De Vazut

Astenia de primăvară | Simptome şi cum o putem preveni

Comisia de Prognoză | După angajaţii din Bucureşti, cei din Cluj vor fi cel mai bine plătiţi din România

Oricât de mult am iubi temperaturile ridicate, primăvara vine la pachet cu o stare de oboseală generală, cauzată în principiu de faptul că pe timpul iernii consumăm alimente conservate, ce prezintă un nivel scăzut de vitamine și minerale.

Atât de real pe cât se poate, astenia este o stare de oboseală, cauzată de schimbarea anotimpului. Corpul nostru trebuie să se adapteze la mai multă lumină, polenul începe să-și facă simțită prezența, alergiile, temperaturile se schimbă, și presiunea atmosferică de asemenea.

 Pe lângă oboseala fizică și psihică, ea poate fi acompaniată și de melancolie, care poate evolua până la depresie.

A fost lansată la Cluj aplicaţia ShareFood – menită să ofere mâncare persoanelor defavorizate

Conform “Micului Tratat de fitomedicina, vol 1” astenia e descrisă ca fiind o stare de oboseală extremă și slăbire a organismului, în urma unui efort fizic sau  psihic excesiv și prelungit care nu dispare prin repaus.

Făcând abstracție de astenia cauzată de schimbarea anotimpului, aceasta poate avea și alte cauze, cum ar fi ateroscleroza, hepatita, hipotiroidism, hipertensiune, nevroza, parazitoze digestive, uremie, avitaminoze, carența de săruri minerale, etc.

Simptome:

  • Nivel scăzut de energie
  • Scade puterea de concentrare
  • Somnolență
  • Durere de cap
  • Nervozitate
  • Probleme cu greutatea
  • Lipotimie (senzație de leșin)
  • Scade apetitul si libido-ul

Partea bună este că astenia dispare în cele din urmă, odată cu capacitatea organismului de a se adapta la noul sezon. Însă haideți să vedem cum putem să accelerăm procesul și să prevenim cât mai multe din simptome:

  • În primul rând trebuie, să ne focusăm asupra dietei. Aceasta trebuie să includă alimente bogate în vitamine (A, B8, B12, C) și săruri minerale (siliciu, zinc, mangan, cupru).
  • Arahidele, bananele sunt nutritive și energizante, atât în astenie cât și în după surmenajul intelectual.
  • Fructe : ananas, grapefruit, portocale, papaya, mango, coacăze, caise prune, avocado
  • Legume: fasole, ceapa, țelină, spanac, năut, maca
  • O dietă bogată în triptofan, un aminoacid care poate fi gasit în anumite alimente, ce acționează ca precursor al serotoninei, ne asigură buna dispoziție. Câteva dintre alimentele bogate în triptofan sunt: lactatele, peștele (somon și ton), ouăle, legumele, nuci, creveți, boabe de soia, curmale, carnea de curcan.
  • Ceaiul verde sau de ginseng (recomandat 2 cani pe zi) crește vitalitatea organismului, redându-i energia de care are nevoie. De asemenea puteți încerca acest smoothie: amestecați fruze de spanac cu mango sau un măr, 1 banană medie, ½ lămâie, sau un castravete mic, 2 tulpini de țelină și apa (în fucție de consistența dorită). Consumă această băutură dimineața sau oricând te simți secat de energie.
  • Exercițiile. Încearcă să ieși cât mai mult din casă și să faci sport. Astfel îți pui sângele în mișcare, și te vei simți mult mai încărcat de energie.
  • Distrează-te. Acordă-ți timp ție și pasiunilor tale. Fă ceea ce te face fericit, petrece-ți timp cu cei dragi, simte-te bine.

Articol realizat de Diana Mihalescu

*photo:  vermllllon



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de