Social & Cultura

Cerințele angajatorilor: ce abilități sunt importante pentru o carieră de succes

Cerințele angajatorilor: ce abilități sunt importante pentru o carieră de succes

Ne-am consultat cu specialiștii de la agregatorul de joburi Jooble, pentru a identifica abilitățile de care ai nevoie pentru a fi promovat și a avea o carieră de succes.

Cu toții ne dorim o carieră de succes, indiferent de domeniu. Iar unul dintre factorii principali pentru succesul carierei constă în dezvoltarea abilităților profesionale. Însă, deși toate abilitățile sunt importante, unele dintre acestea au un impact mai mare și sunt mai apreciate de angajatori. 

Am vorbit cu experții de la agregatorul de joburi Jooble, pentru a te informa în privința abilităților care îți vor facilita succesul în carieră.

 1. Comunicare

Mai mult de jumătate din anunțurile de joburi în mediul urban, de exemplu ofertele de locuri de muncă în Cluj-Napoca, solicită să ai bune abilități de comunicare. Aceasta include comunicarea verbală, non-verbală și scrisă. Abilitatea de a comunica eficient este extrem de importantă pentru orice profesionist. Cele mai importante tipuri de comunicare, cărora trebuie să le acorzi atenție sporită și pe care trebuie să le perfecționezi, sunt următoarele:

  • Comunicarea pe e-mail
  • Comunicarea în ședințe
  • Brainstorming
  • Networking
  • Interviurile

 2. Public Speaking

Vorbitul în public este o formă aparte a comunicării, care merită menționată separat. Chiar dacă jobul tău nu presupune comunicarea cu publicul larg, vei avea oricum momente în care va trebui să te adresezi mai multor oameni adunați să te asculte, de exemplu în ședințe sau team building-uri.

Deși Public Speaking-ul este plin de provocări și pare dificil la început, există numeroase tehnici și metode care te vor face mai eficient la vorbitul în public. De asemenea, sunt multe training-uri, cursuri și exerciții care să te ajute în acest sens.

 3. Lucrul în echipă

Poate că sună clișeic, dar lucrul în echipă este în continuare cheia succesului pentru orice colectiv sau companie. Dacă faci o cercetare rapidă și analizezi pe diagonală ofertele de joburi, de exemplu locuri de muncă în Galați sau locuri de muncă în Timișoara, vei observa că majoritatea covârșitoare presupune lucrul în echipă.

Orice profesionist va trebui să lucreze într-un grup sau altul la un moment dat. Astfel, trebuie să posezi abilitățile interpersonale necesare pentru a te înțelege bine cu colegii, să fii capabil să împarți responsabilitatea cu ceilalți, să comunici eficient și astfel să atingi obiectivele comune.

Doar prin combinarea tuturor (sau cel puțin a majorității) talentelor din cadrul unui colectiv se poate ajunge la rezultate cu adevărat spectaculoase. Dacă însă angajatorul va considera că nu ești capabil să lucrezi în echipă, atunci viitorul tău în companie va deveni incert.

 4. Managementul timpului

Pe lângă abilități, timpul este cea mai prețioasă resursă de care dispune un profesionist. Pentru a finaliza fiecare sarcină până la deadline, fără să fii copleșit de situație, trebuie să îți dezvolți abilitățile organizatorice și să înveți să îți bugetezi corect timpul pentru fiecare task.

Mai mult decât atât, angajații care se prezintă la timp (sau și mai bine – mai devreme) sunt adesea percepuți ca fiind mai muncitori de către angajatori, chiar și atunci când nu este cazul. Prin urmare, îți poți îmbunătăți reputația profesională prezentându-te la serviciu și la întâlniri cu câteva minute mai devreme.

 5. Flexibilitate

Majoritatea locurilor de muncă vor solicita de la tine un grad înalt de flexibilitate și capacitatea de a te schimba. Este important să poți înțelege diferite perspective și puncte de vedere, și să îți ajustezi fluxul de lucru și contribuțiile tale pentru companie, pe măsură ce apar schimbări.



Lasă un răspuns

Site creat de