Important, Social & Cultura

Conferința City of Green Buildings la Cluj-Napoca. Şerban Ţigănaş, Dorin Beu, Silviu Bulzan şi Matius Ichim au fost prezenţi (FOTO)

The city of green buildings

Conferința „The City of Green Buildings” este un eveniment special conceput și un forum interdisciplinar, care a reunit experți, profesioniști, autorități din administrațiile publice locale și centrale și, deasemenea, reprezentanți ai unor compani de prestigiu. Evenimentul s-a  axat pe diverse domenii de inginerie, care susțin dezvoltarea sustenabilă și durabilă a clădirilor, dar și promovarea inovațiilor și tendințelor din această industrie.

Am ales clădirile pentru că, în primul rând, este locul unde ne petrecem cel mai mult timp, undeva la 80-90% din toată durata zilei îl petrecem în interiorul unei clădiri.”

Tema ediției de anul acesta s-a numit „Cum transformăm un proiect de clădire într-un brand?„.

Am ales această idee pentru că, în momentul când dezvoltați un proiect sau  un concept pentru o construcție, este de dorit să fie diferit, să fie o identitate; una care să fie unică, să vândă prețul mai departe. În ziua de azi, clădirile pot impresiona prin mărime, utilitate, automatizare, dar și prin faptul că este certificată drept o clădire verde. Probabil în viitor, acestea vor deveni un brand. Am ales să dezvoltăm această temă și să vedem ce anume îi conferă unei clădiri statutul de brand.au declarat reprezentanții.   Viziunea pentru ediția din 2017 a conferinței a fost de a implica participanții și comunitatea într-o discuție pe tema transformării proiectului pentru o clădire într-o marcă.. Tema a fost explorată prin discursurile principale ale speakerilor și prin prezentările de proiecte ale participanților la programul educațional Academia The City of Green Buildings 2017. 

Oratorii conferinței au fost: Șerban Țigănaș, președinte al Ordinului Arhitecțiilor Români (OAR), Ion Cîmpeanu, secretar de stat al Ministrului Mediului, Dorin Beu, președinte al Consiliului Român pentru clădiri verzi, Silviu Bulzan, key account manager și CEE al Philips Lighting România și Matius Ichim, arhitect la MATIUS Studio.

 

Printre primii care au luat cuvântul a fost însuși președintele Ordinului Arhitecțiilor Români, Șerban Țigănaș, care, este și arhitect la biroul de proiectare DICO și ȚIGĂNAȘ. Acesta și-a dezvoltat discursul în jurul ideei de branding al clădirilor: cum, de ce și, mai ales, în ce mod o clădire poate constitui un simbol de recunoaștere, atât în era contemporană cât și în trecut.

În arhitectură, când vorbim de brand, vorbim de repere, monumente. Calitatea, cantitatea, diferența, singularitatea, toate acestea definesc termenul de repere al arhitecturii. Folosim branding-ul pentru a atrage, a fi identificți, a fi diferiți, pentru a vinde (pentru că trăim într-o lume competitivă), pentru recunoaștere și pentru succes. Sunt câteva clădiri, construcții simbolice, care reprezintă adevărate branduri mondiale, spre exemplu, Colloseumul. Această construcție miza pentru mărime: a fi pentru mulți. Sunt clădiri rămase simboluri la care și-au pus amprenta Michelangelo sau Bernini și iată de aici cum să faci un brand: cu cei mai buni dintre cei buni. Când vorbim despre brand în arhitectură sunt foarte multe lucruri de spus și trebuie să fim convinși că acesta a funcționat și în trecutul îndepărtat.

 

 

Speech-ul lui Matius Ichim  a cuprins idei și soluții despre un concept nou, adus pe piață în urmă cu puțin timp. Considerat a fi cel mai cunoscut arhitect de retail din România, Matius a dat naștere nu doar arhitecturii de retail, cât și proiectului Chillya, un proces contemporan de reconectare a locuitorului urban cu sinele. Privind aspectele tehnice ale muncii sale, Matius a spus:

„Noi, ca arhitecți, ne putem implica în diferite straturi din zona socială, iar proiectul propus de mine este o alternativă la un curs. Proiectul se numește Chillya, chilie. Cum una dintre nevoile publicului actual este sustenabilitatea, proiectul îndeplinește mai multe caracteristici, printre care și faptul că este mobil, nefiind atașat unui spațiu. Am descoperit valori ale obiectului dincolo de elementele de brand. Acesta nu este o constrcție, ci este pur și simplu un obiect în care se poate locui. Vorbind de brand, ne-am gândit cum obiectul vorbește prin forma sa, prin culoare, diferențiindu-se totodată și prin calitatea materialelor. Este un spațiu unde nu aduci multe obiecte cu tine, ca să nu te distragă de la reintegrarea ta în planul vieții tale. Am făcut referire la termenul americam foarte la modă, numit Chillya, zonă de relaxare.

În sesiunea a doua a conferinței, participanții la programul internațional de studii The City Of Green Buildings Academy 2017, au prezentat un proiect aflat deja la cea de a treia ediție.La acesta au participat studenți, absolvenți și tineri profesioniști interesați să dezvolte o carieră în acest domeniu. Timp de 2 săptămâni, au lucrat în echipe multidisciplinare pentru a dezvolta un concept pentru  o clădire în ceea ce privește atât utilitatea ei cât și din punctul de vedere al brandului definit de aceasta.

 

Conferința „The City of Green Buildings” a constituit  un mediu liber și deschis, care a  permis participanților să evolueze și să aibă experiențe profesionale și sociale relevante, să întâlnească noi oameni, să se reunească și să formeze o rețea colaborativă între industrii.

Ediția din 2017 a atras peste 100 de participanți din partea liderilor de opinie, dezvoltatori imobiliari, urbaniști, arhitecți, ingineri, constructori, studenți și alți profesioniști din industrie. De asemenea, prezenți la conferință au fost și membri ai mediului academic și ai reprezentanților administrației locale sau centrale.

Conferința a avut loc marți, 1 august, în incinta Hotelului Golden Tulip Ana Dome din Cluj – Napoca.


Articol realizat de Bogdan Podar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Site creat de