Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca își coordonează resursele și le concentrează într-un „Centru de Industrii Creative”.
Centrul este organizat în logica STEAM (Science-Technology-Engineering-Arts-Mathematics) și va funcționa în spațiul UBB din Cluj Innovation Park, în conexiune cu Centru Regional de Excelență în Industrii Creative.
Centrul UBB de Industrii Creative va include mai multe unități care, dincolo de aspectele disciplinare, se vor coordona într-o logică multi-, inter- și trans-disciplinară.
Unitățile care vor intra în componența Centrului de Industrii Creative există deja în structura UBB și vor fi relocate în Centru în momentul în care condițiile pandemiei vor permite acest lucru.
Acestea sunt:
(1) Tehnologii psihologice pentru sănătate (ex. medii virtuale/augmentate, terapie online, gaming terapeutic, roboterapie, desene animate terapeutice, povești/jucării terapeutice; relaxare și managementul stresului, etc.);
(2) Digital Media/Radio UBB/TV UBB;
(3) Digital Humanities;
(4) Digital interactive arts/Documentary film making;
(5) Tehnologia informației/Gamification;
(6) Astronomie și astrofiză: When science meets fiction;
(7) Produse UBB ale CFCIDFR (ex. videouri MOOC);
(8) Muzeul de „tehnologie psihologică” Florian Ștefănescu-Goangă.
„Așa cum am afirmat în Programul ProUBB+, UBB s-a angajat să-și concentreze maximal și inovativ diversitatea academică în două platforme multi-/inter-/trans-disciplinare: (1) STEM – InfoBioNano4Health și (2) STEAM – Centru UBB de Industrii Creative, ambele cu rol de educație, de cercetare și de transformare inovativă a mediului socio-economic, într-o logică a deschiderii bidirecționale către societate”, declară rectorul UBB, prof univ. dr. Daniel David.
Referindu-se la noul Centru UBB de Industrii Creative, rectorul UBB adaugă: „În logica deschiderii, dincolo de membrii comunității UBB, sperăm să avem implicați în Centru contributori la cunoaștere, care, pe baza regulilor unităților din Centru vor putea accesa infrastructura independent sau în colaborare cu membrii unităților respective”.