunt totul.

Este la fel ca și în cazul războiului dintre cărțile bune și ecranizările acestora. Este mai ușor să vezi un film, decât ca să citești cartea ce a stat la baza scenariului, dar privitorului i se limitează în acest fel capacitatea imaginativă.

Un text bun te face să visezi, un film îți oferă o unică variantă pe tavă, pe care trebuie să o iei așa cum e, pe nemestecate. Faptul că deja se fac filme experimentale unde privitorul interacționează cu povestea, are decizia legată de continuare (dar tot într-un număr foarte restrâns de variante!) este o dovadă că și conținuturile video au mari limitări. La fel și în cazul unui advertorial scris comparativ cu o reclamă video. O poveste scrisă despre un serviciu sau produs te provoacă la a gândi, a-ți face un scenariu propriu, pornind de la ceea ce ai citit și, implicit, te invită a achiziționa produsul sau serviciul respectiv.

Așadar, nu renunțați la advertorialele creative când aveți de gând să faceți campanii publicitare în 2019!



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de